GM23 Z MODELI OPEL CORSA ORAZ OPEL TIGRA
Z katalizatorów GM23, marka Opel korzystała przy budowie modeli Opel Corsa B, oraz Opel Tigra z silnikami benzynowymi o pojemności 1.4 i 1.6 z 1995 r. Długość pokrywy liczy 33 cm, a szerokość 12 cm, co sprawia, że kształt jest prostokątny i podłużny. Brzegi mające tendencję do korozji są spłaszczone, a na środku obudowy znajdują się 4 charakterystyczne, poprzecznie usytuowane wgłębienia. Model jest niezwykle symetryczny.
Waga wkładu jest niewielka i wynosi zaledwie 0,35 kg. Aktualną cenę poza promocją można śledzić na stronie katalizatora lub w cenniku marki Opel.
Opel Corsa został opisany w artykule na temat katalizatora GM20, który znalazł się w promocji styczniowej. Tym razem uwagę poświęcimy zatem drugiemu z pojazdów, w którym budowę układu wydechowego zasilił GM23. Jest nim Tigra.
Opel Tigra to mały sportowy samochód sportowy produkowany przez Opla . Pierwsza generacja z nadwoziem coupe została wyprodukowana w latach 1994-2001. Produkcja drugiej generacji z nadwoziem kabrioletu miała miejsce w latach 2004-2009.
Produkcja początkowo trwała od 1994 do 2000 roku w Hiszpanii. Samochód ważył tylko 1075 kg. Platforma podwozia i niektóre elementy wnętrza pochodziły od Corsy B. Właściwości jezdne były dzięki temu bardzo podobne, więc pod względem konstrukcyjnym, pojazd ten ciężko zaliczyć do sportowych. Prawdę mówiąc, Tigra miała gorszą reputację techniczną niż większość starszych modeli Opla. Jednak lekki, sportowy design z dużą szklaną tylną szybą wywołała świetną reakcję. Pojazd ma wygodne prowadzenie i niskie zużycie paliwa. Bagażnik ma pojemność 215 litrów.
Stworzono dwie wersje silnikowe modelu:
- 1,4 16 V (66 kW)
- 1,6 16 V (78 kW)
Produkcja drugiej generacji trwała się od 2004 roku we Francji. Oparta została tym razem na Corsie C. Była produkowana jako kabriolet ze sztywnym składanym dachem. Generacja ta została nazwana TwinTop, co sugeruje koncepcję kabrioletu. Produkcja miała miejsce tym razem we francuskiej firmie Heuliez . Silnik o pojemności 1,8 osiągał maksymalną prędkość – 204 km / h, a przyspieszenie od 0 do 100 km / h wynosiło 9,4 sekundy. Tigra stanowiła konkurencję dla Mini Cabrio , Nissana Micry C + C i Peugeota 206 CC.
W 2007 r, w Hiszpanii jego produkcja ustała, ponieważ wyniki sprzedażowe były poniżej oczekiwań producenta. W najlepszym roku, w Hiszpanii sprzedano 1596 sztuk (2005), a w 2007 zaledwie 133 egzemplarze.
To co charakteryzuje to auto, to uroczy design i zgrabna budowa. Mówi się, że jest to auto bardzo kobiece. Mimo niewielkich rozmiarów jest bardzo pakowne. Mimo niewielkiej mocy silnika, jest dość zrywne dzięki lekkiej konstrukcji. Mimo upływu lat, wciąż zwraca uwagę na ulicy.
Podsumowując, są to auta tanie w zakupie i eksploatacji, nietuzinkowe i nie wykazujące zbyt dużej tendencji do korozji. Nawet teraz, po latach, nie prezentują się najgorzej.
Komentarze
Prześlij komentarz