KATALIZATOR X03 Z MODELU TOYOTA CELICA
Katalizator o numerze X03 można najczęściej spotkać w pojazdach marki Toyota. Jego kształt w zależności od wyobraźni może przypominać słodki cukierek wypełniony cennymi metalami. Jego wielkość to ok. 40 cm długości i 13 cm szerokości. Najczęściej ten model można spotkać w samochodzie o nazwie Toyota Celica VII w latach produkcyjnych 1999-2006 z silnikiem 1.8l. Aktualną ceną za ten katalizator można uzyskać kontaktując się z wybranym przez siebie partnerem naszej sieci. Aby uzyskać szczegółów wystarczy wejść w zakładkę TUTAJ.
Toyota Celtica została pierwotnie zaprojektowana dla kierowców młodych duchem, którzy oczekiwali prostego środka transportu. Prace planowe nad tym modelem rozpoczęły się w 1967 roku jednak zaprezentowany został w 1971 roku. Wykonany w oparciu o prototyp EX-1 stał się wyznacznikiem nowej klasyfikacji segmentowej wśród pojazdów sportowych.
Oryginalna wersja została wyposażona w gaźnikowy, czterodylindrowy silnik 1.6 dostępnej w dwóch wersjach jako sportowy coupe oraz ST. Pojazd od samego początku osiągał wysokie wyniki sprzedażowe. W 1974 roku została wprowadzona dodatkowa pakiet GT, który obejmował takie udogodnienia jak większy silnik, bardziej sportowe właściwości jezdne oraz wyższej jakości wykończenie. Model liftback w którym można znaleźć pakiet GT był sprzedawany jako pojazd typu sport-touring.
Druga generacja pojazdu została zaprezentowana w 1978 roku. Producent w tym czasie oferował dwie wersje pojazdu: ST i GT. Nowsza generacja oferowała większe bezpieczeństwo podczas jazdy, moc i oszczędność za sprawą pojawienia się nowego silnika 2.2 dla obu obecnych wersji tym samym uzyskując tytuł „Import Car of The Year” Motor Trend w 1978 roku.
Trzecia generacja pojazdu dostarczyła nowych wrażeń z powodu całkiem odnowionej i unowocześnionej stylistyki. Trzecia wersja pojawiła się w 1982 roku wzbogacając ofertę o kolejny nowy silnik, tym razem o pojemności 2.4 l. Rok później Toyota dodała model GTS, który oferował skórzaną kierownicę oraz gałkę zmiany biegów. Bez dwóch zdań ta wersja stała się dużo bardziej usportowiona dzięki większym kołom i oponom, a także niskie zawieszenie.
W 1986 roku Toyota zaprezentowała czwartą generację modelu, który posiadał napęd na przednie koła oraz nowy, czterocylindrowy silnik 2.0 l. Pojawienie się napędu na przednie koła oraz niezależne zawieszenie uczyniły pojazd jeszcze bardziej sportowy.
Piąta generacja pojazdu pojawiła się początkiem lat 90tych. W tej wersji pojazdu w standardzie posiadał hamulce przeciwblokujące. Istotną nowością było pojawienie się turbodoładowanego silnika o mocy 200 KM.
Rok 1994 roku zaoferował szóstą generację modelu Toyoty skupiając się nadal w dużym stopniu nad bezpieczeństwem podczas jazdy. W tym celu pojazd był wyposażony w poduszki powietrzne zarówno po stronie kierowcy jak i pasażera.
W 2000 roku Celica wkroczyła jako całkiem unowocześniony z potężnymi osiągami pojazd. Do największych zmian wizualnych należały panele o wyostrzonych krawędziach czy też radyklanie obniżona przednia konsola. Nowością pojawiąjącą się w tej generacji jest całkowicie nowy silnik DOHC o pojemności 1.8 l i mocy 180 KM. Model GTS był wyposażony w sześciobiegunową skrzynię manualną lub czterobiegową skrzynię automatyczną. Produkcję zakończono w 2006 roku.
Dla głodnych wiedzy zapraszamy na materiał znaleziony na Youtube, który poświęcony jest historii ostatniej generacji tego modelu.
Komentarze
Prześlij komentarz