https://katalizatorychrzanow.pl/katalizatory-kolektorowe-grupy-opel-cz-1/
Katalizatory kolektorowe to szczególny typ katalizatorów, które montowane są bezpośrednio przy silniku i są z nim połączone za pomocą specjalnych rur. Często w ich przypadku powszechny jest mit, że ze względu na ich specyficzne położenie mają one mniejszą wartość. Chcielibyśmy ten mit obalić i udowodnić, że katalizatory te mogą być sporo warte.
Pod lupę weźmiemy popularne katalizatory kolektorowe grupy Opel.
Na temat Astry, Vectry i Zafiry , w których występują powyższe modele, już pisaliśmy. Dziś przybliżymy Wam zatem model Combo.
Opel Combo to pojazd produkowany przez Opla od 1986 roku, należący do lekkich pojazdów dostawczych. Czwarta seria tego modelu jest obecnie w produkcji. Zgodnie ze zwyczajem w General Motors , był on również sprzedawany pod nazwami innych marek, w zależności od rynku sprzedaży: był sprzedawany jako Vauxhall Combo , Holden Combo i Chevrolet Combo . Również występujące tu serie, podążały za klasyczną nazwą Opel – jak Combo A , Combo B itd.
Combo A został zaprojektowany, aby zastąpić poprzednią furgonetkę – Kadett D. Zgodnie z tym, pierwsza wersja pochodzi bezpośrednio od Kadett E i wprowadzona była do obrotu w okresie od stycznia 1986 do lipca 1994 roku , a wykorzystywała konstrukcję wersji kombi , jak i wiele jego silników. Ta pierwsza seria została wprowadzona na rynek jako Kadett Combo (w Anglii jako Vauxhall Astramax ), ale później była często określana jako Combo A, aby odróżnić ją od późniejszych generacji Combo.
Nowsza seria – Combo B, została wprowadzona w październiku 1993 r. i została udostępniona z dwoma silnikami benzynowymi (1,4 i 1,6 litra) oraz w wersji z jednym silnikiem wysokoprężnym (1,7 litra). W przeciwieństwie do Combo A , ten nowy Combo został zbudowany na platformie Corsy, z ówczesnej drugiej generacji, i nie był to tylko prosty kombi bez tylnych okien, ale prawdziwy wariant nadwozia z podniesionym tylnym dachem dla większej ładowności. Był on również dostępny jako samochód dostawczy do transportu towarów lub jako wersja kombinowana z dwoma rzędami siedzeń. W tej ostatniej konfiguracji, samochód przyjął nazwę Combo Tour . Tak czy inaczej, modele Kadett Combo i pierwsze prawdziwe Combo oparte na podłodze Corsy, przeznaczone były głównie do transportu towarów, jako zamknięta przestrzeń ładunkowa.
W latach 90’, koncern widząc rosnące powodzenie pojazdów zwanych MPV jak Renault Kangoo , Citroen Berlingo czy Fiat Doblo , postanowił stworzyć Combo C , które również produkowane było w wersji z tylnymi oknami opartymi na nowej Corsie C . Początkowo dostępny był z silnikami 1,6 benzynowymi i 1,7 diesla, później gama rozszerzyła się o silniki benzynowe 1.4 i 1.3 diesla oraz silnik metanowy 1.6. Ten ostatni był przewidziany tylko dla wersji towarowych, podczas gdy wersja z silnikiem 1.4 16v (z mocą 90 KM)) był zarezerwowany dla wersji pasażerskiej (5 pasażerów plus tylna komora bagażowa). Zakres ładowności wahał się od 520 do 735 kg . Produkcja Combo C przeznaczonego do transportu ludzi zakończyła się w październiku 2010 r. , Podczas gdy produkcja furgonetki Combo C została wstrzymana pod koniec następnego roku.
W 2012 roku wprowadzono czwartą serię – Combo D, tym razem ściśle wywodzącego się z drugiej generacji Fiata Doblò , od której różni się on tylko pewnymi estetycznymi detalami. Zaprezentowano go po raz pierwszy na Frankfurt Motor Show w 2011 roku. Combo D posiada znacznie większą przestrzeń. Jest więc w stanie zaoferować więcej miejsca dla ładunku lub pasażerów (w zależności od wersji). Został zastąpiony w lecie 2018 roku przez Opel Combo E. Tym razem rozwój nowego vana odbył się pod egidą grupy PSA . W 2014 r . francuska grupa zawarła umowę o współpracy z General Motors, która w tym czasie rozwodziła się z grupą. W 2017 r. przejęła nawet marki Opel i Vauxhall . Z tego powodu piąta generacja Opla Combo, korzysta z platformy i nadwozia nowych pokoleń modelu Rifter i Berlingo. W swoim debiucie, Combo E został zaproponowany w czterech silnikach.
Komentarze
Prześlij komentarz