Przejdź do głównej zawartości

Polityka Surowcowa Państwa - Polska ma wielkie zasoby.

Polska jest najbogatszym krajem świata. Złoża metali w okolicach Suwałk zawierają gigantyczne ilości tytanu, wanadu, żelaza i metali ziem rzadkich. Ich wielkość to 1,5 mld ton. Wartość samego tytanu wynosi 355 mld USD. Całkowita wartość złoża przekracza 1 bilion USD. Oprócz 50 milionów ton tytanu złoże to zawiera najwyższej jakości rudy żelaza. W całej Europie, włącznie ze Szwecją i Uralem złoża rud żelaza akurat pokończyły się. Tutaj są też ogromne ilości bezcennych dla techniki tzw. metali ziem rzadkich. Złoża molibdenu, wolframu, miedzi występują w wielkich ilościach pod Myszkowem w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Obok tych metali zawsze występuje złoto, srebro i selen. Zasobność tych złóż to 726 milionów ton. Wartość samego tylko molibdenu wynosi 14,52 mld USD. Złoża niklu występują pod Ząbkowicami Śląskimi. Obok niklu w tamtejszych złożach występuje złoto i platynowce. Zasobność złóż wynosi 14 mln ton. Wartość tylko niklu to około 4,00 mld USD. Złoża wysokiej jakości węgla kamiennego występują w ogromnych ilościach na Lubelszczyźnie. Węgiel "zanieczyszczony" jest tu złotem. Zasobność wynosi 40 mld ton, a wartość to 5 biliona USD. Złoża węgla brunatnego pod Legnicą wynoszą 15 mld ton, a ich wartość 87 mld USD. Złoża złota w różnych lokalizacjach, głównie na terenie Dolnego Śląska, zawierają 350 ton kruszcu o wartości 14,00 mld USD. Złoża miedzi i złota w rejonie Bytomia Odrzańskiego zawierają 8 mln ton miedzi i 100 ton złota. Łączna wartość tych złóż wynosi 62,5 mld USD. Konwencjonalne złoża gazu ziemnego na Ziemi Lubuskiej, Wielkopolsce i Podkarpaciu zawierają 1,7 bln m3 gazu o wartości 510 mld USD. Polska w całości leży na gigantycznym złożu ropy i gazu, bowiem twór geologiczny skał porowatych, który jest jak gąbka nasączony gazem i ropą, zaczynający się w Zatoce Perskiej, a kończący w Morzu Północnym pomiędzy Szkocją i Norwegią osiąga swoją kumulację właśnie w Polsce. Tylko, że to ogromne złoże znajduje się w Polsce zachodniej na głębokości 4 km, zaś w północnej 5 km i 7 km w Polsce południowowschodniej. Te głęboko położone złoża szacowane są na 650 mld ton, co daje 4764 mld baryłek. Złoża Arabii Saudyjskiej oszacowane są na 265 mld baryłek. Eksploatacja głębokich złóż jest dzisiaj z punktu widzenia technicznego możliwa. Wartość ropy, biorąc pod uwagę obecne ceny, wynosi 300 bilionów USD. Pod całą Polską znajduje się "gąbka" nasączona największą ilością ropy i gazu. To z ich części Norwegia, Arabia Saudyjska, Iran, Irak, Kuwejt czerpią swoje bogactwa! Polska leży wskutek unikalnego zbiegu czterech płyt tektonicznych na terenach idealnych do produkcji najtańszej i najczystszej energii elektrycznej, jaka powstaje z wyprowadzenia na powierzchnię gorących wód termalnych, albo rozgrzania wody o gorące skały do pary wodnej (geotermia) wystarczającej do napędu turbin elektrycznych. O tych złożach, które kryje Polska ziemia, pisał w 2009 roku w książce "Pola Laska" Alef Stern. Już wtedy wskazywał, że całą wojna o Polskę toczy się właśnie o te złoża, tj. o posag, który jest ukryty w ziemi

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo

KATALIZATOR KT6029/A9404900114/ZGS002 Z MERCEDESA VITO---DS AUTO CHRZANÓW

  https://katalizatorychrzanow.pl/cennik/ KATALIZATOR KT6029/A9404900114/ZGS002 Z MERCEDESA VITO Katalizatory z oznaczeniem  KT6029/A9404900114/ZGS002   należą do katalogu marki Mercedes. Swoją budową przypominają walec prostokątny. Obudowa jest złoto-brązowego, metalicznego koloru. Wkład waży 5,04 kg. Aktualną wartość możecie obserwować niezależnie od promocji miesięcznej w  CATALogu   – wystarczy utworzyć darmowe konto i aktywować je u dowolnego  Partnera DS AUTO . Katalizator KT6029/A9404900114/ZGS002 z Mercedesa Vito Katalizator montowano w modelu  Mercedes Benz Vito  w wersji 2.2 CDI. Mercedes Vito, źródło: internet Mercedes-Benz Vito to komercyjny van produkowany przez niemieckiego producenta od 1995 roku w hiszpańskiej fabryce w Vitoria-Gasteiz (stąd jego nazwa Vito). Produkcja odbywa się również  w fabrykach Fuzhou w Chinach (od kwietnia 2010 r.) i Virrey del Pino w Argentynie (od sierpnia 2015 r.). Model chiński jest produkowany przez Fujian Daimler Automotive, a model argenty