Przejdź do głównej zawartości

Obowiązkowe zezwolenia w branży katalizatorów

Handel katalizatorami, a więc także prowadzenie skupu, wymaga odpowiednich zezwoleń. Działanie w sposób nielegalny, bez dokumentacji, jest surowo karane. Warto o tym pamiętać zarówno wtedy, gdy chce się otworzyć firmę, która będzie się tym zajmowała, jak i wtedy, gdy planujemy sprzedaż swojego katalizatora.

Numer rejestrowy GIOŚ

Pierwszą rzeczą, której wymaga się do zarejestrowania działalności, jest uzyskanie numeru rejestrowego z Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska dotyczącego zbierania i przetwarzania odpadów. Numer ten uzyskuje się po złożeniu odpowiednich dokumentów w wydziale ochrony środowiska w miejscu, gdzie chce się prowadzić działalność. Bez numeru rejestrowego nie można otworzyć skupu katalizatorów.

Zezwolenie na przetwarzanie odpadów

Kolejnymi niezbędnymi dokumentami są zezwolenia na przetwarzanie odpadów, w tym, co najważniejsze, zezwolenie o kodzie 160801, czyli świadczące o możliwości skupowania zużytych katalizatorów zawierających złoto, srebro, ren, rod, pallad, iryd lub platynę. Taki dokument wydaje starosta najczęściej – lub prezydent, jeśli sprawa dotyczy miasta na prawach powiatu. Aby uzyskać zezwolenie, należy się zgłosić do odpowiedniego organu w mieście, w którym będzie otwierany skup katalizatorów.

Zezwolenie na zbieranie odpadów

Jeśli planujemy magazynowanie katalizatorów, a nie tylko ich przetwarzanie, konieczne będzie również uzyskanie zezwolenia na zbieranie odpadów. Wówczas należy przygotować także odpowiednią przestrzeń, do której będziemy mieli prawo – np. umowę dzierżawy albo akt własności. Zezwolenie to, podobnie jak pozostałe, wydaje starosta lub prezydent miasta. Co ważne, w przypadku skupów, które przyjmują katalizatory i przetrzymują je jedynie do czasu przetworzenia, taki dokument nie jest konieczny.

Zezwolenie na transport katalizatorów

Innym zezwoleniem, które może okazać się bardzo przydatne, będzie zezwolenie na transport katalizatorów. Nie każdy skup go potrzebuje – jeżeli planuje się wyłącznie przyjmowanie towaru od klientów w jednym punkcie (stacjonarnie), ten dokument nie jest wymagany. Jeśli zaś zakłada się odbieranie katalizatorów i przewożenie ich do swojego skupu, trzeba wnioskować również o tego typu zezwolenie. Je także uzyskuje się od starosty lub prezydenta miasta.

Dokumenty świadczą o firmie

Jeżeli wybrany przez nas skup, z którym chcemy współpracować, ma wszystkie wyżej wymienione dokumenty, wiadomo, że jest to firma działająca w sposób rzetelny i uczciwy. Gdy zaś sami chcemy otworzyć tego typu działalność, pamiętajmy – podstawą będzie uzyskanie wszystkich niezbędnych zezwoleń. Ich brak może skutkować bardzo dużymi karami.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo