https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-c53-z-renault-kangoo/
KATALIZATOR C53/7700411008 Z RENAULT KANGOO
Katalizatory C53/7700411008 stosowane są przez znany francuski koncern, Renault. Ich charakterystykę i budowę modelu mieliśmy już okazję przedstawiać chociażby przy okazji artykułów dotyczących takich urządzeń jak C72 czy C196/8200145056. Warto podkreślić jednak, że jest to katalizator palladowy, zawierający w sobie dwa wkłady ceramiczne, spośród których jeden jest mniejszy, jednak bardziej wysycony wspomnianym już metalem szlachetnym. Łączna waga wkładu to 0,969 kg.
Modelem, w którym montowano C53/7700411008, jest Renault Kangoo z 1998 roku, z silnikiem benzynowym o pojemności 1.4.
Renault Kangoo to samochód wyprodukowany przez francuską firmę Renault . Był to długo oczekiwany następca Renault 4 . Samochód oparty jest na studium koncepcyjnym Renault Pangea. Pierwsze samochody opuściły fabrykę w Maubeuge w 1997 roku .
Renault Kangoo można określić jako odpowiedź na trend projektowania pojazdów w latach 90-tych. Najbardziej zadowoleni z korzystania byli ci, którzy klienci z większymi rodzinami, poszukujący przestrzeni, komfortu i bezpieczeństwa. Przestrzeń użytkowa jaką oferowało Kangoo można by dzisiaj sklasyfikować jako minivan.
W tym czasie był to samochód, który miał największą przestrzeń bagażową ze wszystkich samochodów osobowych Renault. Grupą docelową klientów stały się więc nie tylko większe rodziny, ale także firmy, które korzystały z tego samochodu do celów biznesowych. Były one szczególnie popularne w wersjach z silnikami wysokoprężnymi, by stworzyć odpowiednie warunki dla dynamiki przy niskich prędkościach. Oferowano je z silnikiem 1149 cm³ o mocy 60 KM, a następnie 1390 cm³ z silnikiem wysokoprężnym o mocy 75 KM, 1870 cm³ i 65 KM.
Modernizację pierwszej generacji przeprowadzono w 2002 roku. Od tego czasu oferowano modele z nowym silnikiem i innowacyjnym designem. Silnik 1.2 posiadał osiem dodatkowych zaworów i cechował się mocą 75 KM, natomiast 1,6 16 V, mocą 95 KM. Do gamy silników dołączył 1,9 dTi z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego do cylindra, a później 1,5 dCi z bezpośrednim wtryskiem pod wysokim ciśnieniem, zakończony turbosprężarką, która ma moc 48 – 63 kW. Tuż przed nadejściem nowej generacji modelu w 2008, dostępne były silniki 1.2 16V, 1.6 16V i 1.5 dCi – 50 i 63 kW.
Renault Kangoo pierwszej generacji trafił na rynki europejskie pod nazwą Kangoo Storia z ograniczonym wyborem silników i wyposażenia (tylko 1,2 16 V i dCi 70) do 2010 r. Na rynkach Ameryki Południowej jego produkcja wciąż jest kontynuowana. Wiosną, 2013 r., samochód przeszedł kolejną modernizację, która zmieniła kształt osłony chłodnicy, by podobnie jak wszystkie obecne modele Renault, miała duże logo firmy.
W 2008 roku pojawiła się nowa, druga generacja tego samochodu. Jest on bardziej przestronny, mocniejszy i wygodniejszy. Postawiono na jego zbliżenie do typu MPV, charakteryzującego się wysokim nadwoziem, dobrą organizacją wnętrza, licznymi rozwiązaniami, które podnoszą komfort jazdy jak duża ilość schowków, czy możliwościami jakie daje przesuwność foteli. Podwozie jest teraz takie samo jak w Renault Scénic drugiej generacji. Jednocześnie pojawiły się nowe funkcje odpowiadające za komfort i bezpieczeństwo (poduszki powietrzne, ESP, wspomaganie ruszania pod górę, automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu i światła, system nawigacji Carminat TomTom, podgrzewane fotele, elektryczne szyby tylne itp.). W 2011 r. Nastąpiła niewielka modernizacja, która zmieniła wygląd przedniego zderzaka (tzw. Generation 2011).
W 2013 r. odbył się lifting, dzięki któremu przednia część auta zyskała na lekkości. Zmieniono także nieznacznie design tylnych świateł. Zainstalowano kierownicę pochodzącą z 3 generacji Renault Mégane, poszerzono także ofertę odtwarzaczy samochodowych i systemów nawigacyjnych (obecnie Renault R-Link). Od 2014 roku standardem na europejskich rynkach jest system ESP. Nowa wersja to wersja Extreme, która ma większy prześwit, plastikową ochronę boków nadwozia i obu zderzaków, ale nadal jest to samochód z napędem na oś przednią. Silnik 1.6 16V 105 został zastąpiony nowym silnikiem TCe 115 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Od 2015 r. wszystkie silniki są zgodne ze standardem emisji Euro 6 i są standardowo wyposażone w system Stop & Start (oznaczony jako S&S).
Aktualne ceny katalizatora C53/7700411008 poza promocją oraz innych modeli marki Renault, znajdziecie zawsze na naszej stronie.
Komentarze
Prześlij komentarz