KATALIZATOR 8D013170HA/8D0178BD/METAL/BEZ GŁÓWKI Z AUDI A3
Katalizator o numerze 8D013170HA/8D0178BD/METAL/BEZ GŁÓWKI znajduje swoje zastosowanie w samochodach marki Audi, Volkswagen, Skoda i Seat. Jego długość wynosi ok. 45 cm, a szerokość to ok. 15 cm. Charakterystycznym dla katalizatora jest jego nie symetryczny wygląd, który swą uwagę skupia na profilu obudowy z ujściem wylotowym pod kątem 120 stopni. Jednym z modeli w których był wykorzystywany jest Audi A3 trzeciej generacji tzw. 8V z silnikiem 1.8 TFSI.
Waga wkładu sięga 0,3 kg, a dokładną cenę za ten katalizator można zobaczyć wchodząc na naszą stronę.
Waga wkładu sięga 0,3 kg, a dokładną cenę za ten katalizator można zobaczyć wchodząc na naszą stronę.
Audi A3 jest samochodem osobowym z klasy kompaktowej produkowanej przez niemiecką markę Audi od 1996 roku.
Trzecia generacja pojazdu w którym wykorzystywany jest tytułowy katalizator została zaprezentowana podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 2012 roku ukazując trzydrzwiową wersję hatchback, który trafił na rynek sprzedażowy we wrześniu tego samego roku.
W roku 2013 na rynek wkroczyły kolejne odmiany modelu: sedan, cabriolet oraz wersja sportback, które zdecydowanie poszerzyły ofertę Audi.
W roku 2013 na rynek wkroczyły kolejne odmiany modelu: sedan, cabriolet oraz wersja sportback, które zdecydowanie poszerzyły ofertę Audi.
Nieograniczona konfiguracja modeli pozwala trafić w najbardziej wyrafinowane gusta kierowców. Oprócz bazowej wersji hatchback z silnikami benzynowymi do których należą podstawowe silniki o pojemności 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI, można zaopatrzyć się również w wersję hybrydową Sportback, gdzie zastosowano zmodyfikowany silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. Silnik ten współpracuje bezpośrednio z silnikiem elektrycznym, w którym wykorzystano system akumulatorów litowo-jonowych. Składa się on z ośmiu modułów posiadających łącznie 96 ogniw. Jego umiejscowienie w pojeździe znajduje się w podłodze tuż pod tylnymi siedzeniami.
W marcu 2013 roku podczas targów w Nowym Jorku zaprezentowano wersję limuzynową, a maju tego samego roku Audi poszerzyło ofertę o najmocniejszą wersję sportową, która była napędzana silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. Ta maszyna jest w stanie rozpędzić się w czasie 5,2 s do 100 km/h. Ciekawym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie oszczędność jest model Audi A3 Ultra, który charakteryzuje najniższe zużycie paliwa spośród innych modeli. Ten model pojazdu wyposażony jest w silnikwysokoprężny 1,6 TDI o mocy 110 KM. Według danych producenta zużywa 3,2 l oleju na 100 km.
W marcu 2013 roku podczas targów w Nowym Jorku zaprezentowano wersję limuzynową, a maju tego samego roku Audi poszerzyło ofertę o najmocniejszą wersję sportową, która była napędzana silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. Ta maszyna jest w stanie rozpędzić się w czasie 5,2 s do 100 km/h. Ciekawym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie oszczędność jest model Audi A3 Ultra, który charakteryzuje najniższe zużycie paliwa spośród innych modeli. Ten model pojazdu wyposażony jest w silnikwysokoprężny 1,6 TDI o mocy 110 KM. Według danych producenta zużywa 3,2 l oleju na 100 km.
Ciekawą koncepcją zaprezentowaną latem 2014 roku jest również model Cabriolet w wersji klasycznej i sportowej. Ta druga oferowana jest z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM.
Samochód w porównaniu do poprzednich wersji został stworzony na platformie MQB Volkswagena, którą dzieli m.in. z Volkswagenem Golfem VII i Seat Leon III.
Kompaktowe Audi jest lżejsze od swojego poprzednika o ok. 80 kg, jego waga wynosi 1175 kg, taki wynik był możliwy do uzyskania dzięki zastosowaniu bardzo lekkich materiałów konstrukcyjnych.
Pojazd prezentuje się tradycjonalistycznie, mocno nawiązując do swoich poprzedników. Karoserię wyróżnia elegancja i szyk, która powstała z formowanej na gorąco stali o wysokie wytrzymałości. Maskę silnika zdobi okazały grill z wkomponowanym emblematem marki. Ledowe światła przednie i tylne obecne w Audi A3 V8 stały się wyrazem stylistycznym dla innych modeli niemieckiego koncernu.
Pojazd prezentuje się tradycjonalistycznie, mocno nawiązując do swoich poprzedników. Karoserię wyróżnia elegancja i szyk, która powstała z formowanej na gorąco stali o wysokie wytrzymałości. Maskę silnika zdobi okazały grill z wkomponowanym emblematem marki. Ledowe światła przednie i tylne obecne w Audi A3 V8 stały się wyrazem stylistycznym dla innych modeli niemieckiego koncernu.
Koła pojazdu mają średnicę od 16-18 cali.
Na dużą uwagę zasługuje nie przytłaczające wnętrze, który daje przejrzysty dostęp do wszystkich udogodnień. W przypadku deski rozdzielczej można spodziewać się odświeżonej wersji wcześniejszych generacji. Kilka przycisków przeniesiono na środkowy tunel, z kolei większość funkcji obsługiwana jest za pomocą pokrętła systemu MMI. Szybki dostęp do radia i tempomatu jest możliwy dzięki standardowemu wbudowaniu guzików przy kierownicy.
Wbudowany system Audio drive select pozwala na wprowadzanie zmian w układzie kierowniczym, parametrach przyspieszenia oraz projekcie przełożeń.
Wraz z ukazaniem się trzeciej generacji pojazdu pojawiły się również nowe jednostki silnikowe. Dwa silniki TFSI o pojemności 1.4 l i mocy 122 KM oraz 1.8 l i mocy 180 KM, a także silnik TDI o pojemności 2.0 l i mocy 143 KM. We wszystkich wymienionych jednostkach napęd kierowany jest na przednie koła.
Największymi konkurentami Audi A3 V8 z pewnością są BMW serii 1 model E81/E87 oraz Mercedes klasy A model W 176, to jednak nie przeszkodziło w otrzymaniu przez model Audi prestiżowej nagrody dziennikarzy w dziedzinie „Światowy Samochodu Roku 2014”.
Bez wątpienia Audi A3 jest pojazdem dla osób, które cenią sobie elegancje, technologię i komfort jazdy. Z powodzeniem doświadczył popularności o czym mówią światowe statystki.
Z niecierpliwością czekamy na debiut IV generacji Audi A3, który ma zostać zaprezentowany już w marcu 2020 roku na Geneva Motor Show.
Komentarze
Prześlij komentarz