KATALIZATOR N43/METAL/CIVIC TYPE-R/ICP-UNI Z HONDY CIVIC VIII
Katalizatory N43/METAL/CIVIC TYPE-R/ICP-UNI stosowane były przez Hondę w produkcji układów wydechowych do modelu Civic VIII (UFO) z silnikiem diesla o pojemności 2.2 i-CTDI w latach 2005-2009.
Długość pokrywy liczy 52 cm, a waga wkładu wynosi niewiele ponad 0,35 kg. Katalizatory te posiadają wkład metalowy. Cechą charakterystyczną jest podłużny, lekko zaokrąglony kształt obudowy i dwa rzucające się w oczy otwory na śruby, ulokowane po przeciwnych stronach, w pobliżu wylotów. Cenę aktualną możecie śledzić na stronie modelu.
Civic to samochód niższej klasy średniej produkowany przez japońskiego producenta samochodów – koncern Honda. Pierwsza generacja została wprowadzona w 1972 roku, a obecnie produkuje się już dziesiątą generację!
Oprócz wersji podstawowej, stworzono również wersję sportową – Civic Type-R, z której pochodzi prezentowany w artykule katalizator oraz wersję przyjazną dla środowiska – Civic Hybrid , która łączy silnik spalinowy i silnik elektryczny. Śmiało można rzec, że jest to jeden z najbardziej udanych modeli samochodów w historii motoryzacji Przez pierwsze 7 generacji, wyprodukowano ponad 15 milionów sztuk.
Ósma generacja Hondy Civic, która najbardziej nas interesuje w tym momencie, jest dostępna od 2005 roku. W wersji dedykowanej Europie dostępne są trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz sedan. Civic VIII scharakteryzować można jako samochód klasy średniej z napędzaną osią przednią. Prócz normalnej wersji, zaoferowano także trzydrzwiowy Type R, wpisujący się w kategorię aut hot-hatch .
Sześcienny kształt Hondy Civic podkreślają dodatkowo pasy reflektorów z tyłu i z przodu. Charakterystyczne są tu trójkątne światła przeciwmgielne. Co ciekawe, z tyłu umieszczono wydechy tego samego kształtu i zamontowane na tej samej wysokości co światła. Z tego też powodu, może wydawać się, że auto ma dwie przednie (lub tylne) części ze względu na tak duże podobieństwo między nimi. Honda wyprodukowała zarówno pięciodrzwiowe nadwozie, jak i trzydrzwiowe wersje o nazwie Type S. Wnętrze ma bardzo futurystyczny design.
Civic ma w swojej kolekcji całą gamę silników do wyboru. Największe wrażenie robi jednak Type-R, który wyposażono w jednostkę 148 kW o mocy 201 KM. Dostępne są zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Japońscy programiści pomyśleli również o środowisku i wyprodukowali tak zwany samochód hybrydowy, którego silnik stanowi połączenie jednostki spalinowej 1,4 kW 70 kW (95 KM) i elektrycznej 15 kW (20 PS). Honda oferuje również kilka wersji różniących się wyposażeniem: Comfort, Sport i Executive.
Więcej katalizatorów z Hondy znaleźć możecie w fotograficznym katalogu marki, gdzie możecie wyszukiwać poszczególnych egzemplarzy po wyglądzie obudowy!
Komentarze
Prześlij komentarz