Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATOR KJ05 Z MAZDY MX5---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling

 

KATALIZATOR KJ05 Z MAZDY MX5

Katalizator o numerze KJO5  cechuje prostokątna obudowa z trapezowymi zakończeniami u schyłku których widnieją dwa wyloty. Jego długość wynosi ok. 45 cm długości i ok. 18 cm szerokości. Waga wkładu katalizatora wynosi 1,57 kg. Najczęściej ten model można zauważyć w pojazdach marki Mazda, a szczególnie w modelu MX 5. Aktualne ceny za sprzedaż katalizatorów można uzyskać kontaktując się z wybranym punktem skupu.

Katalizator KJ05 z Mazdy MX5

Mazda MX5 po raz pierwszy została zaprezentowana w 1989 roku podczas targów motoryzacyjnych w Chicago. Ten pojazd można znać również pod taką nazwą jak Miata, Roadster, czy tez Eunos Rodster. Ten niewielki, lekki pojazd, jest prosty, zabawny i niedrogi i tym samym zyskał tytuł najlepiej sprzedającego się dwumiejscowego kabrioletu na świecie

Mazda MX5, źródło: internet

Ze względu na ograniczony budżet zdecydowano się na wybór silnika z Mazdy 323 o pojemności 1.6 l i mocy 115 KM, gdzie napęd przeniesiony został na tylne koła za pomocą pięciobiegunowej, manualnej skrzyni biegów z RX-7.
Ważący zaledwie  955 kg samochód był w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h zaledwie w 8,8 sekundy.

Mazda MX5, źródło: internet

Pierwsza generacja pojazdu okazała się dużym sukcesem sprzedażowym. Początkowo firma prognozowała wzrost rocznej sprzedaży o 40 000 sztuk, chociaż nabywcy pojazdów przerośli wyobrażenia koncernu. Podczas ośmioletniej obecności pierwszej generacji pojazdu udało się sprzedać 431 544 sztuk egzemplarzu.

Druga generacja modelu pojawiła się w 1998 roku podczas prezentacji podczas Tokio Motor Show. Nowa generacja zachowała układ z napędem na tylne koła stajac się bardziej usportowioną wersją. Moc pojazdu została zwiększona w stosunku do pierwszej generacji oferując silnik o pojemności 1.8, który generował moc 140 KM.
W 2000 roku ogłoszono rekord  Guinnessa po wyprodukowaniu 522 000 egzemplarzy. W 2004 roku ta liczba wzrosła do 700 000.

Mazda MX5, źródło: internet

W 2001 roku dokonano kilku zmian na które składały się poprawione światła, zwiększona moc pojazdu do 146 KM oraz poszerzeni gamy o możliwość zakupu nowego, lepszego modelu sportowego z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i zawieszeniem sportowym.

Mazda MX5, źródło: internet

Trzecia generacja pojazdu pojawiła się w 2005 roku dodając nowe funkcje bezpieczeństwa takie jak kontrola stabilności, boczne poduszki powietrzne, a także udogodnienie w którym szyberdach można było otworzyć za pomocą jednej dłoni.
Model nowej generacji został powiększony o 22 mm długości oraz zwiększono rozstaw osi pojazdu o 65 mm, pojawiły się również 17 calowe felgi.
Pomimo zwiększonych gabarytów udało się osiągnąć wagę 1080 kg uzyskując zwycięstwo w zakresie lekkich materiałów.
Silnik o pojemności 1.6 litra został osadzony na oś, a do 1.8 litrowego silnika o mocy 126 KM dołączył 2.0 litrowy silnik o mocy 160 KM, który był dostępny z pięcio- lub sześciobiegową skrzynią manualną. Trzecia generacja uzyskała ok. 86 nagród w tym Roadster Roku 2005 Top Gear.

MX-5 czwartej generacji został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2014 roku. Mazda nadał spełniała funkcje lekkiego, a zarazem mocnego pojazdu oferując napęd na tylne koła o rozkładzie masy 50:50. Najmniejszym silnikiem pojawiającym się w samochodzie jest silnik o pojemności 1.5l  oferujący moc 131 KM.

Najnowsza Mazda MX-5 pozostaje prawdziwym świadectwem oryginalności, który łączy oszałamiający wygląd, niską masę własną oraz zwinny styl jazdy. Co lepsze Mazda rozważa kontynuacje rozwoju modelu o opcje z hybrydowym lub nawet w pełni elektrycznym układem napędowym w kolejnych generacjach.

Zapraszamy również do obejrzenia krótkiego opisu pojazdu w formie filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=Vy5rT-B65Sc

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo