Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego katalizatory są takie cenne?

Katalizator należy do jednych z droższych części w naszym samochodzie. Dlaczego element ten jest taki drogi i co należy zrobić w przypadku jego awarii?

Katalizator czym jest?

Katalizator to potoczne określenie reaktora katalitycznego odpowiedzialnego za zmniejszanie ilości toksycznych substancji w spalinach wydostających się z komory spalania silnika. Zewnętrznie katalizator jest bardzo niepozorny, a jego kształt zbliżony jest do tłumika – przypomina blaszana puszkę. Prawdziwym skarbem jest jego wnętrze, która składa się z wielu kanałów swoim ułożeniem przypominającym strukturę plastra miodu. Na ścianach kanałów znajdują się takie pierwiastki jak platyna, rod oraz pallad- wszystkie zaliczane są do metali szlachetnym przez co katalizator nie należy do elementów tanich.

Jak działa katalizator?

Praca katalizator możliwa jest dzięki obecności metali szlachetnych, które wchodzą w reakcje ze spalinami wydostającymi się z silnika. Efektem powstania reakcji chemicznej jest redukcja składników toksycznych zawartych w spalinach. Obecnie katalizator znajduje się zaraz przy kolektorze wydechowym- rozwiązanie to pozwala na wydajniejszą pracę katalizatora, ponieważ spaliny trafiające do niego mają wyższa temperaturę, przez co reakcja chemiczna zachodzi szybciej i jest bardziej efektywna.

Czy katalizator jest trwały?

Katalizator pomimo trudnych warunków pracy jest bardzo trwałym elementem układu wydechowego. Jego pracy utrudnia chociażby duża zmienność temperatur oraz wilgoć. Dodatkowo w starszych pojazdach katalizator narażony jest na uderzenia, ponieważ umiejscowiony jest pod podłogą auta. Według producentów jego żywotność określana jest na około 200 000 kilometrów. Obecnie katalizatory możemy podzielić na dwa typy: ceramiczne oraz metalowe. Podział ten odbywa się ze względu na ich budowę.

Co zrobić w przypadku uszkodzenia katalizatora?

W przypadku, gdy katalizator uległ uszkodzeniu najlepszym rozwiązaniem będzie jego wymiana na nowy. Unikajmy zakupu używanych katalizatorów, ponieważ nigdy nie jesteśmy wstanie ocenić jego realnego stanu technicznego. Na rynku pojawia się coraz większa ilość ofert regeneracji katalizatorów – niestety jakość usług pozostawia wiele do życzenia. Pamiętajmy, że nawet uszkodzony katalizator ma bardzo dużą wartość, dlatego po zakupie nowego wymontowany element najlepiej jest sprzedać w skupie katalizatorów, dzięki czemu zaoszczędzimy na zakupie nowego.

Gdzie sprzedać katalizator?

Katalizatorów nie możemy sprzedać w dowolnym punkcie, takim jak chociażby skup złomu. Miejscem nadającym się do sprzedaży katalizatora jest skup katalizatorów, który tak naprawdę jest profesjonalną firmą zajmującą się ich recyklingiem. Przed wyborem konkretnego skupu warto dobrze rozeznać rynek, aby otrzymać jak najlepsze wynagrodzenie za zużyty katalizator. Partnerem godnym polecenia jest firma DS AUTO Sp. z o.o. Chrzanów -> https://katalizatorychrzanow.pl/
Cena sprzedaży uzależniona jest od modelu katalizatora, który posiadamy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo