Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATOR 9146663/2236958001 Z VOLVO

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-9146663-2236958001-z-volvo/


KATALIZATOR 9146663/2236958001 Z VOLVO

Katalizatory 9146663/2236958001 wykorzystywane są przez szwedzką markę Volvo. To co najbardziej je charakteryzuje to szeroka, płaska pokrywa, której brzegi są dodatkowo spłaszczone. W pokrywie znajdziemy kilka poprzecznie ułożonych wgłębień. Całość katalizatora zwieńczają niesymetryczne wyloty, których łącznie jest aż 3, w tym jeden podwójny. Numery łatwo odnaleźć. Cena detaliczna modelu, w dniu 24.05.2019r. wynosi 2 027,42 PLN (470,40 EUR, 529,35 USD, 4 573 NOK). Katalizatory 9146663/2236958001 wykorzystywane są w modelach Volvo 960 ( S90/  V90) z silnikiem benzynowym 2.5.  Dziś krótko go scharakteryzujemy.
Katalizator 9146663/2236958001 z Volvo
Katalizator 9146663/2236958001 – pokrywa
Katalizator 9146663/2236958001 – umiejscowienie numerów
Katalizator ewidentnie dzieli się na dwie części – wiąże się to z umieszczeniem przez producenta dwóch wkładów ceramicznych, które zostały napylone metalami szlachetnymi w sposób nierównomierny (podobnie jak w przypadku opisywanych ostatnio Fordów). Jeden z nich posiada ich większą zawartość. Jak wiemy, w krajach skandynawskich mamy do czynienia z dużą dbałością o czystość powietrza. W związku z tym, Volvo zadbało o większą zawartość pierwiastków, które przyczynią się do zwiększenia skuteczności oczyszczania spalin przez katalizator. W związku z tym, cena zużytej części jest tak wysoka.
Katalizator 9146663/2236958001 – przekrój z dwoma wkładami ceramicznymi
Volvo 960 (S90/V90) to jeden z luksusowych samochodów, który produkowany był w wersjach sedan i kombi. Produkcję zaczęto w 1990 roku. Model zastąpił Volvo 760.
Volvo 960 było napędzane nową serią 6-cylindrowych silników, zaawansowanym silnikiem aluminiowym z jednym cylindrem z podwójnym blokowaniem wałków rozrządu w głowicy, połączonym z 4 zaworami na cylinder. Silnik ten był pierwszym krokiem nowej generacji silników rzędowych, które ostatecznie przekształciły się w serię „4-5 cylindrów” Volvo.
Zarówno pod względem mechanicznym, jak i estetycznym, pojazd został zbudowany w oparciu o rozwiązania z modelu 760. Za projekt odpowiadał Peter Horbury.
Przód zastosowany w Volvo 960 został już wprowadzony w 1988 r. w związku z modernizacją dokonaną w Volvo 760. Jednak tylna część późniejszego modelu była całkowicie nowa. Projekt nowej, tylnej części wykonał Håkan Malmgren , który był również zaangażowany w produkcję serii 700. Wersja kombi została popularnie nazwana Volvo 965.
Na wyposażeniu znalazły się elektrycznie sterowane szyby i lusterka, automatyczna klimatyzacja, tempomat, skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, system ABS, czujniki cofania, światła przeciwmgłowe czy system SIPS, czyli system opatentowany przez markę, który zabezpiecza przed bocznymi uderzeniami. W przypadku zderzenia, jego energia ma rozproszyć się na cały szkielet samochodu.
Volvo 960 zaprezentowało również szereg innych funkcji bezpieczeństwa, w tym trzypunktowy pas bezpieczeństwa z cewką bezwładnościową i regulowany zagłówek na środku tylnego siedzenia. Dodatkowo wzmocniono profil bezpieczeństwa nowego samochodu, wprowadzono zintegrowany fotelik dziecięcy wbudowany w tylne siedzenie środka podłokietnika, który można określić jako opcję.
Te i inne rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa zdobyły znaczące międzynarodowe wyróżnienia, między innymi nagrodę „Prince Michael Road Safety Award” oraz nagrodę „Autocar & Motor” za najlepsze funkcje bezpieczeństwa.
W roku 1994, model 960 przeszedł gruntowny lifting. Przód został zmieniony, a nowy 2,5-litrowy 6-cylindrowy silnik zamieniono na starą 3-litrową wersję.
Od 1997 roku zmieniono nazwę modelu na “S90” dla wersji sedan oraz “V90” dla kombi.
Okres produkcji trwał do 1998 roku, kiedy to na rynek wprowadzono Volvo S80/V80. Co ciekawe pood koniec 2015 roku, koncern powrócił do nazw S90 i V90.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo