KATALIZATOR K2AI Z MODELU KIA SEPHIA I KIA SHUMA
Katalizatory z oznaczeniem K2AI należą do katalogu marki Kia/Hyundai.
Cechuje je niezwykle prosta bryła, w której część wylotowa nie jest wyodrębniona. Pokrywa jest płaska, ośmiokątna, zawiera liczne perforacje ułożone w jednym pasie ciągnącym się przez środek obudowy. Ranty wyraźnie odznaczają się od reszty. Model mierzy 38 cm długości i 17 cm szerokości, co nadaje części prostokątny kształt. Numery są łatwe do odszukania. Zlokalizowane są na środku pokrywy i wybite zostały pośród wspomnianych otworów.
Aktualną wartość możecie poznać rejestrując się w catalogu i kontaktując się z wybranym punktem skupu, który dokona aktywacji konta.
Katalizator montowany był w 2000 r., w układach wydechowych modeli – Kia Sephia, Shuma w wersjach silnikowych 1.5 w benzynie.
Kia Sephia (na niektórych rynkach kojarzona jako Kia Mentor) to kompaktowy samochód produkowany przez południowokoreański koncern Kia Motors pomiędzy 1992 a 2003. Powstały dwie generacje – pierwsza, oferowana w latach 1992-1998 i druga w latach 1998-2003. Jego zamiennikiem jest Kia Cerato.
Produkcja rozpoczęła się jesienią 1992 r. w Hwaseong w Korei , a następnie w Europie i USA na początku 1994 r. Bazą projektu była Mazda 323 z serii BG, która weszła na rynek w 1988 roku. Początkowo Sephia była dostępna tylko jako notchback, co ograniczało grupę kupujących.
Wraz z obszernym faceliftingiem latem 1994 r., dodano wariant hatchbacka („Sephia Leo” na niektórych rynkach). Wariant został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Tokio w 1993 r., ale zarząd koncernu zdecydował się wprowadzić go później. Nowy model otrzymał bardziej nowoczesny przód i wnętrze dostosowane do Kia Clarus. Po raz pierwszy dostępne były ABS i przednie poduszki powietrzne pasażera. Przeprojektowano kratki i tylne światła, a egzemplarze na rynek USA zostały wzbogacone o nowy 1.8-litrowy czterocylindrowy DOHC BP stosowany w Mazda Familia (BG). Kia zaprezentowała także koncepcyjną wersję „Kii Sephia Cabrio”.
Dostępne silniki to modele serii B, o pojemności 1.5 litra o mocy 59 kilowatów (79 KM), 1.6 litra 78 kilowatów (105 KM) i jednostka z Mazdy – 1.8 litra BP 91 kilowatów (122 KM) od 1994.
Sephia okazała się bardzo udanym autem. Sprzedała się w ilości ponad 100 000 w pierwszym pełnym roku na rynku krajowym. Była to pierwsza Kia, która została eksportowała do Stanów Zjednoczonych.
Sephia była dostępna z oznaczeniami wyposażenia: SLX (podstawa, rozpoznawalna przez niemalowane zderzaki), GTX i GLX. Ten ostatni był bardziej nazwą modelu, ponieważ był identyczny z linią GTX, ale obejmował silnik o pojemności 1.8 litra. Wariant SLX zawierał opcję ABS, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, zdalne sterowanie radiowe i ogrzewanie tylne poprowadzone pod przednimi siedzeniami, a także światła wewnętrzne z lampkami do czytania, fotel kierowcy z regulacją wysokości i tylne zagłówki.
Druga generacja zadebiutowała w 1998 roku i była dostępna tylko jako model notchback pod nazwą Sephia. Towarzyszył jej wizualnie niezależny model hatchback, który został wprowadzony w USA pod nazwą Spectra. Jednak w Niemczech oba były od samego początku sprzedawane jako Kia Shuma.
Kia Shuma to samochód produkowany przez Kia Motors od 1998 do 2003 roku. Jest to pięciodrzwiowa wersja Sephii 2, która odniosła sukces w Europie. Shuma zyskała popularność w zachodniej części Europy -we Francji, Belgii, Holandii, Luxemburgu. Powodem, dla którego u nas Shuma jest tak mało znana, jest brak silników diesla.
Podczas gdy poprzednia Sephia miała dwa silniki (jeden 1,5 88 KM i jeden 1,8 119 KM), Shuma oferuje teraz tylko jeden: 1.6-zaworowy, czterocylindrowy 1.6 o mocy 101 KM.
Komentarze
Prześlij komentarz