Przejdź do głównej zawartości

Katalizator uniwersalny


Katalizator uniwersalny

Katalizatory uniwersalne stają się coraz popularniejsze – chodzi tu przede wszystkim o cenę. Są one dużo tańsze niż oryginalne części. Czy rzeczywiście katalizator uniwersalny może zastąpić ten fabryczny? O jakich kwestiach należy pamiętać, dobierając katalizator do samochodu?

Problemy z katalizatorem prawie zawsze prowadzą do konieczności jego wymiany. Wymiana ta nie należy do tanich ze względu na cenę urządzenia oraz dosyć wysoki koszt pracy mechanika. Aby zaoszczędzić, ludzie coraz częściej decydują się na zakup uniwersalnego katalizatora zamiast tego, który fabrycznie dedykowany jest dla ich auta. Wynika to przede wszystkim z różnicy cenowej pomiędzy uniwersalną a oryginalną częścią, która może sięgać nawet 60 procent. Czy rzeczywiście katalizator uniwersalny pasuje do każdego typu samochodu?

Katalizator uniwersalny a średnica rur

Niestety nawet taki katalizator nie będzie odpowiedni dla każdego rodzaju auta. Tutaj bardzo dużo zależy od średnicy rur w układzie wydechowym – nie zawsze pojazd o takiej samej pojemności silnika ma identyczny przekrój rur. Standardowo montowane rury mogą mieć 2,5, 3 albo 3,5 cala średnicy. Źle dobrany, pozornie uniwersalny, katalizator może w tym wypadku przynieść więcej szkody niż pożytku.

Wkład ceramiczny czy metalowy?

Druga sprawa to wkład, z którego wykonany jest katalizator. Można wybierać spośród wkładów metalowych – teoretycznie odporniejszych, ale droższych oraz ceramicznych – tradycyjnych, niekorodujących, jednak podatnych na uszkodzenia mechaniczne. Należy wybrać wersję odpowiadającą naszym oczekiwaniom i potrzebom.

Sprawdź przepustowość

Trzecią kwestią, którą należy skontrolować przy zakupie uniwersalnego katalizatora jest przepustowość. Przeważnie uniwersalne wersje mają od 1000–1200 cm3 do 2000, z turbo do 2500 cm3. Większe silniki będą zatem wymagać zastosowania kilku katalizatorów jednocześnie. Co ważne, stopniowanie wypada średnio co 200 cm3, a katalizator nie może być większy niż wymagany, aby sonda lambda pracowała prawidłowo, dlatego tak istotne jest, żeby wybrać odpowiedni model.

Czy warto kupić katalizator uniwersalny?

Na pytanie czy warto kupić katalizator uniwersalny trzeba odpowiedzieć sobie samodzielnie. Czasami lepiej dopłacić za oryginalną część i mieć pewność, że katalizator będzie idealnie pasował niż zastanawiać się po raz kolejny nad nabyciem uniwersalnej wersji, która może tym razem faktycznie się sprawdzi. W końcu część pieniędzy wydanych na wymianę katalizatora zawsze można odzyskać, sprzedając używany sprzęt do punktu skupu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniac...

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście...

INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z BAZY BDO – CZ.1 – GENEROWANIE KARTY PRZEKAZANIA ODPADÓW---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling

INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z BAZY BDO – CZ.1 – GENEROWANIE KARTY PRZEKAZANIA ODPADÓW Niniejszy artykuł będzie pierwszym z serii dotyczącej pracy w  Bazie BDO . Temat jest dość rozległy i wszystkim niewtajemniczonym może wydawać się, że jest skomplikowany. Chcemy jednak pokazać, że wcale tak nie jest. W tym, oraz w następnych wpisach, pokażemy Wam jak wygenerować KPO, czyli  Kartę Przekazania Odpadów , jak zaplanować ich transport, czy jak stworzyć Kartę Ewidencji Odpadów. Artykuły te kierujemy do naszych Obecnych i Przyszłych Kontrahentów, by ułatwić im codzienną pracę, lub utrwalić wiadomości, które już posiadają. Skupimy się więc w prezentowanych przykładach na przekazywaniu odpadów o kodzie  160801, czyli zużytych katalizatorów samochodowych . W przypadku odpadów o innych kodach, zgodnych z Klasyfikacją Odpadów Ministerstwa Ochrony Środowiska, postępowanie będzie jednak analogiczne. Dziś pokażemy w prosty sposób jak wygenerować Kartę Przekazania Odpadów....