Przejdź do głównej zawartości

Jak dbać o filtr DPF?-Skup katalizatorów ds auto sp zoo Chrzanów

Cennik skupu katalizatorów

Miejskie korki są zmorą dla DPF-u

Typowo miejska eksploatacja prowadzi do błyskawicznego uszkodzenia filtra. To właśnie w takich warunkach najczęściej dochodzi do zapchania go już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Jak temu przeciwdziałać?
Należy raz w tygodniu „przewietrzyć” samochód na trasie szybkiego ruchu, obwodnicy lub autostradzie. Kilkanaście kilometrów wystarczy, by mechanizm zatrzymywania sadzy funkcjonował prawidłowo.

Uważaj na podejrzane paliwo

Skład spalin w znacznym stopniu zależy od jakości paliwa. O ile ten problem nie dotyczył samochodów jeszcze sprzed dwóch dekad, o tyle przy wrażliwym osprzęcie nowoczesnych silników, surowiec z niesprawdzonego źródła może zasiać spustoszenie pod maską.
Niespełniający norm olej napędowy (podwyższona zawartość siarki) zwiększy emisję sadzy i dość szybko doprowadzi do zapchania DPF-u. W przypadku, gdy jednostkę napędową wyposażono w mokry filtr (np. 1.6 HDI koncernu PSA), warto za każdym razem tankować zbiornik do pełna.
Wówczas, komputer lepiej dozuje ilość czynnika wspomagającego dopalanie sadzy. W układzie mieści się około dwóch litrów płynu, którego wystarcza na 60-80 tysięcy kilometrów. Jego uzupełnienie to koszt około 500 złotych.

Jak dbać o filtr DPF? Dbaj o sprawność turbosprężarki

W wyniku uszkodzenia turbosprężarki, zazwyczaj dochodzi do przedostawania się oleju silnikowego do układu wydechowego i dolotowego. Z taką usterką można jeździć, ale odwlekanie naprawy o kolejne miesiące doprowadzi do zapchania DPF-u, a w skrajnej sytuacji jego zniszczenia. Koszt naprawy tych dwóch elementów wyniesie przynajmniej 4-5 tysięcy złotych.
Warto też regularnie sprawdzać układ dolotowy. Niewielkie nieszczelności na przewodach zwiększają zadymienie spalin, co w konsekwencji zatyka filtr cząstek stałych.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo