KATALIZATOR GM124/55559630 Z OPLA
Katalizatory z oznaczeniem GM124/55559630 można znaleźć w katalogu marki Opel.
Cechują go niewielkie rozmiary – 27 cm długości i niska waga wkładu, nieprzekraczająca 0,13 kg. Od szerokiej, okrągłej części zasadniczej modelu, odchodzi wylot o mniejszej średnicy, wygięty w łuk. Drugi z wylotów stanowi szeroki otwór.
Część montowano w układach wydechowi modeli Astra H, Zafira B, Vectra 1.9 Signum, a także SAAB 9-3 1.9 TID w latach 2006-2012 1.9. CDTI/TID. W związku z tym, że o powyższych pojazdach pisaliśmy już na naszym blogu, dziś pod lupę weźmiemy ostatni z modeli.
Więcej informacji na temat tej części na stronie modelu.
Saab 9-3 jest samochodem klasy średniej, produkowanym przez szwedzki koncern w latach 1998–2014. Pierwsza generacja została zbudowana na platformie GM2900, a druga na platformie GM Epsilon. Po zakończeniu produkcji, w maju 2014 r. na linii produkcyjnej pozostało 100 niedokończonych modeli, które zostały zbudowane dopiero w lutym 2015 r.
W 1998 roku model został nazwany 9³ , ale później przemianowano go na 9-3 (przetłumaczony jako „dziewięć-trzy”). Pojazd został wprowadzony w 1997 roku, jako rebranding Saaba 900 drugiej generacji.
Pierwsza generacja znana jest entuzjastom Saaba jako OG 9-3. Produkcja trwała do 2002 r. Koncern potwierdził, że wprowadził 1100 zmian w modelu “900”, w tym zmodyfikował zawieszenie, głównie w celu poprawy właściwości jezdnych. Saab 9-3 tej generacji był produkowany jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, a także jako dwudrzwiowy kabriolet. Inne ulepszenia w stosunku do modelu 900, obejmują lepszą odporność na uderzenia dzięki wzmocnionym słupkom, mocniejszą konstrukcji drzwi oraz zagłówki, które zapobiegają urazom kręgosłupa szyjnego podczas wypadków.
Saab 9-3 pierwszej generacji był dostępny z nowym wariantem silnikowym B204 (115 kW / 156 KM). Wyprodukowano ogółem 323 370 samochodów Saab 9-3 pierwszej generacji.
Saab 9-3 Viggen
Na rynku pojawiła się także wysokowydajna wersja Saaba 9-3 o nazwie „Viggen” (przetłumaczona jako błyskawica), która nosi nazwę myśliwca Saaba 37 Viggen. Produkcja tej wersji zakończyła się w 2002 roku.
Viggen został wyprodukowany z 2,3-litrowym turbodoładowaniem (B235R) o mocy 168 kW / 228 KM, później zwiększonym do 172 kW / 233 KM. Inne modyfikacje obejmowały powiększony intercooler , zmodyfikowany sterownik silnika , lepszą tarczę sprzęgła, twardsze i krótsze sprężyny podwozia wraz z twardszymi amortyzatorami. W 2001 r. wersja Viggen otrzymała system kontroli trakcji (TCS).
Wersje Viggen były produkowane tylko z 5-biegowymi, manualnymi skrzyniami biegów, odtwarzaczem CD, elektrycznym szyberdachem oraz specjalnymi elektrycznie sterowanymi i podgrzewanymi skórzanymi siedzeniami z trójkątnym logo Viggen wygrawerowanym na oparciu; były one później dostępne w wersji Aero, ale bez wytłoczonego logo.
W sumie wyprodukowano 4600 wersji Viggen, natomiast w czerwcu 2002 r. zaprzestano produkcji. 500 z nich zostało wyprodukowanych na rynek brytyjski.
Druga generacja (2003-2014)
Druga generacja została wydana w styczniu 2002 r. podczas North American International Auto Show w roku 2003. Wersję kabrioletu zaczęto produkować w roku modelowym 2004, a wersję SportCombi w 2005. Największą zmianą w porównaniu do pierwszej generacji jest wyeliminowanie wersji hatchback . Oferowano tylko 4-drzwiowego sedana , kombi oraz 2-drzwiowego kabrioleta (2004).
Turbo X
Wersja Saab 9-3 Turbo X zadebiutowała na Frankfutrskom Motor Show w 2007. Wersja ta została opracowana na trzydziestą rocznicę turbodoładowanych silników Saaba. Wszystkie wersje Turbo X miały metalicznie kruczoczarną obudowę z szarym wykończeniem wnętrza. Turbo X to pierwszy samochód Saaba z napędem na cztery koła, znany jako Saab XWD od Haldex i eLSD. Napędzany 2,8-litrowym sześciocylindrowym silnikiem o mocy 206 kW / 280 KM. Moc na koła przekazywana była przez 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Turbo X miał także większe hamulce i twardsze sprężyny.
Zapraszamy do odwiedzenia katalogu marki Saab, gdzie znajdziecie także pozostałe katalizatory z tychże pojazdów.
Komentarze
Prześlij komentarz