Przejdź do głównej zawartości

ILE KATALIZATORÓW TRAFIŁO DO NAS W 2019 ROKU?---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling

ILE KATALIZATORÓW TRAFIŁO DO NAS W 2019 ROKU?

Rok 2019 za nami…. Minął niemalże w mgnieniu oka. Być może dlatego, że był dla nas niezwykle intensywny i pracowity. Warto więc przyjrzeć się temu co wydarzyło się w trakcie ostatnich dwunastu miesięcy. Okazały się one owocne pod wieloma względami:
*Dołączyło do nas wiele dużych stacji demontażu pojazdów,
które zdecydowały się na podjęcie stałej współpracy – średnio, miesięcznie przybywały do naszej sieci partnerskiej 2 autokasacje.
Jesteśmy dumni, że to właśnie u nas znaleźli najlepsze warunki współpracy. Wielu właścicieli tych firm, nigdy nie spotkało się w swojej działalności z cennikiem, czy z analizą chemiczną pomimo długiego stażu na rynku. Dziękujemy w tym miejscu, że jesteście z nami i cieszymy się, że od teraz będziemy rozwijać się wspólnie.
*Znacząco wzrosły ceny metali szlachetnych
– platyny, palladu i rodu. Co prawda jest to zjawisko, na które nie mamy niestety wpływu, lecz jeśli działacie w branży skupu, wiecie, że to dla nas kwestia niezwykle istotna, ponieważ kursy wpływają bezpośrednio na wartość katalizatorów. Na pomyślnych kursach zyskują zarówno sprzedający jak i kupujący.
Jak kształtowały się notowania w trakcie roku?
Wykres notowań platyny w okresie 1.01.2019 – 31.12.2019, źródło: bankier.pl
Początkiem roku, cena platyny kształtowała się na poziomie 800 USD/uncję. Roczne minimum zanotowano 14 lutego, kiedy uncja warta była zaledwie 781 USD. Pod koniec roku jednak mocno zwiększyła swoją wartość i 31 grudnia kosztowała niecałe 972 USD. Najwyższą wartość w ciągu roku, platyna osiągnęła we wrześniu, kiedy wykres notowań wskazywał 1 000,30 USD/uncję. Procentowo, zmiana roczna wyniosła 21,28%.
Wykres notowań palladu w okresie 1.01.2019 – 31.12.2019, źródło: bankier.pl
Największe zainteresowanie wzbudził jednak pallad, który zyskał tego roku ponad aż 720 USD/uncję! Co więcej, wielokrotnie przesuwał poprzeczkę, osiągając coraz to wyższe, rekordowe wartości w historii swoich notowań. Najniższą cenę obserwowaliśmy 2 stycznia. Wówczas uncja kosztowała 1 190 USD. 17 grudnia, uncja palladu, w wyniku rosnącego popytu na rynku światowym, uzyskała najwyższą dotychczas cenę 1 973,75 USD. Średnia wartość palladu wyniosła w 2019 roku 1 519 USD/uncję. To aż o 576,25 USD więcej niż średnia cena z ostatnich 5 lat.
Wykres notowań rodu w ostatnim roku, źródło: kitco.com
Także w przypadku rodu widać spory przyrost wartości. Różnica roczna wyniosła tu aż 3 420 USD/uncję. Dla rodu był to najlepszy rok od 5 lat.
*W trakcie roku udostępniliśmy 12 miesięcznych promocji, które cieszyły się Waszym uznaniem! 
W 2019 roku, w ramach promocji miesięcznych, zwiększyliśmy cenę aż 156 katalizatorów!
Katalizatory jakich marek najczęściej obejmowała promocja? Poniżej wykres, który ilustruje odpowiedź na powyższe pytanie…
Modele katalizatorów objętych promocją w 2019 roku według marek


2019 był rekordowy pod względem ilości katalizatorów, które kupiliśmy i poddaliśmy recyklingowi
Cykl życia katalizatora zaczyna i kończy się w koncernach zajmujących się produkcją podzespołów do wszelkich pojazdów, w których ze względu na obecność silnika spalinowego jest on konieczny.
Gotowa do pracy część opuszcza linię produkcyjną i trafia w zależności od zapotrzebowania, do samochodu osobowego, ciężarowego, statku lub maszyny (budowlanej, górniczej lub rolniczej). Przez kilka lat odpowiada za oczyszczanie spalin.
Według zapewnień producentów, powinny one wytrzymać przebieg rzędu 200-300 tys. km. W praktyce jednak często już po pokonaniu 100 tys. km pojawiają się kłopoty, które powodują konieczność regeneracji lub wymiany części na nową. Zużyta część trafia do jednego z punktu skupów, a jeśli poddajemy auto procesowi kasacji,  to katalizator wraz z resztą pojazdu trafia do jednej ze stacji demontażu pojazdów. Zarówno z punktów skupu, jak i z autokasacji, stare części będące zaklasyfikowane jako odpad trafiają finalnie do hurtowego punktu skupu, a następnie poddajemy je  recyklingowi. Dzięki temu, zamyka się obieg zamknięty i metale szlachetne zyskują kolejne życie, trafiając z powrotem do fabryk i stanowiąc substrat do stworzenia nowej części, która być może znów posłuży w motoryzacji.
W tym roku, do naszej firmy trafiło 630 tys. zużytych katalizatorów. Tyle samo trafiło do przerobu, w wyniku którego odzyskano ogromne ilości platyny, palladu i rodu.
Czy to dużo? Dla porównania… w ostatnim roku, w Europie powstało około 16 mln samochodów, wszystkie wyposażone w katalizator. Oznacza to, że recyklingowi poddaliśmy 1/25 ilości katalizatorów jakie wprowadzono na cały rynek kontynentalny.
Średnio, dziennie do naszej siedziby w Trzebini trafia około 2 500 tys. części.
Jest to satysfakcjonujący rezultat. Ilość przyjmowanych dziennie części, z roku na rok jest coraz wyższa i nie zapowiada się, by trend ten miał się zmienić. Mimo rosnącej popularności ekologicznych rozwiązań i pojazdów elektrycznych, na pierwszym miejscu wciąż pozostają silniki spalinowe. Jak dotąd nie wymyślono jakiejkolwiek alternatywy dla katalizatorów samochodowych, która byłaby godna rozważenia. Co więcej, z roku na rok są one wyposażane w coraz większe ilości metali szlachetnych z powodu restrykcji związanych z normami czystości powietrza w Europie i poza nią. Jeszcze przez wiele lat dochodowość prowadzenia recyklingu katalizatorów nie będzie zagrożona.
* Padła rekordowa liczba zapytań o wycenę
Jak dobrze wiecie, wyceny detalicznej (do kilku, kilkunastu sztuk) możecie dokonać elektronicznie za pomocą cennika znajdującego się na naszej stronie, koszyka wycen, CATALogu oraz Messengera. Z pomocą tych narzędzi wyceniliście katalizatory aż  1 475 959 razy! 
Najwięcej wycen wykonano z pomocą głównego cennika na stronie katalizatorychrzanow.pl – odnotowaliśmy 1 423 347 sprawdzeń. Na drugim miejscu znalazł się CATALog, gdzie dokonaliście około 40 tys. wycen, a dalej Messenger i koszyk.
Pamiętajcie, że pod uwagę bierzemy tu tylko i wyłącznie detalistów. Wyceny hurtowe nie zostały wzięte pod uwagę w tym podsumowaniu. Dodatkowo, przy szacowaniu nie braliśmy pod uwagi innych stron, na których udostępniamy cennik, np. poradnika katalizatorów, w którym zamieszczamy artykuły o tematyce motoryzacyjnej, strony największego recyklera katalizatorów – firmy Unimetal Recycling, oraz stron naszych partnerów biznesowych.
Jako ciekawostkę dodamy, że najczęściej wyceniane przez Was modele to katalizatory z BMW oraz Opla. Dlaczego akurat te marki? Najprawdopodobniej ze względu na swoją popularność i ilość egzemplarzy na rynku. Marki te były niezwykle popularne na początku XXI wieku i do dziś znajdują się w pierwszej piątce najczęściej sprowadzanych samochodów z zagranicy. Często też pomagają sprzedającym porównać ceny w poszczególnych skupach. Na popularność wpływa też liczba występujących podnumerów. Wystarczy zajrzeć do naszego cennika i wyszukać tam na przykład model GM28, by zobaczyć jak wiele jest katalizatorów zaczynających się właśnie od tego oznaczenia.
*Wprowadziliśmy dla Was nowe funkcjonalności
W poprzednim roku rozwinęliśmy CATALog, który służy dokonywaniu wyceny Klientom, posiadającym więcej od 10 katalizatorów wzwyż.
Dodatkowo, wprowadziliśmy NOWOŚĆ – katalog modeli według zdjęć. Jak wiecie, istnieje wiele katalizatorów o identycznym kształcie pokrywy, jednakże posiadających odmienne oznaczenia i różne wartości. Dzięki nowemu katalogowi, bez problemu odnajdziecie interesujący Was model, zobaczycie widełki cenowe w jakich jest skupowany i jakie numery możecie odnaleźć na pokrywie.
Kontynuowaliśmy autorski program “Zdrowe Relacje Biznesowe”. Punktom skupu, które zasługują na szczególne uznanie przyznaliśmy Certyfikat “Wiarygodny Partner”. Certyfikaty te możecie znaleźć w wizytówkach wybranych punktów, w zakładce “Punkty skupu”.
Podsumowując…
Rok 2019 okazał się niezwykle owocny. Zyskaliśmy wielu nowych Partnerów biznesowych, którzy będą rozwijać od teraz swoje firmy razem z nami. Wspieramy ich merytorycznie na każdym kroku, przeprowadzamy dla nich indywidualne szkolenia z wyceny i obsługi aplikacji, pomagamy w zakupie spektrometru oraz doradzamy w sprawach związanych z dokumentacją środowiskową.
Imponująca ilość katalizatorów, które skupujemy i poddajemy recyklingowi, wynika z kilku powodów.
Po pierwsze, jako jedyne przedsiębiorstwo zajmujące się skupem, posiadamy tak rozbudowaną sieć partnerskich punktów skupu w całym kraju. Punkty te zajmują się ilościami detalicznymi, podczas gdy my przyjmujemy dostawy hurtowe od największych stacji demontażu w Polsce.
Po drugie dostarczamy współpracującym z nami firmom narzędzie do wyceny katalizatorów – tablet z aplikacją CatCatalog z aktualnymi cenami tysięcy modeli.
Po trzecie – oferujemy coś co jest niezaprzeczalnie największą wartością w prowadzeniu każdego biznesu – uczciwe podejście do sprzedających i przejrzyste zasady współpracy.
Chcecie wraz z nami rozpocząć 2020 rok i zyskać przywileje jakimi cieszy się nasz Stały Partner? Koniecznie skontaktujcie się z nami!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo

KATALIZATOR KT6029/A9404900114/ZGS002 Z MERCEDESA VITO---DS AUTO CHRZANÓW

  https://katalizatorychrzanow.pl/cennik/ KATALIZATOR KT6029/A9404900114/ZGS002 Z MERCEDESA VITO Katalizatory z oznaczeniem  KT6029/A9404900114/ZGS002   należą do katalogu marki Mercedes. Swoją budową przypominają walec prostokątny. Obudowa jest złoto-brązowego, metalicznego koloru. Wkład waży 5,04 kg. Aktualną wartość możecie obserwować niezależnie od promocji miesięcznej w  CATALogu   – wystarczy utworzyć darmowe konto i aktywować je u dowolnego  Partnera DS AUTO . Katalizator KT6029/A9404900114/ZGS002 z Mercedesa Vito Katalizator montowano w modelu  Mercedes Benz Vito  w wersji 2.2 CDI. Mercedes Vito, źródło: internet Mercedes-Benz Vito to komercyjny van produkowany przez niemieckiego producenta od 1995 roku w hiszpańskiej fabryce w Vitoria-Gasteiz (stąd jego nazwa Vito). Produkcja odbywa się również  w fabrykach Fuzhou w Chinach (od kwietnia 2010 r.) i Virrey del Pino w Argentynie (od sierpnia 2015 r.). Model chiński jest produkowany przez Fujian Daimler Automotive, a model argenty