KATALIZATOR O NUMERZE 1J0178HACT/ES Z VOLKSWAGENA NEW BEETLE---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling
KATALIZATOR O NUMERZE 1J0178HACT/ES Z VOLKSWAGENA NEW BEETLE
Katalizator o numerze 1J0178HACT/ES pochodzi z pojazdów marki Volkswagen, Audi i Skoda. Charakterystycznym dla wyglądu tego katalizatora jest jego podłużny kształt z dwoma ułożonymi naprzeciw siebie wylotami. Dodatkowym atrybutem jest dziurkowana nakładka na obudowę, która sprawia, że katalizator jest bardziej wyrazisty. Długość tego katalizatora wynosi ponad 45 cm, a szerokość na ok. 17 cm. Waga wkładu wynosi 2,09 kg. Jednym z modeli samochodowych w których można spotkać jest potocznie zwany „Garbus”, mowa o Volkswagen New Beetle z 1999 roku z silnikiem 2.0. Dokładną wycenę za ten katalizator można otrzymać kontaktując się z wybranym przez siebie partnerem naszej sieci.
Historia pojazdu swój początek ma w latach 30 XX wieku, kiedy to Garbus został zamówiony przez Adolfa Hitlera jako „pojazd ludowy” – z języka niemieckiego „ volks wagen”. Zaprojektowany pojazd przez Ferdynanda Porshe był niedrogi, praktyczny i niezawodny. Od samego początku jego wygląd przykuwał uwagę za sprawą wyrazistych i niepowtarzalnych kształtów. Jego zgarbiona forma miała za zadnie być po prostu bardziej wytrzymała niż pojazd płaski. Kształt pojazdu zaprojektował Austriaka Erwin Komenda. Wiele elementów było zapożyczonych od modelu Porshe typ 12, a także kilku modeli z Czechosłowacji o nazwie Tatra. Nadwozie mocowane było na osiemnastu śrubach do podwozia na którym znajdowała się centralny tunel konstrukcyjny. Ten mały dwudrzwiowy pojazd był w stanie pomieścić cztery osoby, a także przechowywać bagaże w przedniej masce i za tylnym siedzeniem. Produkcja cywilna pojazdu została wstrzymana z powodu wybuchu II Wojny Światowej. Niektóre z nich zostały wyprodukowane dla niemieckich oficerów. Pierwszy stworzony przez Volkswagen kabriolet trafił w ręce Adolfa Hitlera.
Produkcja pojazdu rozpoczęła się w 1946 roku pod kontrolą brytyjską, gdzie pomimo swej powszechnej popularności na wielu kontynentach, producentowi udało się sprzedać dwie sztuki w Ameryce. Te statystyki zaczęły się poprawiać po roku 1949.
Silnik pojazdu był prosty, ekonomiczny i łatwy w naprawie. Silnik ten był chłodzony powietrzem dlatego nie posiadał takich dodatków jak pompy wodne, termostaty, węży, czy też chłodnicy.
Słabe zainteresowanie pojazdem wynikało z wrogości do narodu niemieckiego po II Wojnie Światowej, dlatego też niemiecki koncern musiał mocno się wysilić, by dotrzeć do swych klientów. Z pomocą przyszła kampania stworzona przez nowojorską agencję Doyle , Dane i Bernbach. Bez wątpienia ta reklama pomogła Amerykanom otworzyć się na niemiecką propozycję. Zabawna i prosta forma reklamy pomogła stać się najlepiej sprzedającym pojazdem w Stanach Zjednoczonych.
W latach 60 tych pojazd stał się symbolem pojęcia „małe jest piękne”. Wraz z nową erą nadeszło wiele nowych zmian w pojeździe. Tym razem drzwi otwierano za pomocą klamek z przyciskami, nie ciągnąc i szarpiąc. Zwiększyła się wielkość silnika o 1200 cm3. Pompa paliwa została przeniesiona na prawo od dystrybutora, a generator był oddzielony od boku. W 1962 roku pojawił się po raz pierwszy zawór rezerwowy zamiast klasycznego wskaźnika paliwa. Tylne, szklane światła zostały zmieniona na plastikowe.
W 1971 roku Volkwagen do swej oferty wprowadził model premium pod nazwą Super Beetle. Samochód ten posiadał nowe, przednie zawieszenie i większą przestrzeń bagażową.
W roku 1998 pojawia się pierwsza poważna modernizacja pojazdu z liniami przypominającymi Typ 1 na platformie VW Golfa. Samochód ten był wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 l o mocy 115 KM. Zmiany na stanowisku CEO w firmie VW przejmuje Ferdinand Piech- wnuk Frdinanda Porshe.
W 2003 roku zjeżdża ostatni VW Beetle type 1. W 2018 firma ogłasza, że wypuszcza edycje finałową modelu i planuje zakończyć całkowitą produkcję tego modelu w 2019 roku.
Zapraszamy również do obejrzenia filmiku prezentującego przebieg i rozwój produkcji tego modelu. https://www.youtube.com/watch?v=wnz_o0Tt77U
Komentarze
Prześlij komentarz