https://katalizatorychrzanow.pl/ford-katalizator-001a574-i-0019315b/
FORD – KATALIZATOR 001A574 I 0019315B
W ubiegłym roku pisaliśmy artykuł o dwóch katalizatorach z osławionego modelu Ford Focus – o numerze 0019316 i 001a575. Dziś chcielibyśmy zaprezentować Wam dwa inne modele, które również występują w Focusie. Chodzi o katalizatory 001A574 oraz 0019315B.
Katalizator 001A574 charakteryzuje się podłużnym kształtem i imponującą długością, wynoszącą aż 50 cm, choć jego waga liczy niecały kilogram. Katalizator charakteryzuje się nietypowym kształtem – część katalizatora, której nie wypełniono wkładem, jest zwężona. Jego cena detaliczna w dniu 23.05.2019r. wynosi 804,56 PLN (186,67 EUR, 210,07 USD, 1 814,93 NOK).
Podobnie jak przy dwóch opisywanych wcześniej modelach, tak i w przypadku 001A574, w środku umieszczono dwa wkłady ceramiczne, które zostały napylone metalami szlachetnymi w różny sposób. Jeden z nich zawiera większą ilość cennych pierwiastków niż drugi.
Katalizator 0019315B pochodzi z Focusa 2.0 z 1999 roku. Jest łatwy do rozpoznania, ponieważ kształtem przypomina rybę. Jeden z wylotów stanowi spory otwór, drugi natomiast kończy się przedłużeniem pokrywy. Brzegi wokół całego katalizatora są spłaszczone. Tutaj również występują dwa wkłady ceramiczne.
Co warto dodać na temat Focusa, co nie zostało jeszcze powiedziane ostatnim razem ?
Auto pochodzi z segmentu C, co oznacza niższą średnią klasę jeśli chodzi o światową klasyfikację. Na rynek europejski, Focusa wprowadzono w 1998, z kolei w Ameryce Północnej, pojawił się dopiero dwa lata później.
Pierwsza generacja miała wiele wspólnego z Fordem Ka. Zastosowano tu te same rozwiązania projektując nadwozie – mianowicie, napięte i kanciaste linie. Wprowadzono liczne środki bezpieczeństwa – poduszki powietrzne i system ABS. Bogata wersja Ghia, obejmowała takie udogodnienia jak klimatyzacja, radio CD, tempomat, komputer pokladowy, elektrycznie regulowane fotele i szyby, a także system ESP. Focusa produkowano wówczas w Niemczech, w Saarlouis, oraz w Walencji w Hiszpanii. Z powodu ogromnego zainteresowanie samochodem, w 2002 r. uruchomiono produkcję również w Rosji (St. Petersburg), w Meksyku, Argentynie i USA. Prócz wersji Ghia, o której już wspomnieliśmy, auto sprzedawano w wersji Ambiente (podstawowej), oraz Trend, zwanej później Zetec (wersji sportowej). Najbogatsza wersja wyposażeniowa odznaczała się logiem na tylnych drzwiach, chromowanymi wstawkami w tylnym uchwycie tablicy rejestracyjnej, deska rozdzielcza natomiast była dwukolorowa. Dwukolorowe były również fotele. Kierownica, gałki biegów i dźwignia hamulca ręcznego były pokryte skórą, a klamki chromowane.
Wersja sportowa Trend (przemianowana później na Zetec), wyróżniała się tylko inną kratką, o strukturze plastra miodu, obecnością świateł przeciwmgielnych i 15-calowymi felgami ze stopu lekkiego, o kształcie pięcioramiennej gwiazdy. To jednak naszym zdaniem za mało, by nazywać dany model sportowym.
Najbardziej popularnym wariantem był kombi, który wprowadzono do sprzedaży w 1999 roku.
W 2002 roku wprowadzono sportową wersję Focus RS (Rally Sport), do której stworzenia, zainspirował projektantów model wyścigowy WRC. Auto wykorzystali Collin McRae, Carlos Sainza i Markko Martina, którzy rywalizowali wówczas w światowych rajdach. RS zachował estetykę podstawowego modelu.
Pojazd ten został zbudowany w oparciu o prototyp T230 wykonany we współpracy z firmami Mountune, GMD i Gordon Spooner Racing.
Focus RS był wyposażony w silnik turbo 2.0 cm³ Duratec RS , wywodzący się ze 130-konnego Durateca 16V, który reprezentował najwyższy poziom wśród normalnych silników benzynowych. Dlatego właśnie, RS miał maksymalną moc 215 KM (158 kW) przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 3500 obr./min. Dane te przełożyły się na przyspieszenie 0–100 km / hw 6,7 sekundy i maksymalną prędkość około 232 km/h.
Druga serię zaprezentowano po raz pierwszy we wrześniu 2004 roku podczas Salonu Samochdowego w Paryżu. Do jej produkcji wykorzystano platformę Ford C1, którą użyto także w modelu Volvo S40, V50, C70, Mazdzie 3 oraz Fordzie Focusie C-MAX. Auto było szersze, dłuższe i wyższe niż w przypadku pierwszej wersji. Zdecydowano się także powiększyć bagażnik. Model unowocześniono dodając system KayFree, okna odbijające ciepło, adaptacyjne światła przednie oraz Bluetooth. Doposażono również gamę silników o nowe modele, wyprodukowane przez grupę PSA.
Także w ramach drugiej generacji zdecydowano się na wprowadzenie wersji sportowej – Focus ST (Sport Technologies). Został on pokazany światu w 2005 roku. Napędzany był tym samym silnikiem co Volvo T5
W 2006 roku pojawiła się wersja CC – Coupé-Cabriolet. Model został zaprojektowany w Turynie, w zakładach Pininfarina. To, co sprawiło, że ten samochód był wyjątkowy, to obecność elektrycznie chowanego twardego dachu. Został on podzielony na dwie stalowe części, które można było otworzyć lub zamknąć w 29 sekund. Kabriolet został wyposażony w 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 74 kW (101 KM), 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 107 kW (145 KM) i 2,0-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 100 kW (136 KM).
Pozostałe modele katalizatorów z Forda, znajdziecie w naszym katalogu.
Komentarze
Prześlij komentarz