Przejdź do głównej zawartości

KATALIZATOR 5323001/110966064000 Z MODELU SAAB 9-5---Partnerzy DS AUTO & Unimetal Recycling

KATALIZATOR 5323001/110966064000 Z MODELU SAAB 9-5

Katalizator o numerze 5323001/110966064000 produkowany był do samochodów szwedzkiej marki Saab dokładnie do modelu 9-5 z silnikiem 3.0 i V6 w latach produkcyjnych 1998-2003.
Katalizator charakteryzuje bardzo prosta, podłużna i regularna obudowa, posiadająca dwa symetryczne wyloty. Jego długość to 48 cm, a szerokość wynosi 13 cm. Znacząca dla tych wymiarów jest również waga wkładu wynosząca 1,68 kg, która korzystanie wpływa na cenę tego modelu. Zapraszamy do przeczytania artykułu na temat pierwszej generacji Saab 9-5 oraz zapoznania się z aktualną ceną za obecny w tych pojazdach model katalizatora.
Katalizator 5323001/110966064000 z modelu Saab 9-5
Samochód Saab 9-5 został wyprodukowany w Trollhattan w 1997 roku przez szwedzki koncern motoryzacyjny jako zastępca modelu Saab 9000. Bez dwóch zdań model ten stał się flagowym przedstawicielem marki Saab prezentując tym samym egzemplarze klasy wyższej średniej z tak zwanego segmentu E.
Nie ulega wątpliwości, że pojazd od samego początku wyróżniał się swoim niepowtarzalnym wyglądem zarówno zewnętrznym jak i wewnętrznym, który był inspirowany wyglądem samolotu.
Saab 9-5
Ma to oczywiście związek z ówczesną historią lotniczą producenta Saab Group.
Poza wzornictwem na styl samolotowy Saab posiada również zapożyczoną platformę podłogową od General Motors o symbolu GM2900, która wykorzystywana była również w taki modelach jak: Opel Vectra A, Opel Vectra B, Opel Caliba, czy też Saab 900 NG.
Do największych atutów modelu zaliczane są: dobre wyposażenie, mocna i szeroka gama silników, a także atrakcyjna cena. Do dnia dzisiejszego uchodzi za synonim dobrego gustu i wyjątkowego stylu.  Z pewnością warto podkreślić, że klientami tego modelu stali się kierowcy, którzy lubią ponadprzeciętny i oryginalny design. Na spektakularny wygląd wnętrza przyczynia się przede wszystkim wspomniana wyżej deska rozdzielcza, która przenosi kierowcę na miejsce pilota samolotowego. Charakterystycznym jest również miejsce ułożenia kluczyka do stacyjki, który znajduje się pomiędzy fotelami, a kontrolka informująca o niezapiętych pasach bezpieczeństwa sugerowała konieczność ich zapięcia poprzez lampkę umieszczoną na podsufitce wraz z przyciskiem Night Panel.
Saab 9-5
Saab 9-5 oferował szerokie możliwości wyposażeniowe jak i silnikowe pojazdu. Do najmniej awaryjnych i najlepiej sprzedających się silników na rynku wtórnym zalicza się benzyniaki, gdzie do wyboru najlepiej wziąć pod uwagę 4-cylindrówki o pojemności 2.0 i 2.3 l, które występują w kilku wersjach mocy. Jednostka 3.0 V6 w której występuje opisywany katalizator niestety nie chlubi się zbyt dobrą opinią ze względu na wysoką awaryjność tulei cylindrycznych. W przypadku turbodiesla 3.0 V6 TiD wysoka awaryjność zaczęła być dostrzegana zaraz po premierze silnika w 2001 roku, dlatego ta wersja uznana jest za motor podwyższonego ryzyka zakupowego.
Za najsłabsze punkty pojazdu uznaje się regulator ciśnienia paliwa, przepływomierz powietrza oraz układ odprowadzania paliwa z wtryskiwaczy,  dwumasowe koło zamachowe, niedostatki mocy i dławienie silnika, a także kłopoty z rozruchem na zimno.
Rok po wypuszczeniu pierwszej wersji modelu Sedan na rynek został wprowadzony kombi o aerodynamicznym współczynniku oporu wynoszącego 0,31. W 1999 roku producent do flagowego modelu wprowadzi wagon, który został wyposażony w innowacyjne rozwiązania jakimi były szyny podłogowe oraz przesuwna podłoga, których zadaniem było ułatwienie oraz zabezpieczenia załadunku. W 2001 roku pojazd przeszedł facelifting w którym wprowadzono m.in. nowy przedni zderzak zintegrowany z grillem, pojawiły się również lampy z plastikowymi kloszami, na plastikową zamieniono również wkładkę wokół tablicy rejestracyjnej.
Saab 9-5 posiada wiele ciekawych historii.
W 1999 roku powstała limitowana wersja pojazdu o nazwie Celebrity z okazji obecności tego modelu w filmie Woodego Allena o tej samej nazwie „Celebrity”.
Model bez wątpienie cieszył się dużą popularnością wśród policji. Pojazd był wykorzystywany jako pojazd patrolowy w takich krajach jak: Wielka Brytania, w Stanach Zjednoczonych w stanie Kolorado, a dokładnie w mieście Aspen oraz Vail, a także w Szkocji w Edynburgu, jak również w naszym rodzimym kraju w Polsce, a dokładnie w Płocku.
Ostatni model Saab 9-5 zjechał z taśmy produkcyjnej początkiem lipca 2009 roku. Ostatecznym wynikiem ilości wyprodukowanych pojazdów od 1997-2010 to łącznie 483 593 egzemplarzy.
Po zakończeniu fabrykacji pierwszej generacji cały sprzęt produkcyjny został sprzedany dla firmy BAIC w Chinach.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY-Accord,Civic

TAJEMNICE KATALIZATORÓW Z HONDY Dwa z pozoru identyczne  katalizatory . Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz. Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów Dwa różne modele katalizatorów w Hondy To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do  skupu  i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator. Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej. Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer  3+4/paski+sonda , który znalazł się na zaszczytnej liście  TOP10 najdroższych kataliz

KATALIZATOR 46435411 Z FIATA PALIO-Katalizatory Chrzanow

https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-46435411-z-fiata-palio/ Katalizator o numerze  46435411   charakteryzuje lekko pochyły, paskowaty kształt.  Jego wielkość to około 48 cm długości oraz 16 cm szerokości. Ten model katalizatora jest wykorzystywany do modelu  Fiat  Palio Weekend w latach produkcyjnych 1996-2019. Aktualną cenę za ten katalizator można sprawdzić na naszej stronie. Katalizator 46435411 z Fiata Palio Fiat Palio Weekend jest jednym z czterech pojazdów stworzonych w ramach projektu 178 przez południowoamerykańską filię Fiata. Projekt ten polegał na stworzeniu rodziny aut o segmencie B. Wspólną cechą pojazdów jest jedynie zmodernizowana płyta podłogowa pochodząca od poprzednika  Fiata Uno . Zamysłem producenta odnośnie tego projektu było stworzenie grupy pojazdów, które wyróżniałby typ nadwozia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Z tego powodu każdy model ma swoją własną wyróżniającą się nazwę. Fiat Palio Weekend rozpoczął swoją produkcję w roku 1996. Począt

TOP 10 NAJDROŻSZYCH KATALIZATORÓW W 2018 ROKU

Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najdroższych katalizatorów 2018 roku. Każdy z nich pochodzi z naszego katalogu, a aktualne ceny znajdziecie Państwo z łatwością w naszym  cennik katalizatorów . Ceny te na chwilę obecną mogą się różnić. Wahania takie są naturalne i wynikają ze zmian aktualnych cen metali szlachetnych na rynku (Platyny, Palladu oraz Rodu, które zawarte są w katalizatorach) oraz kursów walut (tutaj największą wagę mają notowania dolara, w którym określa się cenę uncji). Obiektywna wartość katalizatorów uzależniona jest od zawartości cennych metali szlachetnych, które w procesie recyklingu odzyskiwane są do ponownego wykorzystania. Poniżej najdroższe katalizatory oraz auta, z którymi są one kompatybilne. 1. BMW –  1432066 – 3973 ZŁ BMW e36 compact  – Wejście modelu e36 w 1990 roku było przełomowym wydarzeniem dla marki BMW. Oznaczało odejście od klasyki w kierunku bardziej nowoczesnego klimatu, który rozwijano w późniejszych liniach. Samochód mo