Przejdź do głównej zawartości

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich
pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym cennik katalizatorów.
Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji).
Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne.

1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ

BMW e36 compact – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód można było nabyć jako compact, coupe, cabriolet, kombi lub jako sedan. Generacja ta ponoć nie miała wówczas zbyt dużej konkurencji i cieszyła się sporą popularnością szczególnie wśród fanów driftingu. Do jego cech charakterystycznych należą sportowa stylizacja, brak wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi, niewielkie rozmiary, dobre właściwości jezdne oraz nieduże koszty eksploatacyjne. Już przy pomocy 6-cylindrowego silnika 2.0 jest w stanie rozpędzić się do setki w zaledwie 10 sekund.

2. FIAT –  1338014080/4K12-J595/LYUX-02 – 3365 ZŁ

Fiat Ducato – ten popularny samochód dostawczy wyprodukowany został we Włoszech we współpracy z grupą PSA (do której należą Peugeot i Citroen). Po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1981 roku. To największy użytkowy samochód Fiata charakteryzujący się dużą ładownością, oszczędnością oraz masywnymi zderzakami. Od początku jego historii wyprodukowano ponad 2,6 miliona egzemplarzy. Fiaty Ducato trzeciej generacji często przerabiane są na karetki pogotowia oraz samochody do przewozu pacjentów. Bardziej stylowa, czwarta generacja, wprowadzona została w 2014 roku i doposażona w silniki Euro 6 po 2017 roku.

3. FIAT –  60663078 – 2489 ZŁ

Fiat Multipla – Auto wyprodukowane po raz pierwszy w 1998 roku, uznawane za jedno z najbrzydszych w historii motoryzacji. Powstało już nawet o tym fakcie wiele internetowych memów. Wyniki sprzedaży nie prezentowały się najlepiej po wejściu tego modelu na rynek. Fiat zdecydował się zatem na „facelifting”, który także zakończył się fiaskiem więc zakończono szybko jego dalszą produkcję. To co najbardziej go charakteryzuje to nietuzinkowy design, niskie ceny spowodowane niewielkim popytem, mała awaryjność, tanie części zamienne, dobra widoczność będąca efektem wyposażenie go w duże szyby oraz ekonomiczność jazdy. Uznawane są za auto rodzinne ponieważ wnętrze posiada miejsce dla 6 osób. Właściciele Multipli oprócz śmiesznego designu zarzucają jej również mało pojemny bagażnik oraz niską moc silnika.

4. BMW –  1740060/VEHE4171933800/R97 – 1756 ZŁ

BMW e39 – model ten pochodzi z Serii 5. Jego debiut miał miejsce w 1995 roku we Frankfurcie. Auto było ulepszeniem poprzedniej wersji. Można było zamówić do niego system nawigacji satelitarnej oraz system DSC. To z czego jest znany to droga eksploatacja, elegancja, szeroka gama jednostek napędowych do wyboru i dobrze zaprojektowane zawieszenie dające kierowcy duże poczucie kontroli nad autem. Od 1985 roku występuje również pod sportową odmianą M5. Polecany zwłaszcza na dalekie trasy. Auto dostępne było w wersji sedan i kombi, które co ciekawe są bardziej podatne na korozje. Wspomnieć należy o trwałych 6-cylindrowych silnikach.

5. HONDA –  3+4/PASKI+SONDA – 1695 ZŁ

Honda Accord 1.8i
– ten samochód osobowy produkowany jest od 1976 roku przez japoński koncern Honda Motor Company. Obecnie od 2017 roku produkuje się dziesiątą generację. Zdaniem fanów, Accord jest uosobieniem niezawodnego auta. Największy sukces Honda ta osiągnęła w Stanach Zjednoczonych, gdzie model począwszy od piątej generacji produkowany był w innej wersji niż w Europie. Koncern uznał, że rywalizacja w tym segmencie jest za droga a wyniki sprzedaży nie były satysfakcjonujące. W 2015 roku Honda Motor Company postanowiła zatem zaprzestać produkcji w Europie. Do najczęściej wymienianych zalet tego modelu należą niska awaryjność, dobry silnik oraz układ jezdny. Najnowsza, dziesiąta generacja wabi futurystycznym designem, dużym ekranem dotykowym i wygodnymi fotelami. Najbliżej można nabyć ją w Rosji i co ciekawe na Ukrainie.

6. VOLVO –  9146663/2236958001 – 1567 ZŁ

Volvo 960 – produkowany w latach 1990 do 1998 przez Szwedzki koncern Volvo Car Corporation. Od 1997 roku nazwa tego modelu została zmieniona na S90 w przypadku sedana oraz V90 dla kombi. Zaprojektowane przez Petera Horbury. Jego moc zmieniała się na przestrzeni lat od 122 do 204 KM. Auto znane przede wszystkim z dużych rozmiarów, kanciastych kształtów i niezawodności. Świetnie przystosowane do trudnych, zimowych warunków drogowych. Przestronne wnętrze, masywne drzwi i bezpieczeństwo to tylko jedne z wielu jego atutów.

7. BMW –  1740060/VEHE4171223900/R97 – 1702 ZŁ

BMW Seria 5 – to niemieckie auto klasy wyższej istnieje na rynku od 1972 roku. Od 2017 roku produkowana jest siódma generacja tej serii uznawana za najbardziej opływową limuzynę. Każda kolejna generacja zdobywała coraz liczniejsze rzesze fanów i cieszyła się coraz większą liczbą sprzedanych egzemplarzy. Sam koncern BMW stwierdza, że Seria 5 stworzona została, by wyznaczyć nowe standardy i kojarzyć się z luksusem. W 1991 roku zaprezentowaną pierwszą wersję kombi tego modelu, a 18 lat później wprowadzono 5-drzwiowego fastbacka Gran Turismo. Powszechnie uznawane za bezawaryjne i wysoce nowoczesne. Ewentualna naprawa usterek jest jednak kosztowna. Minusem podkreślanym przez właścicieli są także częste problemy z zawieszeniem na polskich drogach oraz spore spalanie. Najnowsze modele osiągają ceny na poziomie pół miliona złotych.

8. MAZDA – KJ05 – 1532 ZŁ

Mazda MX 5 – pierwsza mazda MX 5 wyjechała z salonu w 1989 roku. Inspiracją do jego powstania stał się wywiad dziennikarza Roberta Hall-a z Kenichi Yamamoto, dyrektorem do spraw rozwoju Mazdy. Hall narysował na kartce szkic przedstawiający kształt MX-5-ki, która później stała się najsłynniejszym roadsterem na świecie, przywracając to sportowe nadwozie do życia. W Stanach Zjednoczonych znany lepiej pod nazwą Miata. W Azji jako Eunos Roadster. Nadwozie nadaje mu zgrabny, opływowy kształt i sportowy charakter. Często wybierany do amatorskich wyścigów samochodowych dzięki łatwej do osiągnięcia nadsterowności. Niektóre z modeli wyposażane są w szperę oraz system ABS. W 1989 zyskała miano Samochodu Roku oraz najlepszego samochodu sportowego lat 90-tych. Najnowsza generacja według fanów klasycznej wersji nie ma już „tego czegoś”.

9. PSA –  K352/401240 – 1511 ZŁ

Citroen Xsara Picasso – Popularny minivan produkowany przez Grupę PSA od końca ubiegłego tysiąclecia. Debiut odbył się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Sukces jaki osiągłęła Xsara Picasso spowodował, że nawet po wyjściu nowej wersji w 2006 roku, auto dalej było produkowane aż do 2012 roku. Wzbudziło spore kontrowersje swoją jednobryłową konstrukcją, która przypomina jajko. Obroniło się jednak swoimi zaletami takimi jak duża przestronność, spory bagażnik i niezliczona ilość schowków. Do najczęściej podkreślanych wad należą kłopotliwe silniki wrażliwe na jakość paliwa, nagminne trzeszczenie poszczególnych elementów i wysokie koszty utrzymania. Pomimo słabych stron, jego popularność na ulicach wciąż nie słabnie.

10. BMW –  7807137/8506880 – 1567 ZŁ

BMW X5 – ten popularny samochód sportowo-użytkowy powstał w 1999 roku. Jest największym autem niemieckiego koncernu. Pomysł na jego wyprodukowanie pojawił się 5 lat wcześniej po przejęciu Land Rover’a, którego technologie (takie jak kontrola zjazdu z górki oraz dwuczęściowa klapa tylna) zostały wykorzystane przy projektach nad tym autem. Obecna, czwarta generacja produkowana jest od tego roku. Auto cieszy się dobrymi opiniami. Na plus ocenić można bogate wyposażenie, solidne wykonanie, dobre wyciszenie i komfortowo dużą przestrzeń. Nie obyłoby się bez słabych punktów, do których zaliczyć można pneumatyczne zawieszenie, którego naprawa wiąże się z dużym wydatkiem.

katalizatorychrzanow.pl © 2018 - Katalizatory Chrzanów - Skup katalizatorów - Cennik | Mapa

Komentarze

  1. Faktycznie czasami i nawet ten element się psuje więc za każdym razem ja wożę ze sobą kontakt do pomocy drogowej. Jestem zdania, że warto jest dzwonić do https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ ponieważ zjawiają się oni na miejscu awarii błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt