https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-kt0125-a1684900614-z-mercedesa-w168/
KATALIZATOR KT0125/A1684900614 Z MERCEDESA W168
Katalizatory KT0125/A1684900614 wykorzystywane są przez markę Mercedes. Długość pokrywy to około 45 cm, a szerokość ze względu na niesymetryczny i nieregularny kształt liczy sobie ponad 30 cm. Środkowa, obła część wypełniona ceramiką, zakończona jest po obu stronach wylotami, które ułożone są w nietypowy sposób. Katalizatory montowane były w modelu Mercedes A-class W168.
Stworzenie modelu W168 jest konsekwencją dynamicznego rozwoju marki Mercedes. Lata 90’ były niezwykle owocne pod względem zwiększenia zasięgu sprzedaży, zwłaszcza na rynku amerykańskim. Konieczne było zapełnienie niszy, która powstała pomiędzy dużymi limuzynami, które piły benzynę niczym gąbka, a autami o niewielkiej mocy. Wymyślono więc klasę A, która miała łączyć dobre osiągi z kompaktowymi rozmiarami.
Model zademonstrowano w 1997 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Posiadał on napęd na przednie koła, podczas gdy wszystkie poprzednie samochody Mercedesa posiadały napęd na tylne koła lub na obie osie.
To co dodatkowo wyróżniało pojazd to nietypowa budowa podwozia. Mimo niewielkich rozmiarów, wnętrze było bardziej przestronne i praktyczne niż w przypadku ówczesnej konkurencji. Miał też jedną wyjątkową cechę – był wyższy niż inne modele. To przyczyniło się do problemów marki. Auto, podobnie jak wszystkie inne zostało poddane popularnemu wówczas testowi „łosia”, który jest symulacją dwóch szybkich ruchów kierownicą przy nagłym pokonywaniu dużej przeszkody. Test wykonywany jest przy dużej prędkości.
W168 nie poradził sobie z nim i przewrócił się na bok. Wyniki testu początkowo nie wzruszyły twórców modelu, ale inni uzyskiwali podobne efekty, mocno uderzyło to w renomę marki uznawanej za niezawodną. Zaufanie konsumentów zostało mocno nadszarpnięte, więc koncern musiał opracować strategię ratunkową, która obejmowałaby nie tylko poprawę wizerunku, ale i rozwiązanie problemów technicznych, które doprowadziły do takiego, a nie innego rezultatu. Zespół kryzysowy liczył 30 osób, które opracowały odpowiednie rozwiązanie, które przyniosło sukces.
Egzemplarze, które zeszły z linii produkcyjnej zawrócono do serwisu. Postanowiono także zainstalować system ESP, którego zadaniem jest stabilizacja pojazdu i zabezpieczenie przed poślizgiem. Dokonano także kilku technicznych zmian takich jak zahartowanie zawieszenia, obniżenie wysokości, a także zamontowanie opon niskoprofilowych. W168 było pierwszym autem klasy A, które zostało tak wyposażone. Poniesiono ogromne koszty by „odkręcić” zaistniałą sytuację. Okazało się, że z powodzeniem i w trakcie 7 lat produkcji, sprzedano 1,1 mln egzemplarzy.
To co uratowało model przed upadkiem, a nawet przyczyniło się do wzrostu zaufania kierowców, to rzetelne wyjaśnienie klientom przyczyn zaistniałej sytuacji i włożenie ogromu pracy w naprawienie technicznych błędów.
Klasa A została ponownie stylizowana w 2001 r. Między innymi jego długość wzrosła z 3570 do 3605 mm.
Silniki benzynowe mają 1,4 (A 140) litrów 82 KM, 1,6 (A 160) litrów 102 KM, 1,9 (A 190) litrów 125 KM i 2,1 (A 210) litrów 140 KM, cztery z dwoma zaworami na cylinder. Diesel jest z 1,7-litrową turbosprężarką, bezpośrednim wtryskiem common-rail i czterema zaworami na cylinder, dostępnymi w wariantach 60, 75, 90 i 95 KM.
Komentarze
Prześlij komentarz