Przejdź do głównej zawartości

GM23 Z MODELI OPEL CORSA ORAZ OPEL TIGRA-Katalizatory Chrzanów

https://katalizatorychrzanow.pl/gm23-z-modeli-opel-corsa-oraz-opel-tigra/

Z katalizatorów GM23, marka Opel korzystała przy budowie modeli Opel Corsa B, oraz Opel Tigra z silnikami benzynowymi o pojemności 1.4 i 1.6 z 1995 r.  Długość pokrywy liczy 33 cm, a szerokość 12 cm, co sprawia, że kształt jest prostokątny i podłużny. Brzegi mające tendencję do korozji są spłaszczone, a na środku obudowy znajdują się 4 charakterystyczne, poprzecznie usytuowane wgłębienia. Model jest niezwykle symetryczny.
Waga wkładu jest niewielka i wynosi zaledwie 0,35 kg. Aktualną cenę poza promocją można śledzić na stronie katalizatora lub w cenniku marki Opel.
Katalizator GM23 z Opla Corsy i Tigry
Opel Corsa został opisany w artykule na temat katalizatora GM20, który znalazł się w promocji styczniowej. Tym razem uwagę poświęcimy zatem drugiemu z pojazdów, w którym budowę układu wydechowego zasilił GM23. Jest nim Tigra.
Opel Tigra 1995 r.
Opel Tigra 1995 r.
Opel Tigra to mały sportowy samochód sportowy produkowany przez Opla . Pierwsza generacja z nadwoziem coupe została wyprodukowana w latach 1994-2001. Produkcja drugiej generacji z nadwoziem kabrioletu miała miejsce w latach 2004-2009.
Produkcja początkowo trwała od 1994 do 2000 roku w Hiszpanii. Samochód ważył tylko 1075 kg. Platforma podwozia i niektóre elementy wnętrza pochodziły od Corsy B. Właściwości jezdne były dzięki temu bardzo podobne, więc pod względem konstrukcyjnym, pojazd ten ciężko zaliczyć do sportowych. Prawdę mówiąc, Tigra miała gorszą reputację techniczną niż większość starszych modeli Opla. Jednak lekki, sportowy design z dużą szklaną tylną szybą wywołała świetną reakcję. Pojazd ma wygodne prowadzenie i niskie zużycie paliwa. Bagażnik ma pojemność 215 litrów.
Stworzono dwie wersje silnikowe modelu:
  • 1,4 16 V (66 kW)
  • 1,6 16 V (78 kW)
Produkcja drugiej generacji trwała się od 2004 roku we Francji. Oparta została tym razem na Corsie C. Była produkowana jako kabriolet ze sztywnym składanym dachem. Generacja ta została nazwana TwinTop, co sugeruje koncepcję kabrioletu. Produkcja miała miejsce tym razem we francuskiej firmie Heuliez . Silnik o pojemności 1,8 osiągał maksymalną prędkość – 204 km / h, a przyspieszenie od 0 do 100 km / h wynosiło 9,4 sekundy. Tigra stanowiła konkurencję dla Mini Cabrio , Nissana Micry C + C i Peugeota 206 CC. 
W 2007 r,  w Hiszpanii jego produkcja ustała, ponieważ wyniki sprzedażowe były poniżej oczekiwań producenta. W najlepszym roku, w Hiszpanii sprzedano 1596 sztuk (2005), a w 2007 zaledwie 133 egzemplarze. 
To co charakteryzuje to auto, to uroczy design i zgrabna budowa. Mówi się, że jest to auto bardzo kobiece. Mimo niewielkich rozmiarów jest bardzo pakowne. Mimo niewielkiej mocy silnika, jest dość zrywne dzięki lekkiej konstrukcji. Mimo upływu lat, wciąż zwraca uwagę na ulicy.
Podsumowując, są to auta tanie w zakupie i eksploatacji, nietuzinkowe i nie wykazujące zbyt dużej tendencji do korozji. Nawet teraz, po latach, nie prezentują się najgorzej.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo