Przejdź do głównej zawartości

Skup katalizatorów-Platyna jest tańsza niż kiedyś. Niemiecki producent samochodów Skandal związany z emisją Volkswagena to jeden z czynników

Platyna jest tańsza niż kiedyś. Niemiecki producent samochodów Skandal związany z emisją Volkswagena to jeden z czynników.
TOKYO - Platinum zawsze kosztował więcej niż złoto ze względu na swój niedobór i wysokie koszty produkcji, ale na początku 2015 roku stał się on tańszy od żółtego metalu.
Ceny platyny były wyższe niż ceny złota, ponieważ kopalnie produkują niewielki ułamek tego, co dają kopalnie złota. Według danych z 2016 r. Kopalnie platyny wypuściły jedną-24 z tego, co zrobiły kopalnie złota. Kolejny czynnik: Około 200 USD kosztowało wyprodukowanie uncji trojańskiej (31,1 grama) platyny, niż wyprodukowanie złota.
📷
Od początku 2015 r. Złoto jest droższe od platyny, a różnica cen na krótko powiększa się do 370 USD.
Najdłuższe i największe w historii odwrócenie cen tych dwóch metali nastąpiło z powodu obaw o to, co dzieje się na Półwyspie Koreańskim, polityki w Chinach i odstraszania samochodów z silnikami wysokoprężnymi.
Tylko 10% produkcji złota przeznaczone jest do użytku przemysłowego. Połowa idzie w kierunku biżuterii, którą wielu ludzi w Azji i gdzie indziej kupuje jako aktywa i prezenty.
Tymczasem 60% platyny jest wykorzystywane w produktach petrochemicznych i innych materiałach przemysłowych. Z tego 40% stosuje się w katalizatorach, które oczyszczają emisje samochodowe. Ogólnie rzecz biorąc, prawie 30% platyny trafia do biżuterii. Inwestorzy indywidualni kupują mniej niż 10% produkcji platyny.
Ceny platyny zostały obniżone przez powolny katalizator i popyt na biżuterię.
Katalizatory platynowe są częściej stosowane w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, które są powszechne w Europie, niż w pojazdach napędzanych benzyną. Prawie 80% zapotrzebowania na katalizator platynowy pochodzi z pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.
Coś jeszcze wydarzyło się w 2015 roku - wybuchł skandal związany z emisjami Volkswagena, rzucając chmurę na silniki Diesla. Na początku tego roku Francja i Wielka Brytania ogłosiły, że wprowadzą zakaz sprzedaży benzyny i silników wysokoprężnych do roku 2040.
Chiny poinformowały również, że wstrzymają sprzedaż samochodów z benzyną i przestawią się na pojazdy elektryczne i inne przyjazne dla środowiska.
Złoto kosztuje teraz więcej w najdłuższym i największym kiedykolwiek odwrocie cen
TOMIO SHIDA, starszy pisarz Nikkei
Jesienią cena palladu, metalu z grupy platyny, również na krótko przekroczyła cenę platyny po raz pierwszy od początku XXI wieku, gdy na rynku pojawiły się obawy o podaż.
Autokatalizatory odpowiadają za ponad 70% zapotrzebowania na pallad, przewyższając je w przypadku platyny. Jednak w przeciwieństwie do platyny, która jest głównie wykorzystywana w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, prawie 80% palladu jest przeznaczone dla pojazdów benzynowych. Specjaliści od metali szlachetnych twierdzą, że spadek popytu na katalizatory będzie miał poważniejszy wpływ na platynę niż na pallad.
W ciągu ostatnich kilku lat opracowano technologie, które pozwalają na większe wykorzystanie palladu, który jest tańszy niż platyna. W rezultacie popyt na katalizatory w postaci platyny spadł o 20% w okresie od 2007 do 2016 r. Popyt na katalizator palladowy wzrósł o ponad 50% w tym samym okresie.
Zapotrzebowanie na biżuterię z platyny również pozostało wolniejsze. W Chinach, największym na świecie nabywcy metali szlachetnych, "platynowy popyt na biżuterię gwałtownie spadł, odkąd reżim Xi Jinpinga wdrożył kampanię przeciw ekstrawagancji" - powiedział Yuichi Ikemizu, kierownik oddziału w banku ICBC Standard Bank.
Według GFMS Platinum Group Metals Survey firmy Thomson Reuters popyt na biżuterię w Chinach w 2016 r. Wyniósł 40,4 tony, co stanowi spadek o 34% w porównaniu z ostatnim szczytem wynoszącym 60,8 tony w 2009 r.
Sprawa na złoto
Powiązane historie
Wysokie oczekiwania mogły przyczynić się do niedawnego boomu elektrycznego. Wraz z rozprzestrzenianiem się pojazdów elektrycznych oczekuje się, że popyt na ropę zacznie spadać pod koniec lat 2020.
Powiedział, że producenci samochodów zaczęli podejmować kroki, aby poradzić sobie z polityką skoncentrowaną na środowisku, przyjętą przez główne kraje. Tak więc zwyżkowy scenariusz, który dominował na rynku metali dziesięć lat temu, musiał zostać zmieniony, ponieważ zakładał, że popyt na platynę autokatalityczną wzrośnie z powodu rozszerzenia sprzedaży samochodów i przepisów ochrony środowiska.
Wraz z umacnianiem przez Xi swojej bazy wojskowej na kongresie niedawnej partii chińskiej partii komunistycznej, dwa czynniki powstrzymujące platynowe ceny prawdopodobnie utrzymają się przez jakiś czas.
W Japonii indywidualni inwestorzy zaczęli zwiększać zakupy platyny w 2015 r. I nadal byli platynowymi bykami w zeszłym roku. Podążali za starą piłą inwestycyjną, "kupuj nisko". Gdzie indziej inwestorzy jednak pozostawali pesymistyczni wobec platyny.
Jednak na początku tego roku japońscy kupujący zaczęli ponownie zastanawiać się nad swoimi platynowymi zakładami. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku, japoński handlowiec zajmujący się handlem metalami szlachetnymi Tanaka Kikinzoku Kogyo sprzedał 5810 kg platyny, o prawie 50% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Złoto prawdopodobnie przez pewien czas będzie droższe od platyny, gdy pogłębią się obawy o globalne sprawy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo

KATALIZATOR KT6029/A9404900114/ZGS002 Z MERCEDESA VITO---DS AUTO CHRZANÓW

  https://katalizatorychrzanow.pl/cennik/ KATALIZATOR KT6029/A9404900114/ZGS002 Z MERCEDESA VITO Katalizatory z oznaczeniem  KT6029/A9404900114/ZGS002   należą do katalogu marki Mercedes. Swoją budową przypominają walec prostokątny. Obudowa jest złoto-brązowego, metalicznego koloru. Wkład waży 5,04 kg. Aktualną wartość możecie obserwować niezależnie od promocji miesięcznej w  CATALogu   – wystarczy utworzyć darmowe konto i aktywować je u dowolnego  Partnera DS AUTO . Katalizator KT6029/A9404900114/ZGS002 z Mercedesa Vito Katalizator montowano w modelu  Mercedes Benz Vito  w wersji 2.2 CDI. Mercedes Vito, źródło: internet Mercedes-Benz Vito to komercyjny van produkowany przez niemieckiego producenta od 1995 roku w hiszpańskiej fabryce w Vitoria-Gasteiz (stąd jego nazwa Vito). Produkcja odbywa się również  w fabrykach Fuzhou w Chinach (od kwietnia 2010 r.) i Virrey del Pino w Argentynie (od sierpnia 2015 r.). Model chiński jest produkowany przez Fujian Daimler Automotive, a model argenty