Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATOR 1728174/2256416010/PD Z BMW E36

KATALIZATOR 1728174/2256416010/PD Z BMW E36

Katalizator numer 1728174/2256416010/PD  wykorzystywany był przez niezwykle popularną w Polsce markę BMW. Katalizator ten charakteryzuje się podłużnym, smukłym kształtem i sporą długością sięgającą aż 80 cm! Waga również jest okazała i wynosi 1,507 kg. Budowa modelu, a także ustawienie wylotów jest niesymetryczne. Katalizator ten montowano w BMW E36 316i oraz 318i, w wersji benzynowej w latach 1990-2000. Produkowała je firma Eberspacher.
Katalizator numer 1728174/2256416010/PD z BMW E36 316i oraz 318i
Temat BMW E36 już poruszaliśmy dwukrotnie.  Wspominaliśmy, że jest to samochód, który nadal przykuwa uwagę, pomimo, że powstało międzyczasie wiele nowszych i bardziej dopracowanych modeli. Warto jednak dodać kilka ciekawostek w jego temacie, o których być może nie wiedzieliście, a które pokażą jak wielką popularnością cieszyło się to auto w latach 90’. Obecnie jego popularność wśród aut używanych, przebiła kultowa E46-tka.
Model, o którym piszemy prezentował się wchodząc na rynek dużo bardziej nowocześnie niż ówczesne Audi lub Mercedesy.  Niemiecka marka zaproponowała coś zupełnie nowego jeśli chodzi o design. Auto nawet pod względem estetyki kojarzyło się z dynamiką i mocą. Sprawiało też wrażenie „groźnego”. Może dlatego też stało się bohaterem kilku kultowych filmów.
E36 pojawiło się m.in. w filmie „Psy”, Władysława Pasikowskiego. Akcja historii toczy się w roku 1990. Tymczasem główny bohater, Franz Maurer porusza się właśnie E36-tką, która co ciekawe, weszła do produkcji dopiero rok później.
BMW E36 z filmu “Psy”
Ponadto, model E36 318i pojawił się w Mission Impossible, w filmach Adrenalina, Ronin, American Beauty czy Ja, szpieg, oraz w wielu odcinkach polskiego serialu kryminalnego „W11 – wydział śledczy”. Może przez  wzgląd na to, że często poruszali się nim “ci źli”, wokół auta i ich posiadaczy narosło sporo interesujących, a nawet zabawnych mitów.
Co do faktów – wiele z egzemplarzy, które trafiło do Polski było masowo przyozdabianych przez młodych adeptów tuningu, xenonami, najrozmaitszymi spojlerami (niekoniecznie pasującymi kształtem czy kolorem), oraz naklejkami, które mocno oszpecały model. Późniejsze problemy ze sprzedażą tych aut szybko ostudziło zapał do tego typu modyfikacji, więc obecnie takie „rodzynki” spotykamy coraz rzadziej na portalach ogłoszeniowych.
BMW e36 po tuningu
Tak czy inaczej, model ten był niezwykle udany. Świadczy o tym choćby fakt, że jest ich właściciele są rzadkimi gośćmi w warsztatach samochodowych. To na co zdarza się narzekać kierowcom, to kłopoty z zawieszeniem, które często wynikają jednak z jakości naszych polskich dróg. Kolejną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę są amortyzatory. Egzemplarze pochodzące z początku produkcji mają też problemy ze rdzą. Problem ten nie jest już tak nagminny w autach wyprodukowanych po 1993r.
Skąd wzięła się tak wielka popularność modelu w ostatnich 10 latach ? Prócz naprawdę interesującej strony wizualnej, duży wpływ miał na to fakt, że za niewielkie pieniądze, można było kupić mocne i szybkie auto, które daje ogromną radość z prowadzenia. Auto w przyzwoitym stanie można kupić za 5-6 tysięcy. Radość użytkowania – bezcenna.
Pod maską znaleźć możemy w zależności o roku następujące wersje silnikowe:
  • 316i – 100 KM, 102 KM, 105 KM,
  • 318 ti – 140 M,
  • 318 i – 113 KM, 115 KM,
  • 318 is – 140 KM,
  • 320 i – 150 KM,
  • 323 ti – 170 KM,
  • 323 i 2.5 – 170 KM,
  • 325 i – 192 KM,
  • 328 i – 193 KM,
  • 0 R6 – 295 KM, 286 KM,
  • 2 R6 – 321 KM,
  • 318 tds – 90 K,
  • 325 td – 115 KM,
  • 325 tds – 143 KM,
Jak widać wybór jest dość duży. Jak zatem wybrać? Polecany jest szczególnie 115-konny diesel, a także wersje benzynowe, z których pochodzi opisywany w artykule katalizator.

Hurtowy skup katalizatorów oraz monolitu - prośba o kontakt

W przypadku posiadania katalizatorów w ilości powyżej 150 sztuk lub monolitu powyżej 100 kg prosimy o pozostawienie numeru kontaktowego, osoba odpowiedzialna za przyjęcia hurtowe skontaktuje się z Państwem.


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania newslettera: Oświadczam, że w związku z wyrażeniem zgody na otrzymanie newslettera dane podaję dobrowolnie, a Administrator danych osobowych –DS Auto spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Chrzanowie przekazał mi informacje, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”) – informacje te są dostępne pod linkiem https://katalizatorychrzanow.pl/klauzula-informacyjna-rodo-do-formularza-kontaktowego/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo