Skup używanych filtrów dpf
EGR
Regularnie wymieniaj filtr powietrza
Uważaj na tuning elektroniczny
Dbaj o dobrą kondycję silnika
Uważaj na EGR
Usterki zaworu recyrkulacji spalin (EGR) to jedna z częstszych przyczyn awarii współczesnych silników. Urządzenie, w określonych warunkach, kieruje spaliny z powrotem do układu dolotowego, co przekłada się na niższą emisję tlenków azotu.
To ekologiczne rozwiązanie po kilku latach eksploatacji często zaczyna szwankować. Zazwyczaj blokuje się w jednej pozycji, czego bezpośrednią konsekwencją jest mocniejsze dymienie silnika i przyspieszone zapchanie filtra DPF.
Aby tego uniknąć, należy regularnie sprawdzać kondycję zaworu EGR, a w razie niepokojących objawów pozbyć się z jego wnętrza nadmiaru mieszanki sadzowo-olejowej (nagaru). Za taką usługę trzeba zapłacić w serwisie około 150-200 złotych.
Regularnie wymieniaj filtr powietrza
Filtr powietrza to jedna z najtańszych części eksploatacyjnych. Kosztuje 20-30 złotych, więc warto go wymieniać przy okazji corocznego przeglądu. Niedrożny, w ograniczonym stopniu przepuszcza powietrze, co może wpłynąć na zwiększenie dymienia (zaburzona proporcja mieszanki paliwowo-powietrznej) i tym samym pogorszenie warunków pracy DPF-u.
Uważaj na tuning elektroniczny
Każdy silnik ma określone rezerwy mocy. Dość łatwo i tanio można je uruchomić decydując się na elektroniczny tuning. Niestety, wiele warsztatów błędnie koryguje dawkowanie wtryskiwanego paliwa, co istotnie wpływa na proces spalania.
Zwiększone dymienie towarzyszy źle dobranej mapie jednostki napędowej, a to szybka droga do zapchania filtra cząstek stałych. Jeśli decydujemy się na chiptuning, to korzystajmy z usług tylko sprawdzonych firma z wieloletnim doświadczeniem.
Dbaj o dobrą kondycję silnika
Utrzymanie osprzętu silnika w dobrej kondycji zagwarantuje właścicielowi pojazdu spokój na wiele tysięcy kilometrów. Zaniedbania zapoczątkują lawinę kosztownych awarii.
Podwyższone zużycie oleju, niewielkie nieszczelności lub niewłaściwa kompresja, w większości przypadków prowadzi do zwiększenia dymienia i błyskawicznego zatkania filtra cząstek stałych. Gdy użytkownik podejmie się naprawy za późno, remont może okazać się nieopłacalny.
Wśród elementów osprzętu pierwsze skrzypce dla kondycji filtra DPF grają wtryskiwacze. Ich zakłócona praca w dawkowaniu paliwa i rozpylaniu go w cylindrach, szybko przełoży się na awarię DPF-u. Wzrost dymienia i emisji cząstek sadzy w mgnieniu oka zapcha filtr.
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Moim zdaniem najprościej jest skorzystać z oferty profesjonalnej firmy, która świadczy usługi w zakresie regeneracji filtrów DPF.
OdpowiedzUsuńhttps://dpf-fap.waw.pl/