Przejdź do głównej zawartości

FORD – KATALIZATOR 001A574 I 0019315B

https://katalizatorychrzanow.pl/ford-katalizator-001a574-i-0019315b/


FORD – KATALIZATOR 001A574 I 0019315B

W ubiegłym roku pisaliśmy artykuł o dwóch katalizatorach z osławionego modelu Ford Focus – o numerze 0019316 i 001a575 Dziś chcielibyśmy zaprezentować Wam dwa inne modele, które również występują w Focusie. Chodzi o katalizatory 001A574 oraz 0019315B.
Katalizator 001A574 charakteryzuje się podłużnym kształtem i imponującą długością, wynoszącą aż 50 cm, choć  jego waga liczy niecały kilogram. Katalizator charakteryzuje się nietypowym kształtem – część katalizatora, której nie wypełniono wkładem, jest zwężona. Jego cena detaliczna w dniu  23.05.2019r. wynosi 804,56 PLN (186,67 EUR, 210,07 USD, 1 814,93 NOK).
Podobnie jak przy dwóch opisywanych wcześniej modelach, tak i w przypadku 001A574, w środku umieszczono dwa wkłady ceramiczne, które zostały napylone metalami szlachetnymi w różny sposób. Jeden z nich zawiera większą ilość cennych pierwiastków niż drugi.
Katalizator 0019315B  pochodzi z Focusa 2.0 z 1999 roku. Jest łatwy do rozpoznania, ponieważ kształtem przypomina rybę. Jeden z wylotów stanowi spory otwór, drugi natomiast kończy się przedłużeniem pokrywy. Brzegi wokół całego katalizatora są spłaszczone. Tutaj również występują dwa wkłady ceramiczne.
Co warto dodać na temat Focusa, co nie zostało jeszcze powiedziane ostatnim razem ?
Auto pochodzi z segmentu C, co oznacza niższą średnią klasę jeśli chodzi o światową klasyfikację. Na rynek europejski, Focusa wprowadzono w 1998, z kolei w Ameryce Północnej, pojawił się dopiero dwa lata później.
Pierwsza generacja miała wiele wspólnego z Fordem Ka. Zastosowano tu te same rozwiązania projektując nadwozie – mianowicie, napięte i kanciaste linie. Wprowadzono liczne środki bezpieczeństwa – poduszki powietrzne i system ABS. Bogata wersja Ghia, obejmowała takie udogodnienia jak klimatyzacja, radio CD, tempomat, komputer pokladowy, elektrycznie regulowane fotele i szyby, a także system ESP. Focusa produkowano wówczas w Niemczech, w Saarlouis, oraz w Walencji w Hiszpanii. Z powodu ogromnego zainteresowanie samochodem, w 2002 r. uruchomiono produkcję również w Rosji (St. Petersburg), w Meksyku, Argentynie i USA. Prócz wersji Ghia, o której już wspomnieliśmy, auto sprzedawano w wersji Ambiente (podstawowej), oraz Trend, zwanej później Zetec (wersji sportowej). Najbogatsza wersja wyposażeniowa odznaczała się logiem na tylnych drzwiach, chromowanymi wstawkami w tylnym uchwycie tablicy rejestracyjnej, deska rozdzielcza natomiast była dwukolorowa. Dwukolorowe były również fotele.  Kierownica, gałki biegów i dźwignia hamulca ręcznego były pokryte skórą, a klamki chromowane.
Ford Focus Ghia z 2000 r.
Wersja sportowa Trend (przemianowana później na Zetec), wyróżniała się tylko inną kratką, o strukturze plastra miodu, obecnością świateł przeciwmgielnych i 15-calowymi felgami ze stopu lekkiego, o kształcie pięcioramiennej gwiazdy. To jednak naszym zdaniem za mało, by nazywać dany model sportowym.
Ford Focus – wersja sportowa Trend
Najbardziej popularnym wariantem był kombi, który wprowadzono do sprzedaży w 1999 roku.
W 2002 roku wprowadzono sportową wersję Focus RS (Rally Sport), do której stworzenia, zainspirował projektantów model wyścigowy WRC. Auto wykorzystali Collin McRae, Carlos Sainza i Markko Martina, którzy rywalizowali wówczas w światowych rajdach. RS zachował estetykę podstawowego modelu.
Pojazd ten został zbudowany w oparciu o prototyp T230 wykonany we współpracy z firmami Mountune, GMD i Gordon Spooner Racing.
Focus RS był wyposażony w silnik turbo 2.0 cm³ Duratec RS , wywodzący się ze 130-konnego Durateca 16V, który reprezentował najwyższy poziom wśród normalnych silników benzynowych. Dlatego właśnie, RS miał maksymalną moc 215 KM (158 kW) przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 3500 obr./min. Dane te przełożyły się na przyspieszenie 0–100 km / hw 6,7 sekundy i maksymalną prędkość około 232 km/h.
Druga serię zaprezentowano po raz pierwszy we wrześniu 2004 roku podczas Salonu Samochdowego w Paryżu. Do jej produkcji wykorzystano platformę Ford C1, którą użyto także w modelu Volvo S40, V50, C70, Mazdzie 3 oraz Fordzie Focusie C-MAX. Auto było szersze, dłuższe i wyższe niż w przypadku pierwszej wersji. Zdecydowano się także powiększyć bagażnik. Model unowocześniono dodając system KayFree, okna odbijające ciepło, adaptacyjne światła przednie oraz Bluetooth. Doposażono również gamę silników o nowe modele, wyprodukowane przez grupę PSA.
Także w ramach drugiej generacji zdecydowano się na wprowadzenie wersji sportowej – Focus ST (Sport Technologies). Został on pokazany światu w 2005 roku. Napędzany był tym samym silnikiem co Volvo T5
Ford Focus ST
W 2006 roku pojawiła się wersja CC – Coupé-Cabriolet. Model został zaprojektowany w Turynie, w zakładach Pininfarina. To, co sprawiło, że ten samochód był wyjątkowy, to obecność elektrycznie chowanego twardego dachu.  Został on podzielony na dwie stalowe części, które można było otworzyć lub zamknąć w 29 sekund. Kabriolet został wyposażony w 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 74 kW (101 KM), 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 107 kW (145 KM) i 2,0-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 100 kW (136 KM).
Pozostałe modele katalizatorów z Forda, znajdziecie w naszym katalogu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo

KATALIZATOR KT6029/A9404900114/ZGS002 Z MERCEDESA VITO---DS AUTO CHRZANÓW

  https://katalizatorychrzanow.pl/cennik/ KATALIZATOR KT6029/A9404900114/ZGS002 Z MERCEDESA VITO Katalizatory z oznaczeniem  KT6029/A9404900114/ZGS002   należą do katalogu marki Mercedes. Swoją budową przypominają walec prostokątny. Obudowa jest złoto-brązowego, metalicznego koloru. Wkład waży 5,04 kg. Aktualną wartość możecie obserwować niezależnie od promocji miesięcznej w  CATALogu   – wystarczy utworzyć darmowe konto i aktywować je u dowolnego  Partnera DS AUTO . Katalizator KT6029/A9404900114/ZGS002 z Mercedesa Vito Katalizator montowano w modelu  Mercedes Benz Vito  w wersji 2.2 CDI. Mercedes Vito, źródło: internet Mercedes-Benz Vito to komercyjny van produkowany przez niemieckiego producenta od 1995 roku w hiszpańskiej fabryce w Vitoria-Gasteiz (stąd jego nazwa Vito). Produkcja odbywa się również  w fabrykach Fuzhou w Chinach (od kwietnia 2010 r.) i Virrey del Pino w Argentynie (od sierpnia 2015 r.). Model chiński jest produkowany przez Fujian Daimler Automotive, a model argenty