KATALIZATOR 6700AA/NNG Z JAGUARA XK8/XKR
Katalizator o numerze 6700AA/NNG cechuje obudowa z dwoma wylotami ułożonymi przeciwlegle. Połączona część wylotowa z obudową nadaje katalizatorowi widoczny kąt rozwarty nadając mu charakterystycznego wyglądu. Dodatkowym atrybutem katalizatora są wystające przewody elektryczne. Jego długość to ok. 45 cm, a szerokość wliczając część wylotową wynosi ok. 30 cm. Waga wkładu stanowi 1.357 kg. Najczęściej ten katalizator można spotkać w samochodach marki Jaguar. Jednym z modeli w których zostaje wykorzystany jest XK8/XKR z silnikiem benzynowy o pojemnościach 3.2 oraz 4.0 l. Aktualnej wyceny za ten katalizator udzieli jeden z naszych partnerów sieci, którego można znaleźć TUTAJ.
Jaguar XK8 jest zastępcą modelu XJS wyprodukowany przez brytyjskiego producenta samochodów Jaguar w latach 1996 – 2014. Bez wątpienia ten model jest odpowiedzią producenta na potrzeby stworzenia pojazdu sportowego, a zarazem eleganckiego cechującego wydajność, sprawność, szyk i luksus. Pojazd występuje w dwóch postaciach: w standardowej V8- XK8 oraz doładowanej wersji tego modelu o nazwie XKR. Oba warianty były oferowane jako coupe i kabriolet.
Chcąc obniżyć koszty i czas producent zdecydował się na produkcje pojazdu na panelu zastosowanego u swojego poprzednika XJS. Pomimo tego podobieństwa nowy model został przedstawiony w mocno odmienionej stylistyce. Niektórzy twierdzą, że samochód przywołuje wspomnieniami do pojazdów typu E.
Wnętrze pojazdu rozpieszcza kierowcę poprzez zastosowanie skóry Connol, drewnianymi fornirami oraz komfortem jazdy. Na powyższe z pewnością składał się fakt, że XK8 był pierwszym modelem pojazdu zaprojektowanym i stworzonym po przejęciu przez Forda Jaguara pod koniec lat 80.
Zakup modelu i związana z nim cena jest równomierna komfortowi jaki ten samochód jest w stanie oddać. Wspomniane wyżej skórzane wykończenia, automatyczna klimatyzacja, elektryczne fotele z pamięcią, komputer pokładowym, aluminiowe felgi, mocny system stereo.
Zakup modelu i związana z nim cena jest równomierna komfortowi jaki ten samochód jest w stanie oddać. Wspomniane wyżej skórzane wykończenia, automatyczna klimatyzacja, elektryczne fotele z pamięcią, komputer pokładowym, aluminiowe felgi, mocny system stereo.
Zawieszenie pojazdu zostało pozyskane od Sedana X-300. Unowocześniona wersja XJS zdołała wynieść na wyżyny brytyjskiego producenta również dzięki nowo opracowanemu silnikowi AJV8. Dostępna gama silników oferowała pojemności od 3.2 do 5.0 litrów . Od 1998 roku została również wprowadzona wersja z doładowaniem. Maksymalna prędkość pojazdu została ograniczona współczynnikiem to 250 km/h. Silnik o mocy 3000 KM zapewnia porównywalną moc do silnika Mercedesa SL500. Wielu przyznaje, że 32 zaworowy silnik V8, nowego na tamten czas silnika Jaguara jest lepszy od Lexusa, BMW, czy Mercedesa.
Początkowa wersja wyglądu zewnętrznego pojazdu utrzymała się do roku 1997 roku, kiedy to pojawiło się trzecie światło tylnego hamowania, która nie tylko wprowadziła zmiany w wyglądzie pojazdu jak również zwiększyła bezpieczeństwo na drodze. W tym samym roku pojawił się również system aktywnego zawieszenia CATS, a także czułe na światło przelączanie reflektorów oraz automatycznie opuszczane lusterko wsteczne. W kolejnych latach udoskonaleniu zostało wspomaganie kierownicy kierowcy Servatronic II. W późniejszym czasie zastosowano opcje inteligentnego tempomatu sterowanego radarem, który zapobiegał zbliżaniu się do samochodu jadącego przed pojazdem.
W 2000 roku pojawiła się limitowana edycja modelu o nazwie Silverstone wraz ze wszystkimi pakietami wysokiej wydajności standardu Jaguara. Nie sposób nie dostrzec szczegółów tkwiących w tym pojeździe. Masywne aluminiowe felgi, wyraźnie zaciski hamulcowe Bembo oraz srebrna farba.
W 2005 roku we Frankfurcie została zaprezentowana II generacja modelu. Do najbardziej istotnych zmian w pojeździe należało z pewnością lżejsze aluminiowe podwozie, będące w całości lżejsze o 91 kg w porównaniu do wcześniejszej generacji, dzięki temu znacząco poprawia się wydajność i zużycie paliwa.
W 2007 roku pojawiła się usportowiona wersja XKR ze zwiększoną prędkością maksymalną do 280 km/h.
W 2009 model przeszedł modyfikacje w przednich i tylnych światłach, zmieniono również zderzak, jak również wprowadzono obrotowy mechanizm zmiany biegów w stylu XF, który jest dopasowany do do nowej, automatycznej skrzyni biegów ZF.
Przez cały okres trwania modelu wyprodukowano 90 000 modeli XK8.
Komentarze
Prześlij komentarz