KATALIZATORY GM50/METAL I GM49/METAL Z OPLA OMEGI
Katalizatory GM50/METAL oraz GM49/METAL mimo braku wizualnego podobieństwa, mają ze sobą parę wspólnych cech. Po pierwsze – obydwa katy służyły marce Opel w budowie układów wydechowych do Omegi, po drugie obydwa posiadają metalowy wkład, a po trzecie oba modele mają całkiem niezłą wartość. Postanowiliśmy więc zaprezentować je w jednym artykule.
Model GM50/METAL to średniej wielkości katalizator metalowy, o długości 33 cm i wadze wkładu 0,4 kg. Model jest łatwy do rozpoznania ze względu na 5 poprzecznych pasów w obudowie zewnętrznej. Kształt jest płaski, ma prostą, niewyszukaną budowę i spłaszczone brzegi. Wyloty ułożone są symetrycznie.
Katalizatory GM49/METAL mają specyficzny kształt. Model miałby kształt litery “L” gdyby nie środkowa część, która jest najszersza w obwodzie. Wyloty ułożone są niemalże prostopadle do siebie, a oznaczenie znaleźć można w centralnej części pokrywy. Waga wkładu metalowego jest niewielka i wynosi 0,2 kg.
Pierwszy – GM50/METAL służył w modelu Opel Omega C (B2) 3.2 V6, drugi z kolei – GM49/METAL w Omedze B 3.2 MV6 i 2.6 V6.
Jest to wspaniała okazja, by przyjrzeć im się bliżej.
Opel Omega został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 1986 roku . W latach 90′ (po wycofaniu Opla Senatora), był to największy i najbardziej luksusowy model marki. W Europie był sprzedawany pod nazwą Opel Omega, w Wielkiej Brytanii jako Vauxhal Omega (w najsilniejszej wersji jako Vauxhall Lotus Carlton). Wprowadzono dwie generacje tego modelu, zwane „A” – starsza wersja i „B” – najnowsza wersja.
Obie wersje przeszły lifting w trakcie lat produkcji (wersja A w 1990 r. , Wersja B w 1999 r .). Opel Omega A był produkowany w latach 1986 – 1994 . Omega B od 1994 do 2003. Oba samochody znalazły się w wyższej klasie średniej. W sprzedaży znalazła się wersja sedan oraz wersja kombi. Silniki modelu cieszą się dobrymi opiniami. Jednostki benzynowe pochodziły od Opla, natomiast niektóre silniki Diesla zostały zakupione od BMW. Mimo że był to bardzo popularny model, w 2003 roku został zastąpiony powiększonym i zmodernizowanym Oplem Vectrą. W 2008 roku ten z kolei został zastąpiony przez Insignię.
Zalety Opla Omegi B:
- Bogate wyposażenie
- Stosunkowo niskie ceny
- Niskie koszty eksploatacji i naprawy
Wady:
- Mimo dużego wyboru jednostek silnikowych, brak jest niezawodnych wersji wartych polecenia
- Wycieki oleju
- Uszkodzenia elektroniki
Katalizatory GM50/METAL oraz GM49/METAL mimo braku wizualnego podobieństwa, mają ze sobą parę wspólnych cech. Po pierwsze – obydwa katy służyły marce Opel w budowie układów wydechowych do Omegi, po drugie obydwa posiadają metalowy wkład, a po trzecie oba modele mają całkiem niezłą wartość. Postanowiliśmy więc zaprezentować je w jednym artykule.
Model GM50/METAL to średniej wielkości katalizator metalowy, o długości 33 cm i wadze wkładu 0,4 kg. Model jest łatwy do rozpoznania ze względu na 5 poprzecznych pasów w obudowie zewnętrznej. Kształt jest płaski, ma prostą, niewyszukaną budowę i spłaszczone brzegi. Wyloty ułożone są symetrycznie.
Katalizatory GM49/METAL mają specyficzny kształt. Model miałby kształt litery “L” gdyby nie środkowa część, która jest najszersza w obwodzie. Wyloty ułożone są niemalże prostopadle do siebie, a oznaczenie znaleźć można w centralnej części pokrywy. Waga wkładu metalowego jest niewielka i wynosi 0,2 kg.
Pierwszy – GM50/METAL służył w modelu Opel Omega C (B2) 3.2 V6, drugi z kolei – GM49/METAL w Omedze B 3.2 MV6 i 2.6 V6.
Jest to wspaniała okazja, by przyjrzeć im się bliżej.
Opel Omega został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 1986 roku . W latach 90′ (po wycofaniu Opla Senatora), był to największy i najbardziej luksusowy model marki. W Europie był sprzedawany pod nazwą Opel Omega, w Wielkiej Brytanii jako Vauxhal Omega (w najsilniejszej wersji jako Vauxhall Lotus Carlton). Wprowadzono dwie generacje tego modelu, zwane „A” – starsza wersja i „B” – najnowsza wersja.
Obie wersje przeszły lifting w trakcie lat produkcji (wersja A w 1990 r. , Wersja B w 1999 r .). Opel Omega A był produkowany w latach 1986 – 1994 . Omega B od 1994 do 2003. Oba samochody znalazły się w wyższej klasie średniej. W sprzedaży znalazła się wersja sedan oraz wersja kombi. Silniki modelu cieszą się dobrymi opiniami. Jednostki benzynowe pochodziły od Opla, natomiast niektóre silniki Diesla zostały zakupione od BMW. Mimo że był to bardzo popularny model, w 2003 roku został zastąpiony powiększonym i zmodernizowanym Oplem Vectrą. W 2008 roku ten z kolei został zastąpiony przez Insignię.
Zalety Opla Omegi B:
- Bogate wyposażenie
- Stosunkowo niskie ceny
- Niskie koszty eksploatacji i naprawy
Wady:
- Mimo dużego wyboru jednostek silnikowych, brak jest niezawodnych wersji wartych polecenia
- Wycieki oleju
- Uszkodzenia elektroniki
Komentarze
Prześlij komentarz