KATALIZATOR 7657421 Z FIATA TIPO
Katalizator o numerze 7657421 pochodzący z modeli aut marki Fiat wyróżnia nietypowa, spłaszczona obudowa składająca się z dwóch przeciwległych wylotów z zakończeniami w formie rombu oraz prostokąta. Na zewnątrz obudowy znajdują się prążkowane wypustki, a także mocno spłaszczony obwód wokół katalizatora nadający mu charakterystycznego wyglądu. Jego długość szacuje się na ok. 57 cm, a szerokość na ok. 23 cm. Katalizator ten jest obecny w modelach Fiat Tipo oraz Lancia Dedra z silnikami benzynowymi 1.8 i 2.0 w latach produkcyjnych 1988-1999. Aktualną cenę za ten model katalizatora można zobaczyć odwiedzając nasz cennik.
Fiat Tipo to samochód kompaktowy należący do segmentu C, który został wyprodukowany przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat w latach 1988-1995. Reaktywacja modelu nastąpiła ponownie w roku 2015. Początkowy projekt Tipo stał się zastępcą dla modeli Ritmo.
Włoski samochód powstała na zupełnie nowej platformie podłogowej, która jeszcze przez długi okres cieszyła się powodzeniem wykorzystując ją w takich modelach jak np. Fiat Tempra, Coupe, Bravo, Stilo, Siena, Alfa Romeo 155, Lancia Delta II oraz Lancia Dedra. Fenomenalna płyta podłogowa oraz nadwozie pojazdu stworzone przez Ercole Spada ze studia I.DE.A. zostały docenione na tyle, by uzyskać tytuł europejskiego „Samochodu Roku 1989” (European Car of the Year ), a także Samochodu Roku w Irlandii (Semperit Irish Car of the Year).
Największa popularność samochodu docierała jednak do Brazylii, gdzie tam stał się najlepiej sprzedającym pojazdem. Z tego powodu właśnie w roku 1995 w Brazylii powstała fabryka produkcyjna tego modelu. Turcja również była państwem w którym podjęto się produkcji pojazdu jednak warto wiedzieć, że w pojazdach produkowanych w tym kraju można spodziewać się braku katalizatora samochodowego. Produkcja pojazdu w tym kraju trwała do 2000 roku.
Wyróżniającym dla modelu okazały się mocno kanciaste i wyrazista linie karoserii nadające pudełkowy design pojazdu. Pomimo niewielkich wymiarów zewnętrznych wnętrze samochodu cieszy się sporym jak na ten typ pojazdu miejscem na co wskazuje bagażnik o pojemności 350 l.
Prosta budowa Tipo szła w parze z mało bogatym wyposażeniem, a także ceną rynkową. W przypadku tego pojazdu producent zdecydowanie postawił na ilość, nie na jakość. Uznaniem wśród pojazdu może się cieszyć wyżej wymieniona płyta podłogowa, a także ocynkowane nadwozie dające gwarancję zabezpieczenia pojazdu przed korozją.
Prosta budowa Tipo szła w parze z mało bogatym wyposażeniem, a także ceną rynkową. W przypadku tego pojazdu producent zdecydowanie postawił na ilość, nie na jakość. Uznaniem wśród pojazdu może się cieszyć wyżej wymieniona płyta podłogowa, a także ocynkowane nadwozie dające gwarancję zabezpieczenia pojazdu przed korozją.
Do jednostek silnikowych pojazdu należały przede wszystkim benzynowce o mocy od 58 KM do 148 KM, diesel oferowany był z silnikiem 1.7, a jednostka 1.9 można było spotkać zarówno w diesel jak i w turbodiesel.
W 1990 roku oferta sprzedażowa modelu została poszerzona o wersję Kombi oraz Sedan, którym została nadana nazwa modelu Fiat Tempra.
W 1993 roku pojazd poddano lekkiemu faceliftingowi w którym zagościła nowa, trzydrzwiowa wersja samochodu, a także udoskonalone wnętrze Tipo. Z zewnątrz poprawiono chłodnicę i reflektory nadając im nieco odmieniony wizerunek. Ulepszeniu poddano również elementy karoserii, poduszek powietrznych oraz boczne zderzaki.
W 1995 roku nastąpił koniec produkcji tego pojazdu we Włoszech, w 1997 roku również w Brazylii.
Komentarze
Prześlij komentarz