Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATORY GM50/METAL I GM49/METAL Z OPLA OMEGI

KATALIZATORY GM50/METAL I GM49/METAL Z OPLA OMEGI

Katalizatory GM50/METAL oraz GM49/METAL mimo braku wizualnego podobieństwa, mają ze sobą parę wspólnych cech. Po pierwsze – obydwa katy służyły marce Opel w budowie układów wydechowych do Omegi, po drugie obydwa posiadają metalowy wkład, a po trzecie oba modele mają całkiem niezłą wartość. Postanowiliśmy więc zaprezentować je w jednym artykule.
Model GM50/METAL to średniej wielkości katalizator metalowy, o długości 33 cm i wadze wkładu 0,4 kg.  Model jest łatwy do rozpoznania ze względu na 5 poprzecznych pasów w obudowie zewnętrznej. Kształt jest płaski, ma prostą, niewyszukaną budowę i spłaszczone brzegi. Wyloty ułożone są symetrycznie.
Katalizator GM50/METAL z Opla Omegi C
Katalizatory GM49/METAL mają specyficzny kształt. Model miałby kształt litery “L”  gdyby nie środkowa część, która jest najszersza w obwodzie. Wyloty ułożone są niemalże prostopadle do siebie, a oznaczenie znaleźć można w centralnej części pokrywy. Waga wkładu metalowego jest niewielka i wynosi 0,2 kg.
Katalizator GM49/METAL z Opla Omegi B
Pierwszy – GM50/METAL służył w modelu Opel Omega C (B2)  3.2 V6, drugi z kolei – GM49/METAL w Omedze B 3.2 MV6 i 2.6 V6.
Jest to wspaniała okazja, by przyjrzeć im się bliżej.
Opel Omega B FL 3.2 V6
Opel Omega został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 1986 roku . W latach 90′ (po wycofaniu Opla Senatora), był to największy i najbardziej luksusowy model marki. W Europie był sprzedawany pod nazwą Opel Omega, w Wielkiej Brytanii jako Vauxhal Omega (w najsilniejszej wersji jako Vauxhall Lotus Carlton). Wprowadzono dwie generacje tego modelu, zwane „A” – starsza wersja i „B” – najnowsza wersja.
Obie wersje przeszły lifting w trakcie lat produkcji (wersja A w 1990 r. , Wersja B w 1999 r .). Opel Omega A był produkowany w latach 1986 – 1994 . Omega B od 1994 do 2003. Oba samochody znalazły się w wyższej klasie średniej. W sprzedaży znalazła się wersja sedan oraz wersja kombi. Silniki modelu cieszą się dobrymi opiniami. Jednostki benzynowe pochodziły od Opla, natomiast niektóre silniki Diesla zostały zakupione od BMW. Mimo że był to bardzo popularny model, w 2003 roku został zastąpiony powiększonym i zmodernizowanym Oplem Vectrą. W 2008 roku ten z kolei został zastąpiony przez Insignię.
Zalety Opla Omegi B:
  • Bogate wyposażenie
  • Stosunkowo niskie ceny
  • Niskie koszty eksploatacji i naprawy
Wady:
  • Mimo dużego wyboru jednostek silnikowych, brak jest niezawodnych wersji wartych polecenia
  • Wycieki oleju
  • Uszkodzenia elektroniki

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo