Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATORY KOLEKTOROWE GRUPY OPEL CZ. 2

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizatory-kolektorowe-grupy-opel-cz-2/

W poprzednim artykule poruszyliśmy temat katalizatorów kolektorowych. Są to katalizatory, które ulokowane są bezpośrednio przy silniku samochodowym. Popularnymi katalizatorami z tej grupy, są modele produkcji Opla.
Cena zużytych katalizatorów kolektorowych często jest zaniżana w stosunku do ich realnej wartości. Przyjrzyjmy się zatem katalizatorom pochodzącym z Opla Agili i ich cenom detalicznym w dniu podsumowania, czyli 30.04.2019 r.
GM42/GM24422982 – 2001 1.2 Opel Corsa, Agila 1.2
GM103/GM55555901 Opel Corsa, Agila 1.0 2003-2008
GM120/FGP55559182 – Opel Astra H / Meriva / Agila / Corsa – 1.2, 1.4 2005 1.2, 1.4
Bliższe informacje na temat modeli Astra, Meriva i Corsa, znajdziecie na naszym blogu.
Dziś przybliżymy Wam zatem historię mniej popularnego modelu Opel Agila.
Opel Agila to samochód miejski klasy A, produkowany w dwóch seriach od 2000 do 2014 roku przez niemiecką firmę Opel. Agila jest czteroosobowym autem z napędem na przednie koła. Modelem o bliźniaczej konstrukcji do tego, jest Suzuki Wagon R (dla pierwszej serii), oraz Suzuki Splash (dla drugiej serii). Przez niektórych, Agila porównywana jest ze względu na wysokość i kształt do modelu Kia Picanto, czy Hyundai Atos. W 2014 roku koncern zakończył współpracę z Suzuki, a nowy model nosi nazwę Opel Karl.
Auto powstało, gdy pod koniec lat dziewięćdziesiątych po sukcesie Corsy, zechciano powiększyć ją i dostosować do potrzeb ówczesnego rynku. Koncern szybko zdał sobie sprawę, że auto odrywa się od segmentu niskich samochodów i powstała luka, o której wypełnienie zadbały już inne firmy. Przykładem, który posłużył niemieckiemu producentowi do stworzenia Agili, stał się Suzuki Wagon R+, mały samochód ze specjalnym nadwoziem – mini MPV, który miał przewagę ze względu na oferowaną przestrzeń. By zredukować koszty, wybrano do budowy aut, fabrykę samochodów w Gliwicach.
Nowy samochód został zaprezentowany w połowie 2000 roku pod nazwą Agila, a jego debiut zaskoczył potencjalnych klientów przez wzgląd na niezwykłą przestronność w stosunku do bardzo kompaktowej karoserii (nieco ponad 3,5 m długości ). Te cechy, w połączeniu z ekonomicznością działania i konkurencyjną ceną, usankcjonowały sukces Agili, ze szkodą dla równie utalentowanego Suzuki Wagon R +, który nie miał racji bytu ze względu na mniej cenioną  przez europejską opinię publiczną markę.
W przeciwieństwie do wielu innych samochodów miejskich (takich jak Ford Ka , Volkswagen Lupo , Fiat Seicento lub Renault Twingo ), które są zazwyczaj 3-drzwiowe, Agila ma 5 drzwi, podobnie jak jej japońska „młodsza siostra”. Było to niezwykle korzystne z punktu widzenia praktyczności, i był to kolejny powód sukcesu Agili. Była ona również sprzedawana w Wielkiej Brytanii pod marką  Vauxhall.
Głównymi konkurentami Agili początkowo były modele Hyundai Atos i Honda Jazz. Później, w 2003 roku pojawił się Fiat Panda, a następnie Peugeot 1007 i Kia Picanto.
Model początkowo dostępny był w dwóch wersjach silnikowych ( z grupy General Motor Family) – 1l (3 cylindry i 12 zaworów), oraz 1.2 l (4 cylindry i 16 zaworów). Auto posiada napęd na przednie koła i wyposażony jest w 5-biegową, manualną skrzynię biegów.  Pod koniec 2003 r., Agila została poddana niewielkim zmianom, a z tej okazji asortyment został powiększony poprzez wprowadzenie wersji z silnikiem wysokoprężnym , składającej się z 1,3-litrowego CDTI pochodzącego z Fiata. Auto rozwijało maksymalną moc 70 KM . Ponadto 1-litrowe i 1,2-litrowe silniki benzynowe zostały zaktualizowane do drugiej generacji, która obejmowała kolektor dolotowy o zmiennej geometrii i osiągały odpowiednio od 973 do 998 cm³ i od 1199 do 1229 cm³.
Już w 2007 roku zapowiedziano nadejście drugiej serii modelu. Auto wypuszczono na rynek wiosną następnego roku. Agila B, również posiadała swojego japońskiego krewnego w postaci Suzuki Splash, który został następcą Wagonu R+. Nowa Agila różni się od poprzedniej rozmiarami. Jest o 20 cm dłuższa i o 6 cm szersza, ale jednocześnie jest niższa o 11 cm od poprzedniczki. Wszystko po to, by dodać modelowi dynamiki i uroku. Modyfikacji uległy także przód i tył. Reflektory przednie sprawiają wrażenie bardziej agresywnych. Z tyłu reflektory umieszczone są z pionową zabudową na słupkach tylnej szyby. Druga wersja samochodu, podobnie jak Suzuki Splash, budowane były w fabrykach węgierskich w Esztergom.
Dla Agili B zaprojektowano dwie nowe jednostki zbudowane we współpracy z Suzuki. Tworząc projekt zadbano w szczególności o kwestie bezpieczeństwa. Wdrożono w nim systemy ABS, EBD , ESP , podwójne poduszki powietrzne przednie, boczne poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z załącznikami ISOFIX i urządzenia PRS odpowiadające za zwolnienie pedału w przypadku zderzenia czołowego.
Agila B jest dostępna w dwóch wersjach wyposażeniowych : podstawowej i najbogatszej – Enjoy, która zapewnia radioodtwarzacz CD z 4 głośnikami i elementami sterującymi na kierownicy, elektryczne szyby przednie, podgrzewane elektryczne lusterka wsteczne z kapturami w kolorze nadwozia, światła przeciwmgielne, komputer pokładowy , obrotomierz, centralny zamek z pilotem i zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia.
Produkcja drugiej generacji Agili wygasła w listopadzie 2014 r. , ale samochód pozostał na liście do późnej wiosny 2015 r., Aby pozbyć się pozostałych zapasów: w jej miejsce wprowadzono latem tego samego roku model Opel Karl .
Ceny pozostałych katalizatorów z Opla znajdziecie w naszym cenniku.

Hurtowy skup katalizatorów oraz monolitu - prośba o kontakt

W przypadku posiadania katalizatorów w ilości powyżej 150 sztuk lub monolitu powyżej 100 kg prosimy o pozostawienie numeru kontaktowego, osoba odpowiedzialna za przyjęcia hurtowe skontaktuje się z Państwem.


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania newslettera: Oświadczam, że w związku z wyrażeniem zgody na otrzymanie newslettera dane podaję dobrowolnie, a Administrator danych osobowych –DS Auto spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Chrzanowie przekazał mi informacje, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”) – informacje te są dostępne pod linkiem https://katalizatorychrzanow.pl/klauzula-informacyjna-rodo-do-formularza-kontaktowego/
DS AUTO SP. Z O. O.
(Skup hurtowy)
ul. Tuwima 21 
32-540 Trzebinia
NIP: 628-224-31-87
DANE KONTAKTOWE
Email international: infodsauto@wp.pl
KOD ODPADU
Kod odpadu dla zużytych katalizatorów to 16 08,
DS Auto specjalizuje się w skupie katalizatorów zawierających się w kodzie odpadu 16 08 01oraz 16 08 03
SLEDŹ NAS
         

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo