Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATOR FP87 Z MAZDY 626---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling

KATALIZATOR FP87 Z MAZDY 626

Katalizatory z oznaczeniem FP87 wykorzystywane są w pojazdach marki Mazda.
Liczą wraz z wylotami koło 70 cm długości, a wkład waży 1,2 kg. Cechuje je podłużny, płaski kształt, spłaszczone brzegi, poprzeczne i podłużne wgłębienia w obudowie zewnętrznej, oraz liczne perforacje. Wyloty ułożone są symetrycznie, lecz jeden z nich jest przedłużony. Model pełnił swą rolę w układzie wydechowym, w Mazdzie Protege i 626. Montowano go w wersji silnikowej 1.8 i 2.0, w latach 1993-2003.
Aktualną wartość katalizatora można sprawdzić w naszym cenniku.
Mazda Protege opisywana była już na naszym blogu jako Mazda 323.  Dziś skupimy się zatem na modelu 626.
Mazda 626 to średniej wielkości samochód osobowy, który produkowany był przez japońskiego producenta samochodów Mazda, w latach 1970-2002. W tym czasie powstało 6 generacji modelu. Na niektórych rynkach 626 był sprzedawany pod nazwą Mazda Capella .
Samochód konkurował z innymi japońskimi osobówkami średniej klasy , takimi jak Honda Accord , Toyota Corona i Nissan Bluebird . W 2002 roku został zastąpiony przez Mazdę 6, a produkcję zakończono.
Mazda 626 2002 r.
Pierwsza generacja została wprowadzona na rynek w maju 1970 roku. Facelifting przeprowadzono w 1974 roku i produkowano wersję do 1978 roku. Była napędzana czterocylindrowymi silnikami 1,5 lub 1,6 litra. Moc silnika wynosiła 68 lub 74 kW. Pierwsze modele posiadały charakterystyczne, kwadratowe reflektory, podczas gdy modele po 1971 roku, wyposażano już w okrągłe światła. Od 1972 r. wszystkie modele miały dwie pary lamp. Wygląd tylnej części zmienił się również podczas produkcji.
Pierwsza generacja była sprzedawana na rynkach eksportowych jako Mazda 616 (sedan), a także  jako coupé. Mazda 618 przez krótki czas była sprzedawana w Stanach Zjednoczonych. Dzięki modelom z silnikiem obrotowym typu Wankel, Mazda podbiła USA, gdzie zaczęto sprawdzać ją na dużą skalę.
Druga generacja została wprowadzona w 1978 roku. Oznaczenie wszystkich wersji ujednolicono, a w niektórych źródłach, ta generacja jest uważana za pierwszą wersję modelu 626. Była to też ostatnia seria z napędem na tylne koła. W Ameryce sprzedawano wersję z większymi, plastikowymi zderzakami, by spełnić tamtejsze standardy bezpieczeństwa. W 1980 r. przeszła modernizację.
Trzecia generacja została wprowadzona w 1982 r. i trwała do 1987 r. Była to pierwsza generacja z napędem na przednie koła. W 1984 roku zajęła piąte miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Od tego czasu wyniki sprzedaży w Europie były bardzo zadowalające. III generację produkowano także na licencji w Korei Południowej jako Kia Concord.
Czwartą generację stworzono w maju 1987 roku. Wykorzystano w jej projekcie zmodernizowaną platformę poprzedniej generacji.
Mazda 626 1995 r.
Wykorzystano zupełnie nowe silniki. W ich budowie, skupiono się bardziej na momencie obrotowym niż na mocy. Silnik wysokoprężny był nowym silnikiem 2.0 RFT, w którym po raz pierwszy zastosowano tak zwane turbodoładowanie Comprex.
Piąta generacja została wprowadzona w 1991 roku i trwała do 1997 roku. W porównaniu z poprzednimi wersjami, różniła się znacznie od projektu zaokrąglonego nadwozia. Auto było bardzo popularne wśród powstającej klasy przedsiębiorców, zwłaszcza wersja po lifcie. W tej generacji, Mazda zaoferowała pierwszy (i ostatni) sześciocylindrowy silnik, aby poprawić wizerunek serii 626. Oferowana była tylko w wersji kombi, opartej na poprzedniej generacji. W oparciu o tę 5-tą serię, koreański producent samochodów Kia, wyprodukował model Kia Clarus , który był technicznie bardzo zbliżony do oryginału i różnił się zmodyfikowanym nadwoziem.
Szósta generacja została wprowadzona jesienią 1997 roku i trwała do 2002 roku, czyli do końca historii modelu. Była to także pierwsza Mazda, która została wyposażona w obecne logo samochodów z produkcji.
Design nie jest już tak okrągły jak w poprzedniej generacji, co sprawiło że przyciągnął bardziej konserwatywnych klientów w Europie. W porównaniu do poprzedniego modelu, poprawiono właściwości jezdne, które były bardziej stabilne ze względu na sztywniejsze zawieszenie.
To samo podwozie zostało wprowadzone rok później do modelu Mazda 323 w najnowszej generacji. Mimo mniejszych rozmiarów, ta generacja Mazdy 626 posiadała więcej przestrzeni wewnętrznej dzięki lepszemu, bardziej ergonomicznemu projektowi. Na początku produkcji samochód był oferowany  tylko w nadwoziu sedan i liftback. Bardziej praktyczny – kombi, wprowadzono dopiero w następnym roku.
Od początku produkcji dostępne były tylko silniki benzynowe o pojemności 1,8 litra i 2 litry. W 1998 r. wprowadzono 2,0-litrowy silnik DITD z turbodoładowaniem.
W 1999 r. cała gama modeli przeszła modernizację. Nadano im charakterystyczny wygląd z nowym zderzakiem i przednią maską z większym logo motoryzacyjnym. Dokonano także zmiany w wyglądzie tylnych świateł i w stylistyce wnętrza. Osiągi silników 1.8 i 2.0 DITD nieznacznie wzrosły po liftingu. Produkcja najnowszej generacji modelu 626 zakończyła się w 2002 roku, kiedy rozpoczęła się produkcja zupełnie nowej Mazdy 6 .

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo