Przejdź do głównej zawartości

Przydatne rady dla posiadaczy aut z filtrem dpf

Przydatne rady dla posiadaczy aut z filtrem dpf
Filtry DPF/FAP spotykane są we wszystkich nowych samochodach wyposażonych w silniki wysokoprężne. Co więcej filtry cząstek stałych pojawiają się w samochodach z jednostkami benzynowymi. Jak zadbać o filtr cząstek stałych, aby służył Nam przez długi czas bezproblemowo?
Filtr cząstek stałych w zależności od marki naszego pojazdu przybiera różne skróty- w większości marek stosuje się oznaczenie DPF. Wyjątkiem są auta francuskich producentów gdzie stosuje się oznaczenie FAP. Filtr cząstek stałych odpowiedzialny jest za oczyszczanie spalin trafiających do środowiska, ze szkodliwych cząstek sadzy i popiołu. Niestety filtr bardzo często się zapycha przez co wymaga regeneracji. Co gorsza nieumiejętna eksploatacja pojazdu przyczyni się do jego szybszego zużycia, przez co znacząco narazi naszą kieszeń do spore wydatki.
O tym nie możesz zapominać!
Do filtra cząstek stałych trafia praktycznie wszystko co wydostaje się z komory spalania silnika. Na początek wsiadając do auta wyposażonego w filtr cząstek stałych starajmy się nie dodawać dużej ilości gazu szczególnie, gdy silnik pracuje na niskich obrotach. Dlaczego? Ponieważ przyspieszanie z wykorzystaniem niskich obrotów wiąże się z duża ilością paliwa dostarczanego do komory spalania, czego efektem jest powstanie sporej ilości sadzy.
Pamiętaj o dalszych jazdach
Sterownik filtra cząstek stałych został zaprogramowany w taki sposób, aby w miarę możliwości uruchamiać proces regeneracji (wypalania) filtra cząstek stałych. Dobrym zwyczajem jest przynajmniej raz w miesiącu stworzyć idealne warunki do rozpoczęcia procesu regeneracji- jazda ze stała prędkością oraz odpowiednimi obrotami silnika- dokładne warunki regeneracji znajdziemy w instrukcji obsługi pojazdu.
Tankuj najlepsze paliwo!
Jakość paliwa również przekłada się na kondycje filtrów cząstek stałych- im gorsza jakość tym filtr szybciej zużywa się. Dodatkowo posiadając filtr cząstek stałych nie dolewajmy dodatków do paliwa. Dlaczego? Ponieważ możemy zmienić właściwości paliwa czego skutkiem będzie zmiana substancji zawartych w spalinach przez co możemy narazić filtr cząstek stałych na uszkodzenie.
Dobieraj odpowiednio olej
Podczas wymiany oleju sprawdzajmy jaki olej jest zalecany przed producenta pojazdu. Dlaczego? Ponieważ musimy stosować oleje niskopopiołowe, które spalają się bardziej przez co nie generują sadzy. Pamiętajmy, że podczas pracy silnika spala się niewielka ilość oleju i jest to zupełnie normalna rzecz.
Mokry filtr cząstek stałych
Auta wyposażone w filtry cząstek stałych o oznaczeniu FAP starajmy się tankować zawsze do pełna. Dlaczego? Ponieważ, każdorazowe otwarcie baku skutkuje dodaniem płynu odpowiedzialnego za proces wypalania filtra. Według zapewnień producentów dawka płynu dodawana jest w zależności od ilości zatankowanego paliwa. Niestety w większości przypadków dawka ta jest nierównomierna do ilości paliwa.
Niektóre usterki pojazdu wpływają bardzo źle na kondycje filtra cząstek stałych:
-niepoprawna praca układu wtryskowego przyczynia się do złego procesu spalania, czego efektem jest nadmierna ilość sadzy przedostającej się do układy wydechowego
-awaria turbosprężarki skutkuje przedostaniem się oleju silnikowego do komory spalania. Niestety nie cała dawka oleju zostaje spalana, przez co dostaję się do filtra cząstek stałych i zwyczajnie go zapycha.
-nieszczelność układu dolotowego wpływa na zły dobór mieszanki paliwowo-powietrznej przez co zwiększona jest emisja sadzy
Pamiętajmy, aby regularnie serwisować i sprawdzać stan techniczny naszego pojazdu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo