TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY
Dwa z pozoru identyczne katalizatory. Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz.
To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do skupu i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator.
Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej.
Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer 3+4/paski+sonda, który znalazł się na zaszczytnej liście TOP10 najdroższych katalizatorów.
Katalizator ten waży wraz z pokrywą waży 3 757 g, a waga samego wkładu wynosi 1,116 kg. Długość od kryzy do kryzy liczy 42,5 cm, a średnica w najszerszym miejscu mierzy 11,5 cm. W dniu dzisiejszym (tzn. 23.08.2019r.) jego cena przy skupie detalicznym wynosi 2 573,10 zł. Pamiętajmy jednak, że cena ta codziennie ulega zmianie (przez zmiany w kursie metali szlachetnych), a jej aktualną wartość można sprawdzić w naszym cenniku.
Katalizator ten posiada wyraźnie widoczne paski ułożone poprzecznie – 3 w jednej części, 4 w drugiej. Razem jest zatem 7 pasków. Montowany był w Hondzie Accord.
Drugi model to nieco mniej znany katalizator o numerze 4+5paski/sonda/civic. Waży 2 832 g, a zatem waży niecały kilogram mniej od swojego poprzednika. Podobnie jak model z Accorda, mierzy 42,5 cm długości. Średnica katalizatora wynosi 10 cm. Waga samego wkładu wynosi 0,83 kg. Cena detaliczna w dniu 23.08.2019r. to 860 zł. Jego wartość jest prawie 3 razy mniejsza niż modelu 3+4/paski+sonda. Zmiany w cenie można śledzić w cenniku marki Honda i na stronie modelu.
Jak widać, pomimo że katalizatory są łudząco podobne do siebie, mają ten sam kolor, długość, spłaszczone brzegi i poprzeczne paski charakterystyczne dla marki, posiadając powyższą wiedzę możemy z łatwością je odróżnić i dokonać prawidłowej wyceny obu katalizatorów.
Tak duża rozbieżność cenowa wynika tu przede wszystkim z różnic w zawartości cennych metali szlachetnych we wkładzie.
Hurtowy skup katalizatorów oraz monolitu - prośba o kontakt
W przypadku posiadania katalizatorów w ilości powyżej 150 sztuk lub monolitu powyżej 100 kg prosimy o pozostawienie numeru kontaktowego, osoba odpowiedzialna za przyjęcia hurtowe skontaktuje się z Państwem.
W sumie ja się aż tak na szczegółach budowy samochodów nie znam więc ciężko jest mi się odnieść. Natomiast jestem zdania, ze jeśli zamierzamy kupić auto to musimy trochę poszukać. Fajnie, ze czytając https://kioskpolis.pl/nieswiadome-kupno-kradzionego-samochodu-co-grozi-wlascicielowi/ dowiedziałam się co należy zrobić kiedy przez przypadek kupimy kradziony samochód.
OdpowiedzUsuńDla mnie liczy się przede wszystkim to, aby mój samochód był cały czas po prostu jak najdłużej sprawny mechanicznie. Kiedy coś mi się zepsuje to wtedy pomoc drogowa https://pomocdrogowa.i-wroclaw.pl/ w bardzo krótkim czasie może mnie odholować do warsztatu.
OdpowiedzUsuńCałkiem niedawno ja właśnie z takim elementem miałam problem i w sumie dalsza jazda okazała się niemożliwa. Mogę również powiedzieć, że właśnie wtedy dzwonię po pomoc drogową https://www.pomocdrogowalublin.pl/ i jest to zdecydowanie bardzo dobre rozwiązanie.
OdpowiedzUsuńNiedawno miałem nieprzyjemną sytuację z awarią samochodu w trakcie podróży. Skorzystałem z usług https://robex-pomocdrogowa.pl/, i był to doskonały wybór. Zespół pomocy drogowej był nie tylko szybki w reakcji, ale także wyjątkowo profesjonalny i uprzejmy. Sprawnie rozwiązali problem z moim samochodem, co pozwoliło mi szybko wrócić na drogę. Ich skuteczność i profesjonalizm sprawiają, że z całą pewnością polecam tę firmę każdemu, kto potrzebuje pomocy drogowej.
OdpowiedzUsuń