Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATOR 1728999/1728023/R96/VBEHBE5252721110 Z BMW E34 I E32---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling

 

KATALIZATOR 1728999/1728023/R96/VBEHBE5252721110 Z BMW E34 I E32

Katalizatory 1728999/1728023/R96/VBEHBE5252721110 stosowane były przez markę BMW.

Model cechuje szeroka i płaska część właściwa (wyposażona we wkład ceramiczny) z liniami poprzecznymi tworzącymi wgłębienia. Przy rozpoznaniu warto przyjrzeć się wylotom – z jednej strony jest on krótki i składa się z dwóch jednakowych części, z drugiej natomiast wylot jest długi, odznaczający się, zaokrąglony i podobnie jak część właściwa, posiada spłaszczone ranty.

Katalizator jest pokaźnych rozmiarów – liczy 83 cm długości wraz z wylotami. Co ciekawe, waga wkładu jak na tak duży model nie imponuje – wynosi zaledwie 1,78 kg.

Wartość kata można śledzić w cenniku demo (w sierpniu 2020 r.), a następnie w catalogu.

Katalizator 1728999/1728023/R96/VBEHBE5252721110 z BMW E34 i E32

Część z numerem 1728999/1728023/R96/VBEHBE5252721110 można spotkać w modelach BMW E34 i E32, 540i oraz 740i z silnikiem o pojemności 4.0

Model E34 opisywaliśmy w artykule dotyczącym części z oznaczeniem 1728999/1728023/VBEHBE5250522410/R95, który znajdziecie >tutaj<.

Model E32 należy do serii 7 BMW, będącej zarazem najwyższą linią niemieckiego producenta. Pierwsza generacja została wprowadzona w 1977 roku, obecnie produkowana jest szósta, wprowadzona w 2015 roku.

BMW E32, źródło: internet

Za głównego konkurenta serii siódmej uznano model Mercedes-Benz Klasy S (w generacji E23 tylko tańsza wersja, gdyż w E32 zakres oferty obu modeli był zbilansowany). Do pozostałych można by zaliczyć Jaguara, który podobnie jak BMW jest zorientowany na tryb sportowy, Lexusa LSAudi A8 czy Volkswagena Phaeton, które produkowane były z napędem na przednie lub na wszystkie koła (BMW ma napędzaną tylną oś).

BMW E32, źródło: internet

Wraz z generacją E32, BMW stało się jednym z liderów technologicznych. Następczyni pierwszej „siódemki” została zaprezentowana w 1986 roku, po siedmiu latach prac niemieckich inżynierów. Dodatkowe ekstra wyposażenie obejmowało takie gadżety jak telefon pokładowy i faks, chłodziarkę do wina, podgrzewane zamki drzwi, podgrzewanie wody w dyszach spryskiwaczy, system zwiększający ciśnienie wycieraczek przy wyższych prędkościach, system stabilizacji czy podwójne szyby. 

E32 był pierwszym samochodem produkcyjnym wyposażonym w reflektory ksenonowe, które firma Hella dostarcza od 1990 roku. Model jest również pierwszym BMW, które posiada elektronicznie ograniczoną prędkość do 250 km/h (wersja 750iL jest w stanie osiągnąć 300 km/h bez ogranicznika zgodnie z amerykańską broszurą handlową).

W gamie silnikowej początkowo znajdowały się dwie wersje jednostki M30 o pojemności 3.0 i 3.4 litra (730i i 735i). Na samym szczycie znajdował się nowy dwunastocylindrowy silnik M70 w modelu 750i. W 1992 roku wprowadzono nowy silnik V8 M60 o pojemności 3.0 lub 4.0 litra (730i i 740i), zastępując rzędowy sześciocylindrowy 735i.

BMW E32, źródło: internet

Lifting przeprowadzono w 1992 roku. W przeciwieństwie do jednostek Mercedesa zasilanych mechanicznym wtryskiem Bosch K-Jetronic, we wszystkich jednostkach montowanych w E32 zastosowano nowocześniejszy, elektroniczny wtrysk paliwa Motronic.

Jako ciekawostka – warto wspomnieć o prototypowej wersji „Goldfisch” z 16-cylindrowym silnikiem o pojemności 6.7 l połączonym z manualną skrzynią biegów. Powstał tylko jeden taki egzemplarz i obecnie można podziwiać go w muzeum BMW.

Oferowane wersje:

  • 730i (1986–1994)
  • 735i (1986-1992)
  • 730i V8 (1992–1994)
  • 740i (1992–1994)
  • 750i (1987–1992)

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo