Przejdź do głównej zawartości

Jak dbać o filtr DPF?---Skup filtrów dpf-www.katalizatorychrzanow.pl


Jak dbać o filtr DPF?
Skup używanych filtrów dpf
EGR
Regularnie wymieniaj filtr powietrza
Uważaj na tuning elektroniczny
Dbaj o dobrą kondycję silnika
Uważaj na EGR
Usterki zaworu recyrkulacji spalin (EGR) to jedna z częstszych przyczyn awarii współczesnych silników. Urządzenie, w określonych warunkach, kieruje spaliny z powrotem do układu dolotowego, co przekłada się na niższą emisję tlenków azotu.
To ekologiczne rozwiązanie po kilku latach eksploatacji często zaczyna szwankować. Zazwyczaj blokuje się w jednej pozycji, czego bezpośrednią konsekwencją jest mocniejsze dymienie silnika i przyspieszone zapchanie filtra DPF.
Aby tego uniknąć, należy regularnie sprawdzać kondycję zaworu EGR, a w razie niepokojących objawów pozbyć się z jego wnętrza nadmiaru mieszanki sadzowo-olejowej (nagaru). Za taką usługę trzeba zapłacić w serwisie około 150-200 złotych.

Regularnie wymieniaj filtr powietrza

Filtr powietrza to jedna z najtańszych części eksploatacyjnych. Kosztuje 20-30 złotych, więc warto go wymieniać przy okazji corocznego przeglądu. Niedrożny, w ograniczonym stopniu przepuszcza powietrze, co może wpłynąć na zwiększenie dymienia (zaburzona proporcja mieszanki paliwowo-powietrznej) i tym samym pogorszenie warunków pracy DPF-u.

Uważaj na tuning elektroniczny

Każdy silnik ma określone rezerwy mocy. Dość łatwo i tanio można je uruchomić decydując się na elektroniczny tuning. Niestety, wiele warsztatów błędnie koryguje dawkowanie wtryskiwanego paliwa, co istotnie wpływa na proces spalania.
Zwiększone dymienie towarzyszy źle dobranej mapie jednostki napędowej, a to szybka droga do zapchania filtra cząstek stałych. Jeśli decydujemy się na chiptuning, to korzystajmy z usług tylko sprawdzonych firma z wieloletnim doświadczeniem.

Dbaj o dobrą kondycję silnika

Utrzymanie osprzętu silnika w dobrej kondycji zagwarantuje właścicielowi pojazdu spokój na wiele tysięcy kilometrów. Zaniedbania zapoczątkują lawinę kosztownych awarii.
Podwyższone zużycie oleju, niewielkie nieszczelności lub niewłaściwa kompresja, w większości przypadków prowadzi do zwiększenia dymienia i błyskawicznego zatkania filtra cząstek stałych. Gdy użytkownik podejmie się naprawy za późno, remont może okazać się nieopłacalny.
Wśród elementów osprzętu pierwsze skrzypce dla kondycji filtra DPF grają wtryskiwacze. Ich zakłócona praca w dawkowaniu paliwa i rozpylaniu go w cylindrach, szybko przełoży się na awarię DPF-u. Wzrost dymienia i emisji cząstek sadzy w mgnieniu oka zapcha filtr.

Komentarze

  1. Moim zdaniem najprościej jest skorzystać z oferty profesjonalnej firmy, która świadczy usługi w zakresie regeneracji filtrów DPF.
    https://dpf-fap.waw.pl/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo