KATALIZATOR KAT 081/113460630000 Z RANGE ROVER L322
Katalizator o numerze KAT 081/113460630000 cechuje niesymetryczny kształt. Charakterystycznym dla tego katalizatora są dwa wyloty, które są położone pod różnymi kątami nachylenia w stosunku do całości obudowy. Wyrazistym elementem jest również linia spajająca katalizator na środku obudowy.
Najczęściej ten katalizator można spotkać w samochodach marki Range Rover, a dokładnie w modelu 3 generacji o nazwie L322 w wersji Sport, z silnikiem diesla o pojemności 2,9 TD z roku 2007. Zachęcamy do zapoznania się z aktualną ceną za ten katalizator, a także z artykułem na temat tego modelu pojazdu.
Range Rover(L322) zwykle nazywany pospolicie jako Range Rover to trzecia generacja modelu, który został zaprojektowany oraz opatentowany początkowo przez Rover Group. Pierwsza wersja pojazdu została wyprodukowana w latach 70 wówczas pod skrzydłami brytyjskiego producenta.
Model L322 został wprowadzony na rynek w 2001 roku.. Przejęcie Land Rovera przez BMW miało miejsce w 1994 roku, wtedy też na krótko przed przejęciem nowe kierownictwo stwierdziło, że ten model nie ma przyszłości dlatego podjęło decyzję o stworzeniu całkiem nowego Range Rovera o tytułowej nazwie kodowej L322.
Model L322 został wprowadzony na rynek w 2001 roku.. Przejęcie Land Rovera przez BMW miało miejsce w 1994 roku, wtedy też na krótko przed przejęciem nowe kierownictwo stwierdziło, że ten model nie ma przyszłości dlatego podjęło decyzję o stworzeniu całkiem nowego Range Rovera o tytułowej nazwie kodowej L322.
Początkowa produkcja odbywała się przy wspólnym udziale Rover Group i BMW w siedzibie BMW w Monachium, po czym przeniósł się do fabryki Solihull, gdzie tuż przed przeprowadzką BMW sprzedało na rzecz Forda L322 jednak zastrzegając sobie prawo do kontynuacji i zaangażowania w projekt, aż do momentu wejścia samochodu do produkcji seryjnej.
Wyposażenie pojazdu różniło się od poprzedników przede wszystkim ze względu na fakt, że całkowicie została usunięta manualna skrzynia biegów na rzecz automatu. Pierwsza od 2001-2005 jest pięciobiegowa, sześciobiegowa została zastosowana w kolejnych latach, aż do 2010 roku.
Układ elektroniczny został zastąpiony i zapożyczony od BMW serii E39 5, w którego skład wchodzą takie systemy rozrywki jak radio, nawigacja, telewizja, komputerowy system autobusowy czy tez telekomunikacyjny.
W 2005 roku doszło do liftingu w wyniku którego elektronika została oparta na systemach Forda jak i Jaguara. Wnętrze pojazdu obejmowało również obicia foteli tapicerką skórzaną, trójsferową klimatyzację z wewnętrznym filtrem powietrza, a także kierownicę z funkcją odchylenia, dwunastokierunkowymi fotelami, elektrycznie sterowanymi siedzeniami pasażera, wysokiej jakości system dźwiękowy z sześciopłytową zmieniarką oraz kamerę wsteczną.
Konstrukcja pojazdu oparta jest na niezależnym zawieszeniu pneumatycznym z napędem na cztery koła. Dzięki takiemu zastosowaniu Range Rover jak Ford Expedition stały się SUVami w pełni sportowymi z praktyczną użytkownością.
W 2005 roku podczas Pólnocnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zaprezentowano główną przemianę modelu L322 na którą składały się nowe silniki, zaawansowany system zarządzania silnikiem i kontrola przepustnicy.
Spore modyfikacje nastąpiły również w roku 2007, gdzie jednym z istotnych było przeniesienie włącznika zapłonu z dolnej części konsoli środkowej do deski rozdzielczej, tuż obok kierownicy. Hamulec ręczny zastąpiono elektronicznym.
Pomimo zawiłej produkcji spowodowanej zmianami producentów Range Rover przez ponad 40 lat przetrwał swój oryginalny i niepowtarzalny styl. Kanciaste kształty, duża maska, czarne słupki szyb, a także płaski dach to cechy, które wyróżniają ten brytyjski model. Pomimo pierwszego założenia pojazd stał się typowym samochodem terenowym z wyrazem stylu, elegancji, komfortu i prestiżu.
Najtańsze egzemplarze modelu L322 kosztują w granicach 40 000 – 300 000 zł. Za taką cenę można kupić wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenie, a także mocne silniki.
Komentarze
Prześlij komentarz