Jak dbać o filtr DPF?
Cennik skupu katalizatorów
Miejskie korki są zmorą dla DPF-u
Typowo miejska eksploatacja prowadzi do błyskawicznego uszkodzenia filtra. To właśnie w takich warunkach najczęściej dochodzi do zapchania go już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Jak temu przeciwdziałać?
Należy raz w tygodniu „przewietrzyć” samochód na trasie szybkiego ruchu, obwodnicy lub autostradzie. Kilkanaście kilometrów wystarczy, by mechanizm zatrzymywania sadzy funkcjonował prawidłowo.
Uważaj na podejrzane paliwo
Skład spalin w znacznym stopniu zależy od jakości paliwa. O ile ten problem nie dotyczył samochodów jeszcze sprzed dwóch dekad, o tyle przy wrażliwym osprzęcie nowoczesnych silników, surowiec z niesprawdzonego źródła może zasiać spustoszenie pod maską.
Niespełniający norm olej napędowy (podwyższona zawartość siarki) zwiększy emisję sadzy i dość szybko doprowadzi do zapchania DPF-u. W przypadku, gdy jednostkę napędową wyposażono w mokry filtr (np. 1.6 HDI koncernu PSA), warto za każdym razem tankować zbiornik do pełna.
Wówczas, komputer lepiej dozuje ilość czynnika wspomagającego dopalanie sadzy. W układzie mieści się około dwóch litrów płynu, którego wystarcza na 60-80 tysięcy kilometrów. Jego uzupełnienie to koszt około 500 złotych.
Jak dbać o filtr DPF? Dbaj o sprawność turbosprężarki
W wyniku uszkodzenia turbosprężarki, zazwyczaj dochodzi do przedostawania się oleju silnikowego do układu wydechowego i dolotowego. Z taką usterką można jeździć, ale odwlekanie naprawy o kolejne miesiące doprowadzi do zapchania DPF-u, a w skrajnej sytuacji jego zniszczenia. Koszt naprawy tych dwóch elementów wyniesie przynajmniej 4-5 tysięcy złotych.
Warto też regularnie sprawdzać układ dolotowy. Niewielkie nieszczelności na przewodach zwiększają zadymienie spalin, co w konsekwencji zatyka filtr cząstek stałych.
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
- Pobierz link
- X
- Inne aplikacje
Komentarze
Prześlij komentarz