KATALIZATOR KAT010 ORAZ KAT033/113460030000 Z LAND ROVERA FREELANDERA---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling
KATALIZATOR KAT010 ORAZ KAT033/113460030000 Z LAND ROVERA FREELANDERA
Katalizator o numerach KAT010 oraz KAT033/113460030000 charakteryzuje wspólna cecha jaką jest prostokątna obudowa z dwoma trapezowymi zakończeniami na skraju których ujęte są otwory wylotowe. Wielkość pokrywy wynosi ok. 53 cm długości i 17 cm szerokości.
Szczegółami, które różnią oba katalizatory to przede wszystkim waga wkładu, która w przypadku katalizatora z numerem KAT010 wynosi 1,51 kg, a z oznaczeniem KAT033/113460030000 wynosi 1,095 kg. Oba katalizatory znajdują swe miejsce w pojazdach marki Rover, najczęściej jednak można je spotkać w modelu Rover Freelander, z czego pierwszy stosowany był od 2006 roku, a drugi z silnikiem 2.0 diesel w latach 1998-2004.
Land Rover Freelander po raz pierwszy został wypuszczony na rynek w 1997 roku. Początkowym pomysłem było wprowadzenie auta typu crossover SUV we współpracy z Hondą co ostatecznie nie doszło do skutku.
Pierwsza generacja modelu oferowana była jako trzy lub pięciodrzwiowe crossovery wraz z dostępem do silników o pojemności 1,8 i 2,0 litra.
Ze względu na ograniczający budżet brytyjskiego producenta pierworodna wersja pojazdu nie była wysoce doprecyzowana dlatego też często można spotkać się z niechlubną opinią na temat wczesnych propozycji tego modelu.
Samochód z zewnątrz wyglądał dobrze, zdecydowanie odróżniał się od innych propozycji pojazdów SUV, gwarantował spory komfort jazdy dzięki swojej funkcjonalności i przestrzeni.
W 2000 roku pojazd przeszedł lifting oferując silnik TD4, który został dostarczony przez BMW.
Od tamtego czasu pojazd dokonywał pozytywnej ewolucji dlatego też warto mieć to na względzie, jeśli ktoś z czytających planuje zakup opisywanego modelu.
W 2003 roku doszło do kolejnych modernizacji w wyniku których zaktualizowano wygląd zewnętrzny pojazdu, odświeżono również wnętrze wzbogacając pojazd o dodatkowe poziomy wyposażenia.
Konstrukcja pojazdu również znacznie się poprawiła co przyczyniło się do pozytywnego rozwoju modelu.
Choć konkurencyjne modele takie jak Nissan X-Trail czy Honda CR-V przewyższają jakością Freelandera to warto jednak zauważyć, że w przypadku terenowych podróży Land Rover sprawdza się tutaj bardzo dobrze.
Druga generacja pojazdu pojawiła się w 2006 roku oferując wersję pięciodrzwiową z napędem na cztery koła. W momencie premiery dostępne były trzy silniki benzynowe o pojemności 2.0 oferujące do 158 KM, a także dwa silniki wysokoprężne TD4 o pojemności 2.0 i 2.2 l. Do najmocniejszych motorów należy jednak wariant benzynowy o pojemności 3,2 l i mocy 223 KM, który współgra z automatyczną skrzynią biegów.
Stylistyka pojazdu została zdecydowanie odświeżona na co miały wpływ lepszej jakości materiały wyposażeniowe, a także poszerzone standardy bezpieczeństwa. Płyta podłogowa drugiej generacji Freelandera opiera się na propozycji opracowanej przez Forda.
W 2010 roku zmodernizowano pojazd poprzez odnowienie wnętrza, poprawki projektowe, a także poszerzono ofertę o napęd na dwa koła.
W 2012 roku przeprowadzono kolejne zmiany stylistyczne nadając pojazdowi nowe wykończenia pojazdu, sterowanie głosowe oraz siedmiocalowy system informacyjno-rozrywkowy.
Wszystkie modele posiadają aluminiowe felgi, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, ESP, klimatyzację i elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.
W wersji wyposażeniowej GS można znaleźć czujniki cofania, elektrycznie regulowane przednie fotele i tempomat, a z kolei w wersji SE znajdziemy nawigację.
Land Rover Freelander trzykrotnie z rzędu zdobył nagrodę dla najlepszego kompaktowego SUV-a w konkursie New Car Awards od 2008 do 2010 roku, a w 20011 i 2012 roku pojazd uzyskał w konkursie drugie miejsce.
Komentarze
Prześlij komentarz