KATALIZATOR C71/7700436637/112729532000/MA GŁÓWKĘ Z RENAULT CLIO II---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling
KATALIZATOR C71/7700436637/112729532000/MA GŁÓWKĘ Z RENAULT CLIO II
Katalizatory z oznaczeniem C71/7700436637/112729532000/MA GŁÓWKĘ wykorzystywane są w budowie układów wydechowych marki Renault.
Model posiada niesymetryczną budowę – składa się on z dwóch wylotów umieszczonych w różnych płaszczyznach oraz rozbudowanej części głównej, którą można podzielić na podczęści – większą i mniejszą. Wskazany w artykule model posiada główkę, w konsekwencji czego posiada większą wartość niż analogiczny model bez główki. Prócz wylotów, obudowa posiada spłaszczone ranty.
Część liczy 46 cm długości i 21 cm w najszerszym miejscu. Wkład waży 1,4 kg (o 0,4 kg więcej niż wersja bez główki).
Aktualną cenę możecie Państwo śledzić w naszym CATALogu. Wystarczy zarejestrować się w nim i nawiązać współpracę z jednym z naszych Partnerów, który aktywuje konto i udostępni wyceny.
Katalizator stanowił część układu wydechowego benzynowych pojazdów w wersjach silnikowych 1.4 i 1.6 z 2000 roku takich modeli jak:
*Renault Clio II
*Renault Scenic – opisywany >tutaj<
W związku z tym, że o Renault Clio wspominaliśmy w ogólny sposób, dziś przyjrzymy się uważnie drugiej generacji tego samochodu, w której znalazł się model katalizatora charakteryzowany w niniejszym artykule.
Clio II produkowano pomiędzy 1998 a 2008 r. W 2001 roku pojazd przeszedł lifting. Nowy projekt był bliższy nowej stylistyce koncernu Renault. Po rozpoczęciu produkcji trzeciej generacji w 2005 r., druga wciąż była sprzedawana jako Clio Storia. W 2006 roku model ten przeszedł dalszą modyfikację wraz ze swoją siostrzaną wersją sedan – nazwaną Renault Thalia. Zmiany dotyczyły głównie przedniego i tylnego zderzaka. Model ten przeszedł kolejną i ostatnią zmianę konstrukcyjną w połowie 2009 roku, kiedy przednia osłona chłodnicy, przedni zderzak i lusterka wsteczne zostały całkowicie zmienione i są teraz identyczne z tymi, które są montowane w modelu Thalia II.
W Polsce uznawany jest za przeciętne auto miejskie, jednak gama silników jest w tym wypadku dość bogata i niejednego może zaskoczyć co może kryć się pod maską Clio. Możemy bowiem znaleźć rozwiązania techniczne stosowane w sportowych wozach.
Silniki
- 1,2 8 V i 16 V 43 kW i 55 kW
- 1,4 8 V i 16 V 55 kW i 74 kW
- 1,5 dCi
- 1,6 8 V lub 16 V 66 kW lub 79 kW (wersja RSi )
- 1,9 d 47 kW
- 1,9 dT
- 1,9 dTi
- 2.0 16V 124 kW (wersja sportowa )
- 3.0 V6 166 kW (wersja Clio Sport V6 )
Wymiary
- Długość – 3811 mm
- Szerokość – 1639 mm
- Wysokość – 1417 mm
- Waga – 990 kg
Renault Thalia to wersja sedan, wywodząca się z Clii drugiej generacji, produkowana od 1999 roku. Pod tą nazwą znana jest w Europie Środkowej i Izraelu. Sprzedawana w Ameryce Południowej pod nazwą Renault Symbol i Clio Sedan. W Europie Wschodniej znana jako Clio, a w Afryce Północnej, Azji i Oceanii pod nazwą Clio Classic. Samochód był również produkowany w Meksyku i sprzedawany pod nazwą Nissan Platina. Co ciekawe, w tym samym momencie, w którym pojawiła się Thalia, na rynku zagościła też najmocniejsza odmiana tego Clio z motorem V6o mocy ponad 200 koni mechanicznych z napędem na tył i centralnie umieszczonym silnikiem.
W 2002 roku model przeszedł modernizację, która wpłynęła głównie na front, który po liftingu zbliżył się estetyką do Clio II. Przeszedł także kolejną zmianę projektu wraz z Clio II, który w tym czasie miał już pseudonim Storia (ze względu na wyróżnienie nazwy od Clio trzeciej generacji). W 2006 roku Clio zmienił tylko wygląd zewnętrzny – Thalia otrzymała również bardziej nowoczesną deskę rozdzielczą, którą miała Clio II od 2002 roku. Oba samochody otrzymały nowy przedni i tylny zderzak, w przypadku Thalii zmieniono również otwarcie bagażnika. Od 2006 r. zaczęto dostarczać ją na rynek brazylijski w modyfikacji, która umożliwia spalanie etanolu. Ze względu na konstrukcję ten model nie cieszył się zbyt dużą popularnością, ale niska cena i bagażnik. dzięki objętości 510 litrów stał się bestsellerem.
Druga generacja Clio radykalnie różniła się w porównaniu do swojego poprzednika, chociaż niektóre funkcje zostały zachowane w stosunku do oryginalnej wersji.
Najbardziej wybijające się różnice to zaokrąglone, bardziej finezyjne reflektory, zmieniona deska rozdzielcza, wbudowane logo Renault na tylnej klapie czy antena przechodząca od przodu do tyłu. Ponieważ elementy sterujące szklanymi i elektrycznymi lusterkami zostały wbudowane w przednie drzwi, reszta faz generacji jest do siebie bardzo podobna. Ponadto korpus w drugiej generacji posiada bardziej opływowy kształt.
Do sierpnia 2012 r., Clio II było sprzedawane w Europie pod nazwą Campus, która jest tańszą wersją z podstawowymi silnikami i prostymi wykończeniami i która współistnieje na rynku z jej następcą.
Najnowsza wersja Campus II została nazwana na cześć zakończenia sprzedaży w Europie po 14 latach na rynku „Clio Campus Bye Bye” .
Jednak nadal sprzedawało się jako Clio Mío w Argentynie i Brazylii, jako Clio Style w Kolumbii i Panamie oraz Clio Campus w Urugwaju.
Ostatnie Renault Clio II fazy na świecie wyprodukowano w Kolumbii.
Auto jest świetną propozycją dla osób szukających małego, zgrabnego modelu ze sportowym zacięciem. Niestety, ze względu na dużą awaryjność należy przygotować się na wydatki. W starszych egzemplarzach, awarii ulegają alternator, rozrusznik, zawieszenie czy łączniki stabilizatora. Właściciele narzekają także na sworznie wahacza i amortyzatory. Częste jest pękanie sprężyn tylnej osi, korozja układu wydechowego i pękanie kolektora i awarie elektroniki.
Komentarze
Prześlij komentarz