Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATOR 30865248 Z VOLVO S40

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-30865248-z-volvo-s40/


KATALIZATOR 30865248 Z VOLVO S40

Katalizator o numerze  30865248 z Volvo, charakteryzuje niesymetryczna forma prostokąta.  Po obu stronach posiada wyloty o walcowatym kształcie. Jego długość to ok. 60 cm, a najczęściej spotkać ten katalizator można w modelach Mitsubishi oraz Volvo.  Aktualną wycenę za ten model katalizatora można sprawdzić na stronie katalizatora.
Katalizator 30865248 z Volvo S40
Po raz pierwszy Volvo S40 zostało zaprezentowane w roku 1995. Ze względu na wersję nadwozia można wyróżnić dwie nazwy pojazdu. Model S40 symbolizował 4 drzwiowy sedan, z kolei wersja kombi prezentowana była pod nazwą V40. Volvo S40 to samochód kompaktowy sprzedawany i produkowany przez szwedzkiego producenta Volvo Cars.
Pierwsza generacja modelu została wprowadzona w 1995 roku i trwała do roku 2004.  Model ten należy do klasy średniej segmentu D. W ofercie Volvo model S40 zastąpił takie modele jak 440 i 460. Jego produkcja w pierwszej fazie rozwoju odbywała się w Holandii w fabryce NedCar.
Pojazd został zbudowany przy współpracy szwedzko-koreańskiej dwóch marek poprzez wykorzystanie jednej i tej samej płyty podłogowej oraz kilku podzespołów mechanicznych do modelu Volvo S40 i V40, a także Mitsubishi Carisma.
Współpraca obu marek nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Volvo opiewane za markę ekskluzywnych pojazdów musiała stawić czoła niezbyt przychylnym opinią.
Produkcja modelu Volvo odbiegała od szwedzkiego standardu. Widoczne to było choćby przy stylizacji zewnętrznej, głównie poprzez pozbawienie ostrych, charakterystycznych dla tej marki kształtów. Jakość wykonania modelu S40 dawała wiele do życzenia. Słaba jakość materiałów , a także słaba precyzja w montażu  odbiegały mocno od poprzednich ofert tej marki.
Na słabą opinię składał się również mała pojemność bagażnika w wersji S40 471/855l, a przy V40 415/1420l.
Po niezbyt trafnym starcie producenci z roku na rok starali się, aby model S40 utrzymał stworzoną przez wiele lat produkcji renomę.
Pierwsza modernizacja pojazdu miała miejsce w roku 1999 podczas której wymianie poddano tarcze hamulcowe, układ hamulcowy oraz kierowniczy, a także zawieszenie oraz wprowadzenie bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach wysokoprężnych.
Silniki w pojeździe również przechodziły przez kilka faz rozwojowych. Debiutantem w benzynie były silniki o pojemności i mocy: 1.6 (105km), 1.8 (115km), 2.0(136km) oraz 1.9 (90km) diesel.
W kolejnych latach można było nabyć pojazdy o rozszerzonej gamie silników.
Volvo S40
Konkurencja wobec opisywanego modelu była dość szeroka. Najwięksi z nich to Ford Escort, Ford Focus, Honda Civic, Mazda 323, Opel Astra, Renault Megane, czy Toyota Corolla.
Volvo S40 był pierwszym samochodem, który uzyskał 4 gwiazdki Euro-NCAP, co wskazywało na wysoką ocenę bezpieczeństwa pojazdu.
Druga wersja modelu została zaprezentowana jesienią w 2004 roku. Tym razem produkcja odbywała się w belgijskich zakładach w Gandawie na co miało wpływ przejęcie szwedzkiej marki przez Ford Motor Company. Z racji zmiany właściciela Volvo S40 było budowane na płycie podłogowej od Forda wraz z takimi modelami jak Ford Focus, czy Mazda 3.
Z pewnością dużą nowością było pojawienie się jeszcze większych możliwości pod kątem dostępności wersji  silnikowych. Tym razem poszerzeniu zostały poddane silniki wysokoprężne, z kolei kilka w benzynie zostały usunięte ze sprzedaży.
Najważniejszą kwestią była aktualizacja silników wysokoprężnych 2.0 i T5 oraz nowe D2, D3 i D4, które miały spełniać aktualny standard emisji Euro 5.
Kolejna wersja pojazdu to również polepszone udogodnienia wyposażeniowe. Nowa wersja obejmowała udoskonalony system audio, większą przestrzeń w pojeździe, wzmocnienie świateł hamowania awaryjnego. Ponadto wprowadzono zmiany w pokrywie bagażnika, a także pojawiła się nowa wersja logo.
Modele, które zostały wyprodukowane po 2000 roku są dużo bardziej dopracowane i prezentują wyrobioną przez lata luksusową markę Volvo. Pojazdy te są najlepiej wyposażone również pod kątem bezpieczeństwa.
Częste awarie pojazdu mogą pojawiać się przy zacieraniu napinacza paska rozrządu.
W turbodieslach często zawodzi układ wtryskowy oraz układ prowadzenia klinowego.
Jeśli chodzi o elektrykę można się tutaj spodziewać problemów z immbiliserem i centralnym zamkiem.
Często pojawiąjącym się problem jest zawieszenie, któremu nie ułatwia poruszanie się po naszych polskich drogach. Warto podczas jazdy próbnej zwrócić uwagę na odgłosy dochodzące ze strony podwozia.
Podsumowując pomimo słabego startu i niechlubnych opinii model S40  cieszy się dużą popularnością.
W zależności od roku produkcyjnego jego cena waha się pomiędzy 3500 – 43 000 zł.
Opisywany model katalizatora można znaleźć w modelach z roku 1998 oraz 2004/2006 w silnikach benzynowych o pojemności 1.8 l.

Hurtowy skup katalizatorów oraz monolitu - prośba o kontakt

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo