KATALIZATOR 1J0178LAGE/METAL Z SEATA IBIZY
Katalizator 1J0178LAGE/METAL w naszym katalogu widnieje w grupie Volkswagen/Audi/Skoda/Seat. Samochody tych marek dzieliły ze sobą część katalizatorów. I tak na przykład, model 1J0178LAGE/METAL można spotkać nie tylko w Seacie Ibiza 1.8 z 1996 roku, ale także w Audi A3, TT, 1.8 T. Wyprodukowała je firma Ismeretlen. Model dedykowany był do aut napędzanych benzyną.
Katalizator przedstawiony w niniejszym wpisie mierzy ok. 42 cm długości. Waga wkładu to 0,85 kg. Swoim kształtem może przypominać nieco odwłok szerszenia. W pokrywie wyraźnie zarysowane są dwie części – większa i mniejsza. Także wyloty znacząco różnią się średnicą. Oznaczenie zlokalizować można w “części większej”. Wkład jest metalowy. Cena aktualizowana jest na bieżąco na stronie modelu.
Dziś zarysujemy krótko historię modelu Seat Ibiza.
Ibiza to samochód osobowy z segmentu B, który na rynku motoryzacyjnym istnieje od 1984 roku dzięki hiszpańskiemu producentowi. Model ten jest najlepiej sprzedającym się samochodem SEAT-a. Nazwa pochodzi oczywiście od znanej z najlepszych na świecie imprez, hiszpańskiej wyspy Ibiza. Wcześniej, producent wybierając nazwę dla poprzednika Ibizy, odniósł się do malowniczego miasteczka w Andaluzji – tak powstał Seat Ronda.
Od czasu prezentacji na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1984 r. pierwszej generacji, aż do 2014 r. sprzedano ponad 5 milionów sztuk. Jest to pierwszy samochód opracowany przez markę SEAT jako niezależnej firmy, chociaż został zaprojektowany we współpracy ze znanymi koncernami, takimi jak Italdesign, Karmann oraz co ciekawe z Porsche.
Od drugiej generacji, SEAT był częścią konsorcjum motoryzacyjnego Grupy Volkswagen, a wszystkie kolejne generacje Ibiza, a także reszta oferty SEAT-a, zostały zbudowane na platformach Grupy, dzieląc się częściami i technologią.
Ibiza posiada pięć generacji, w ramach których trzykrotnie (w drugiej, czwartej i piątej generacji) zadebiutowała zupełnie nowa platforma dla Grupy Volkswagen. We wszystkich generacjach pokonał swoich konkurentów wewnątrz marki pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.
Ibiza jest obecnie dostępna tylko w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka , ale w latach 1993-2008 oferowano także wersje sedan (jako Cordoba), coupe i oczywiście kombi.
Druga generacja, z której pochodzi prezentowany katalizator produkowana była w latach 1993-2002 Ibizę MK2, wprowadzono na rynek w 1993 roku jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, a ofertę uzupełniono sedanem pod nazwą Seat Cordoba Variom oraz Vanem z nazwą Seat Inca.
Wyposażenie standardowe nie należało do bogatych, podstawowa wersja wyposażeniowa nie posiadała nawet poduszek powietrznych, klimatyzacji, radia, ABS-u ani wspomagania kierownicy. Bogata jednak była gama silników. Wśród jednostek benzynowych można było wybierać z pomiędzy 15 wariantów, a w przypadku diesla z 7. Wiele z nich było po prostu modyfikacjami innych, a jedyną różnicą była zwykle moc.
Ibizę II-giej generacji oparto na technologii z Volkswagena, ponieważ niemiecki producent kilka lat wcześniej kupił markę SEAT . W Ameryce Południowej i Afryce Południowej Seat II był sprzedawany pod nazwą Volkswagen Polo Playa. Wprowadzono również wariant sedana o nazwie Cordoba . Model uzyskał poważny facelifting w 1999 roku, dzięki czemu kształt uspójniono z innymi modelami Seata. Został zastąpiony w 2002 roku kolejną generacją. Do najważniejszych zmian należała modyfikacja reflektorów. Dzięki niej, pojazd zyskał zadziorne spojrzenie. W tyle poszerzono lampy, pojawiła się także charakterystyczna “S-ka”, którą można dostrzec także w obecnych egzemplarzach Seata. Wersja po liftingu. Sylwetka z przed liftingu została wyraźnie wysmuklona, dzięki czemu łatwo odróżnić obie wersje.
Pozostałe katalizatory z Seata i ich ceny możecie znaleźć w fotokatalogu marki.
Komentarze
Prześlij komentarz