KATALIZATOR 3E Z MITSUBISHI GALANT
Katalizator o numerze 3E pochodzi z pojazdów modelów japońskiego producenta pojazdów Mitsubishi. Prosta, prostokątna forma kształtu tego modelu uwydatniona jest spłaszczoną obudową na rogach i wokół katalizatora. Na jego zewnętrznej pokrywie można zauważyć kilka prążkowanych wypustów. Wyloty katalizatora ułożone są symetrycznie względem siebie. Jego wymiary to ok. 49 cm długości oraz ok. 17 cm szerokości. Waga wkładu wynosi 1.135 kg. Ten model katalizatora można spotkać w modelu Mitsubishi Galant w latach produkcyjnych 1996-2000 z silnikiem o pojemności 2.0 l w benzynie. Zapraszamy na poniższy artykuł w którym opiszemy ósmą generację pojazdu z której to pochodzi nasz promocyjny katalizator. Aktualną cenę za katalizator możecie Państwo otrzymać kontaktując się z Partnerem naszej sieci w Waszej okolicy.
Mitsubishi Galant jest pojazdem produkowanym przez japońskiego producenta samochodów Mitsubishi Motors. Jego długa historia ma swój początek w roku 1969, zakończona została w 2012 roku pozostawiając za sobą aż dziewięć generacji tego modelu. Swoją przygodę rozpoczął jako kompaktowy Sedan jednak z czasem przekształcił się w samochód średniej wielkości również z nadwoziem typu Hatchback oraz Kombi. Należący początkowo do segmentu C wśród klasy średniej pojazdów, a od 1996 roku sklasyfikowany do segmentu D model cieszył się ogromna popularnością na co wskazuje pięciomilionowa sprzedaż tego modelu. Jego nazwa pochodzi od francuskiego słowa „rycerski”, czy taki właśnie jest ten model ?
Ósma generacja to zdecydowanie większa propozycja modelu w porównaniu do swoich wcześniejszych realizacji nadając swoim klientom dużą przestrzeń oraz większą ilość miejsc., a co za tym idzie wyższy komfort podróżowania.
Pojazd został zwiększony o 0,5 długości wzrostu, wysokości i szerokości.
Stylistycznie pojazd nawiązuje do swoich poprzedników jednak tym razem nabrał bardziej wyrazistych, dynamicznych, ostrych i przede wszystkim nowoczesnych kształtów.
Galant od 1996 roku był oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych jako 4-drzwiowy Sedan oraz 5-drzwiowe Kombi. Na wielkość składa się m.in. bagażnik, który w zależności od wersji nadwoziowych ma możliwość otrzymania od 420 l do 1400 l pojemności bagażowej. Galant w 1997 roku zdobył tytuł japońskiego Samochodu Roku. Model ten można spotkać również pod innymi nazwami jak Legnum czy też Aspire.
Stylistycznie pojazd nawiązuje do swoich poprzedników jednak tym razem nabrał bardziej wyrazistych, dynamicznych, ostrych i przede wszystkim nowoczesnych kształtów.
Galant od 1996 roku był oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych jako 4-drzwiowy Sedan oraz 5-drzwiowe Kombi. Na wielkość składa się m.in. bagażnik, który w zależności od wersji nadwoziowych ma możliwość otrzymania od 420 l do 1400 l pojemności bagażowej. Galant w 1997 roku zdobył tytuł japońskiego Samochodu Roku. Model ten można spotkać również pod innymi nazwami jak Legnum czy też Aspire.
Do najbardziej trwałych elementów technicznych pojazdu należą mechanika, elektronika czy też napęd. Wraz z wieloma generacjami model przeszedł też spore modyfikacje techniczne do których przez lata należą zawieszenia wielowahaczowe, jednak w ósmej generacji nastąpił również powrót do kolumn resorujących.
Tylne zawieszenie zostało ulepszone poprzez dodanie stabilizatora, standardowego we wszystkich listwach. Producent zadbał również o możliwość wyboru pomiędzy 5-biegową skrzynią manualną oraz 4 stopniowej przekładni automatycznej.
Napęd w pojeździe przenoszony jest na przednie koła, choć w niektórych jego wersjach jest możliwy również na cztery.
Pod maską zamontowano jednostki benzynowe i diesel o mocy od 136 do 280 KM w przypadku benzyny oraz 90KM w Diesel. Wśród benzynowców wyróżnia się silniki benzynowe R4 2,0 (136 KM) R4 2,4 GDI (145- 150 KM) V6 2,5 (163- 280 KM) V6 3,0 (197 KM). Wśród Dieseli królowała jedna jednostka R4 2,0 TD (90KM). Wszystkie wymienione silniki są solidne. W przypadku zakupu warto rozważyć nabycie silników R4 2.0 lub V6 2,5 jako najbardziej użyteczne i trwałe. Mała ilość KM w przypadku Diesla nie zachwyca dodatkowo ta jednostka narażona jest na awarie związane z pękającą głowicą jednostki.
Do największych awarii pojazdu zalicza się przede wszystkim podatność na rdzę, która osadza się na tylnych nadkolach oraz elementach nadwozia. Nietrwałym elementem w pojeździe są również łożyska. Wymiany mogą też potrzebować przednie wahacze, drążki kierownicze, a także tarcze hamulcowe. Największą wadą pojazdu są drogie, oryginalne części zamienne. Większość modeli oferowana jest na rynku wtórnym z importu dlatego przed rozważeniem zakupu warto poświęcić dużo czasu i uwagi, by dokonać zakupu pojazdu z dobrą oceną techniczną.
Zapraszamy do obejrzenia filmiku ,w którym można zobaczyć proces ewolucyjny stylistyki pojazdu na przestrzeni wieloletniej produkcji.
Komentarze
Prześlij komentarz