KATALIZATOR 60G1 Z SUZUKI BALENO
Katalizator 60G1 możecie znaleźć w katalogu marki Suzuki. Modele te liczą sobie 50 cm długości, natomiast wkład ceramiczny waży 0,95 kg. To, co charakteryzuje ten numer, to perforowana pokrywa zewnętrzna, podłużny, symetryczny kształt i spłaszczone brzegi, w których znajdziemy 6 śrub mocujących. Model 60G1 montowano w Suzuki Baleno, w wersji silnikowej 1.3 z 1996 roku.
Jego aktualną cenę znajdziecie Państwo na naszej stronie.
Suzuki Baleno, w którym wykorzystano katalizator 60G1, to samochód kompaktowy, produkowany przez japoński koncern Suzuki w latach 1995 -2002, a w Południowej Azji aż do 2007 roku. Auto jest eksportową wersją Suzuki Cultus Crescent. Pod taką nazwą był sprzedawany do maja 98′ gdy został przemianowany na Suzuki Cultus. Na rynku amerykańskim kojarzone jako Suzuki Esteem. Nazwę Baleno wykorzystywano w Azji, Australii, Europie, Ameryce Południowej i Puerto Rico. W Indiach znany jako Maruti Baleno. Co ciekawe, na Filipinach sprzedawany był jako Chevrolet Cassia.
Po raz pierwszy zaprezentowano go światu w grudniu 1994 roku, natomiast produkcję rozpoczęto w kolejnym roku. Była to pierwsza próba sił koncernu Suzuki Motor Corporation w segmencie kompaktowym.
Cultus Crescent był początkowo dostępny jako trzydrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan z 16-zaworowym silnikiem SOHC z rodziny G, w wersji 1.3 i 1.5 litra. Później w ofercie znalazła się wersja z napędem na 4 koła z silnikiem 1.6 litra. Tym samym jaki użyto w Suzuki Escudo.
W 1996 roku pojawił się także wariant sportowy – GT, w którym zastosowano silnik Mazdy BP o pojemności 1 840 cm3 i mocy 135 KM.
W tym samym czasie, w sprzedaży pojawił się Esteem Wagon – pierwszy model kombi wypuszczony przez markę, również wyposażony w silnik 1.6 z opcjonalnym napędem 4×4.
Jak już wspominaliśmy, auto w 1998 roku zmieniło swą nazwę na samo “Cultus”. Modyfikacji uległa nie tylko nazwa, ale także styling pojazdu. Zmodyfikowano przód, któy otrzymał nowe reflektory, a osłona chłodnicy została zaokrąglona. Poszerzono także ofertę silników. Na niektórych rynkach europejskich 1,8-litrowy silnik został zainstalowany w hatchbacku i sprzedawany jako limitowana wersja Baleno GSR. W Europie pojawiła się także wersja diesel z silnikiem XUD9 o mocy 75 KM, zapożyczonym od marki Peugeot.
Ciekawostka: Żółty samochód Suzuki Esteem (z jednymi czerwonymi drzwiami) został użyty jako samochód Jimmy’ego McGilla w programie telewizyjnym AMC Better Call Saul.
Cultus został zastąpiony na większości rynków nowym Aerio/Liana wypuszczonym w 2001 roku. Cały asortyment został wycofany z rynku dopiero w Europie i Ameryce Północnej w 2002 roku. Samochód pozostał dostępny w wielu krajach rozwijających się, w tym w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej, gdzie był sprzedawany do 2007 r. Wówczas wstrzymano produkcję w fabryce Maruti, a linię montażową odstąpiono sedanowi SX4 .
To z czego zostanie zapamiętany model Baleno (Cultus) to przede wszystkim stonowana stylistyka nadwozia, duża przestronność wnętrza, wysoka ergonomia jazdy i funkcjonalny bagażnik. Zaletą jest także niewielkie spalanie – ok. 5-6 l/100 km oraz łatwa zmiana biegów.
To co wielu mogłoby uznać za poważną wadę, to dość niska moc silników. Jednakże pamiętajmy, że auto zaprojektowano jako model miejski, gdzie rzadko rozwija się wysokie prędkości. Na autostradzie czy ekspresówce, musimy się uzbroić w cierpliwość. Minusem jest także słabe wygłuszenie.
Zapraszamy do katalogu marki Suzuki, gdzie znajdziecie Państwo także katalizatory innych modeli i ich ceny.
Komentarze
Prześlij komentarz